Thursday, December 10, 2009

Γιατί απέτυχε η συμφωνία της δεκαετίας


Γιατί απέτυχε η συμφωνία της δεκαετίας


Έπειτα από δέκα χρόνια «γάμου», AOL και Time Warner ανακοίνωσαν χθες επισήμως το «διαζύγιο», σύμφωνα με τους όρους του οποίου οι μέτοχοι θα λάβουν μία μετοχή της ΑΟL για κάθε 11 μετοχές Time Warner.

Η έναρξη διαπραγμάτευσης των μετοχών της AOL αναμένεται από σήμερα, με το σύμβολο που είχε χρησιμοποιηθεί πριν από τη συγχώνευσή της με την Time Warner.

Η αξία όμως της εταιρείας είναι πολύ μικρότερη από ό,τι στο παρελθόν, περίπου 2,5 δισ. δολάρια, ενώ πριν από το 2001 η χρηματιστηριακή της αξία ξεπερνούσε τα 100 δισ. δολάρια.

Την εποχή της συγχώνευσης -το 2001- ο «γάμος» μεταξύ Time Warner και AOL είχε ανακηρυχθεί ως η συμφωνία της δεκαετίας, μια συγχώνευση που υποτίθεται ότι θα άλλαζε τον κόσμο.

Η συμφωνία ανακοινώθηκε στη διάρκεια της μεγαλύτερης χρηματιστηριακής φούσκας όλων των εποχών, σηματοδοτώντας τον θρίαμβο του Διαδικτύου εναντίον των παραδοσιακών Μέσων μαζικής ενημέρωσης. 'Η, τουλάχιστον, έτσι νόμιζαν οι περισσότεροι τότε.

Η AOL αποτελούσε το πιο γνωστό όνομα στο Διαδίκτυο -τότε ελάχιστοι είχαν ακούσει για την Google- ενώ η Time Warner ήταν μια «αυτοκρατορία» περιοδικών, μουσικής, κινηματογραφικών ταινιών και δραστηριοτήτων τηλεόρασης.

Μέσω της συγχώνευσης με την AOL θα δημιουργείτο η πρώτη εταιρεία ΜΜΕ και επικοινωνιών, έτοιμη να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της εποχής του Διαδικτύου.

Μία δεκαετία αργότερα, δεν υπάρχει το αίσθημα θριάμβου που επικρατούσε τότε: Ξαφνικά έκαναν την εμφάνισή τους νέες εταιρείες του Διαδικτύου, έχοντας στο τιμόνι νεαρούς επιχειρηματίες και με αξία πολλών δισ. δολαρίων, παρά το γεγονός ότι δεν είχαν έσοδα.

Και όταν έσκασε η φούσκα του Διαδικτύου στα επόμενα χρόνια, πολλές από αυτές τις εταιρείες έπαψαν να υπάρχουν.

Η «μοναχική» πορεία της AOL προδιαγράφεται μάλλον δύσκολη, αν και διαθέτει αρκετά στοιχεία ενεργητικού που είναι ελκυστικά. Για παράδειγμα, διαθέτει ορισμένα δημοφιλή sites, που όμως αρκετοί χρήστες δεν γνωρίζουν καν ότι ανήκουν στην εταιρεία.

Όμως οι παραδοσιακές δραστηριότητες της εταιρείας συρρικνώνονται. Οι πελάτες dial-up σύνδεσης μόλις που αγγίζουν τα έξι εκατομμύρια, σχεδόν το ήμισυ της πελατειακής βάσης που είχε πριν από τρία χρόνια.

«Η συγχώνευση (AOL-Time Warner) θα φέρει επανάσταση στο Internet», είχε δηλώσει ο τότε επικεφαλής της AOL, Στιβ Κέις, το 2000. Από ό,τι φαίνεται όμως, η Google και όχι η AOL άλλαξε τα δεδομένα στον κόσμο του Διαδικτύου.

naftemporiki

No comments:

Share |