Wednesday, January 13, 2010

H Virgin America προς IPO;

H Virgin America προς IPO;


Το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ έκρινε την προηγούμενη βδομάδα πως η Virgin America είναι μια αεροπορική εταιρεία που ανήκει σε Αμερικανό πολίτη, βάζοντας τέλος σε μια παρατεταμένη αψιμαχία με ανταγωνιστές οι οποίοι αμφισβητούσαν αν ο Sir Richard Branson της Virgin Group ήταν ο πραγματικός ιδιοκτήτης. Λοιπόν, σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργείου Μεταφορών δεν είναι.

Οι πραγματικές ειδήσεις που έρχονται από αυτή τη διαφωνία είναι ότι η αεροπορική εταιρεία έχει μια εντελώς νέα διάρθρωση ιδιοκτησίας η οποία βάζει επίσης θεμέλια για μια αρχική δημόσια προσφορά. Στο πλαίσιο ενός διευρυμένου διοικητικού συμβουλίου, η Virgin America τώρα θα ανήκει σε μια ομάδα που αποτελείται από πέντε διευθυντές, συμπεριλαμβανομένου του CEO David Cush. Αυτή η ομάδα, η VAI MBO Investors, θα κατέχει το 27,7% της εταιρείας. Η Cyrus Capital Partners, η εταιρεία private equity από τη Νέα Υόρκη θα επεκτείνει το μερίδιό της στο 55,5%, ενώ η Virgin Group του Branson παραμένει στο 25%.

"Με κάθε ειλικρίνεια, ο διευθύνων σύμβουλος είναι κάτι περισσότερο εκτός από το μισθό του και τα δικαιώματα προαίρεσης αγοράς μετοχών," δήλωσε την Παρασκευή ο Cush σε μια τηλεφωνική συνέντευξη. "Αυτό είναι μετρητά στο χέρι." H Virgin America αρνήθηκε να αποκαλύψει πόσα δίνουν οι επενδυτές αλλά ο Cush λέει ότι έχει βάλει "ένα μάλλον σημαντικό ποσοστό της προσωπικής περιουσίας μου σε αυτό."

Εκτός του Cush, οι τέσσερις άλλοι είναι: ο Cyrus F. Freidheim Jr, πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της Chiquita Brands και της Sun-Times Media Group, εκδότης της Chicago Sun-Times. Ο Don Carty, πρόεδρος της VA και πρώην διευθύνων σύμβουλος της American Airlines (AMR). Ο Robert Nickell, ένας επενδυτής από το Ντάλας και πρώην πιλότος της Braniff Airways, ο οποίος για οκτώ χρόνια διετέλεσε regent στο University of North Texas. Και ο Samuel Skinner, ο πρώην Υπουργός Μεταφορών και επικεφαλής του προσωπικού του Λευκού Οίκου, και τα δυο στο πλαίσιο της πρώτης θητείας του Μπους. Ο Nickell θα προσχωρήσει στο ΔΣ της Virgin America ως μέρος της επένδυσής του.

Μια νέα οντότητα, η VX Employee Holdings LLC, θα έχει επίσης μερίδιο 16,7% στη Virgin America. Αυτή η συμμετοχή θα διανεμηθεί στους εργαζομένους "κατά τη διάρκεια μιας ειδικής εκδήλωσης ρευστότητας, όπως μια αρχική δημόσια προσφορά," δήλωσε την Παρασκευή η αεροπορική εταιρεία. Ο Cush είπε πως μια δημόσια εγγραφή δεν είναι πιθανή μέχρι το 2012 ή το 2013 το νωρίτερο, δεδομένης της ανάγκης της εταιρείας να δείξει "μια συνεπή κερδοφορία" και της τρέχουσας κατάστασης της αγοράς. Η όρεξη των επενδυτών για μια αεροπορική εταιρεία είναι μικρή, για να το θέσω ήπια.

Τον Μάρτιο του 2009, 19 μήνες αφού η Virgin America ξεκίνησε πτήσεις, δημοσιεύματα είπαν πως η δομή της ιδιοκτησίας της είχε αλλάξει καθώς η equity firm Black Canyon Capita με έδρα το Λος Άντζελες ήθελε να ρευστοποιήσει την αρχική της επένδυση. Ως αποτέλεσμα, η μητρική της Alaska Airlines (ΑLΚ) ζήτησε από το Υπουργείο Μεταφορών να διερευνήσει κατά πόσον η Virgin America δεν συμμορφώνονταν με τη νομοθεσία των ΗΠΑ που απαιτεί ότι τουλάχιστον το 75% της μιας αμερικάνικης αεροπορικής εταιρείας θα ελέγχεται από πολίτες των ΗΠΑ. H Black Canyon δεν έχει πλέον συμμετοχή στην εταιρεία και αρνήθηκε να σχολιάσει την Παρασκευή μέσω εκπρόσωπου. Η Virgin και η Alaska ανταγωνίζονται στο Σιάτλ, κόμβο της Αλάσκας και κεντρικό αεροδρόμιο.

Ως μέρος της εξόδου της Black Canyon, η Virgin America προσέλαβε τη Lazard για τον εντοπισμό των πιθανών νέων επενδυτών και η αεροπορική εταιρεία διεξήγαγε ένα road show το 2009, το οποίο εντόπισε τέσσερις κατάλληλους επενδυτές. Αλλά ο Cush είπε πως το ενδιαφέρον των μελών του διοικητικού συμβουλίου να βάλουν τα δικά τους χρήματα στην εταιρεία τελικά αποδείχτηκε πιο ελκυστικό. “Πιστεύω ότι θα έχω απόδοση από αυτά τα χρήματα, είτε μέσω ενός IPO ή μιας ιδιωτικής τοποθέτηση ή οτιδήποτε άλλο,” είπε. "Θα υπάρξει μια ευκαιρία για τους τωρινούς επενδυτές να πάρουν κάποια χρήματα από το τραπέζι."

Η Virgin ποντάρει επίσης στη μικρή ανάπτυξη της αγοράς επαγγελματικών ταξιδιών, παίρνοντας μόνο έξι νέα αεροπλάνα Airbus jet φέτος και από δώδεκα το 2011 και το 2012. Ο Cush λέει πως οι αγορές επαγγελματικών ταξιδιών από το Λος Άντζελες και το Σαν Φρανσίσκο θα είναι ο πυρήνας της εταιρείας, καθώς πουλά τα περισσότερα εισιτήρια από τις δύο αυτές πόλεις. "Δεν πρόκειται να κάνουμε αυτό που έκαναν άλλες αεροπορικές εταιρείες στη φάση της γρήγορης ανάπτυξής τους,” λέει.

capital.gr

No comments:

Share |