Thursday, January 28, 2010
Ρωσία: Οι αλλαγές στους δασμούς θα επηρεάσουν τις εξαγωγές πετρελαίου
Ρωσία: Οι αλλαγές στους δασμούς θα επηρεάσουν τις εξαγωγές πετρελαίου
ΣΙΓΚΑΠΟΥΡΗ (Dow Jones) – Η Ρωσία αρχίζει να προκαλεί αναταράξεις στις αγορές με τις νέες πωλήσεις αργού πετρελαίου του αγωγού ESPO από τις ακτές του Ειρηνικού, καθώς η άμεση σχέση του με τις τοπικές αγορές του δίνει συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι παρόμοιων προϊόντων από τη Δυτική Αφρική, τη Μέση Ανατολή και τη Λατινική Αμερική.
Πιθανώς η ισχυρή ασιατική ζήτηση για το αργό, που μεταφέρεται μέσω του αγωγού Ανατολικής Σιβηρίας-Ειρηνικού, αναμένεται να διπλασιάσει τις πωλήσεις ρωσικού αργού προς την περιοχή αυτό το χρόνο και να τους δώσει μία νέα σημαντική διέξοδο πέρα από τις παραδοσιακές οδούς εξαγωγών μέσω της Ευρώπης.
Ωστόσο, μία κυβερνητική πρόταση για την άρση φορολογικών ελαφρύνσεων στο αργό που παράγεται στην Ανατολική Σιβηρία μπορεί να μειώσει το ενδιαφέρον.
Την περασμένη Παρασκευή, ο Ρώσος υπουργός Οικονομικών Alexei Kudrin πρότεινε την άρση της ειδικής έκπτωσης, με σκοπό να απελευθερώσει περισσότερα κεφάλαια για τον προϋπολογισμό. Η απαλλαγή εφαρμόστηκε στα τέλη του 2009.
Η άρση της θα βρει αντίθετο τον αναπληρωτή πρωθυπουργό Igor Sechin, σχολίασε ο Andrew Reed, αναλυτής της Energy Security Analysis Inc, ενώ πρόσθεσε: «Δεν πιστεύω ότι η φορολογική απαλλαγή για το αργό της Ανατολικής Σιβηρίας θα αποκτήσει μόνιμο χαρακτήρα, ωστόσο πιστεύω ότι θα παραμείνει σε ισχύ τα επόμενα δύο χρόνια».
Η συμβουλευτική με έδρα της Βιέννη, JBC Energy ανακοίνωσε στις 25 Ιανουαρίου ότι «η φορολογική απαλλαγή από μόνη της θα κόστιζε στο ρωσικό προϋπολογισμό τουλάχιστον 120 δισ. ρούβλια αδιανέμητων κερδών αυτό το χρόνο».
Ο Reed της ESAI τόνισε ότι οι ειδικοί του ρωσικού αργού εκτιμούν ότι θα σημειώσει αύξηση περίπου 50% σε ετήσια βάση το 2010 στα 700.000 βαρέλια την ημέρα, με τον αγωγό ESPO να συνεισφέρει τα 240.000 βαρέλια την ημέρα.
Το αργό της Ανατολικής Σιβηρίας μεταφέρεται προς το παρόν στο Skovorodino κοντά στα κινεζικά σύνορα και μετά στέλνεται με τρένο σε ένα νέο σταθμό εξαγωγών στο λιμάνι του Ειρηνικού Kozmino.
Μία νέα γραμμή που θα μεταφέρει 300.000 βαρέλια αργού την ημέρα από το Skovorodino στο Daqing της Κίνας, ενδέχεται να είναι έτοιμη στα τέλη του έτους.
Έως το 2013, ο αγωγός χωρητικότητας 900.000 βαρελιών την ημέρα ενδέχεται να φτάσει στο σταθμό του Ειρηνικού.
Χρειάζεται σχεδόν πέντε ημέρες να μεταφερθεί με πλοίο το πετρέλαιο από το Kozmino στις περιοχές της Βόρειας Ασίας, εξοικονομώντας έτσι χρόνο και κόστος μεταφοράς από το ελάχιστο των δύο εβδομάδων που χρειάζεται από τη Μέση Ανατολή, την Αφρική και τη Λατινική Αμερική.
Ο Reed της ESAI σημείωσε ότι η επαναφορά του δασμού θα πρόσθετε 37 δολάρια το βαρέλι στις τρέχουσες τιμές, μειώνοντας τη διαφορά με τις εξαγωγές αργού στα 19 δολάρια ανά βαρέλι.
Και χωρίς επιδοτήσεις μεταφοράς, το κόστος μεταφοράς θα είναι υψηλότερο από των ανταγωνιστών προμηθευτών παρά το γεγονός ότι η Ρωσία είναι πιο κοντά στην ασιατική αγορά, συμπλήρωσε.
Η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας ανακοίνωσε ότι ο επιδοτούμενος μεταφορικός δασμός του ESPO είναι στα 7,28 δολάρια το βαρέλι, λιγότερο από το μισό του πραγματικού κόστους.
Από τη στιγμή που οι εξαγωγές άρχισαν το Δεκέμβριο, το πετρέλαιο τύπου medium sweet grade έχει κεντρίσει το ζωηρό ενδιαφέρον των εταιρειών που το εμπορεύονται, ωστόσο η απουσία ακριβών χαρακτηριστικών του καυσίμου κρατάει μακριά τα διυλιστήρια.
Η GS Caltex μπορεί να είναι η πρώτη ασιατική εταιρεία διύλισης που έχει αγοράσει εμπόρευμα, υποδεικνύοντας ότι η αβεβαιότητα των ενδιαφερόμενων περιορίζεται, όπως εκτιμούν οι αναλυτές, παρά το γεγονός ότι η εταιρεία δεν πρόκειται να το επιβεβαιώσει επισήμως.
Όπως υποστηρίζουν traders, η εταιρεία, η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία διύλισης στη Νότια Κορέα βάσει παραγωγικής ικανότητας, αγόρασε 100.000 μετρικούς τόνους από την ιαπωνική Mitsubishi Corp.
Το συγκεκριμένο αργό πετρέλαιο έχει σχεδόν 34 βαθμούς API και 0,5% περιεκτικότητα σε θείο που το καθιστούν μεταξύ του πετρελαίου από τα Ουράλια και του Siberian Light, σύμφωνα με trader που γνωρίζει την ποιότητά του.
Τα σχέδια της Ρωσίας να εξάγει οκτώ φορτία 100.000 μετρικών τόνων από το Kozmino το Φεβρουάριο – που αντιστοιχούν σε περίπου 210.000 βαρέλια την ημέρα, ή στα δύο-τρίτα του στόχου παραγωγής των 300.000 βαρελιών την ημέρα.
Στους πωλητές περιλαμβάνονται οι OAO Rosneft, Gazprom, TNK-BP Holding και Surgutneftegaz JSC, ενώ trading houses όπως η φινλανδική IPP OY, η ρωσική Crudex και οι Trafigura, Mitsubishi, Vitol και Petronas έχουν αγοράσει από τον ESPO, υποστηρίζουν οι traders.
capital.gr
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment