Monday, October 12, 2009

Βαθαίνει η κρίση στα αυτοκίνητα


Βαθαίνει η κρίση στα αυτοκίνητα


Ολοένα και πιο βαθιά γίνεται η κρίση στην αγορά αυτοκινήτων καθώς το δέλεαρ των προσφορών από τους εισαγωγείς δεν φαίνεται να είναι αρκετό για να ανατρέψει την αρνητική πορεία του κλάδου. Στοιχεία της ΟΕΒ και του Τμήματος Οδικών Μεταφορών που επεξεργάστηκε η StockWatch δείχνουν πως η ψαλίδα στις πωλήσεις μεγαλώνει, με το Σεπτέμβριο να δείχνει μείωση 41% στις εγγραφές ιδιωτικών σαλούν. Το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα έντονο στις πωλήσεις καινούργιων οχημάτων, που μειώθηκαν 50% το Σεπτέμβριο, αλλά και στα μεταχειρισμένα που καταγράφουν μείωση 33%.

Lobbying για νέο σχέδιο απόσυρσης

Οι δυσκολίες του κλάδου έχουν κινητοποιήσει τους συνδέσμους των εισαγωγέων που θα έχουν προσεχώς συνάντηση με ανώτερα στελέχη της κυβέρνησης. Αίτημα τους είναι η κατάρτιση σχεδίου απόσυρσης παλαιών οχημάτων, παρόμοιου με αυτού που εισήχθηκε σε 12 χώρες της ΕΕ και που συζητείται σε άλλες τρεις (βλέπε επισύναψη). Τα σχέδια που εφαρμόζονται στην ΕΕ αφορούν αυτοκίνητα ηλικίας 9-10 ετών, και το κίνητρο για την απόσυρση τους βρίσκεται περίπου στις €2 χιλ. Το πλέον γενναιόδωρο σχέδιο, ύψους €5 δισ., εφαρμόσθηκε στη Γερμανία, συμβάλλοντας στην ανάκαμψη της αυτοκινητοβιομηχανίας της χώρας.

Όπως έγραψε τον Αύγουστο η StockWatch, προϋπολογισμός για το 2010 που κατατέθηκε την περασμένη βδομάδα στη βουλή δεν περιλαμβάνει κονδύλι για νέο σχέδιο απόσυρσης παλαιών οχημάτων, παρόμοιο με αυτά που εφαρμόστηκαν την τελευταία διετία. Τα δύο σχέδια κόστισαν περίπου €20 εκ. και με αυτά αποσύρθηκαν γύρω στις 23 χιλ. οχήματα.

Οι εισαγωγείς, που απέλυσαν ήδη το 15% του προσωπικού που εργάζεται στον κλάδο, επισημαίνουν πως αν δεν αλλάξει η κατάσταση, ο ρυθμός των απολύσεων θα αυξηθεί τους προσεχείς μήνες.

Σκληρή μάχη επιβίωσης και μεριδίων

Υπό το φως των αρνητικών δεδομένων που δημιουργούνται στην αγορά, οι εισαγωγείς εντείνουν συνεχώς τις προσπάθειες τους για ενίσχυση των πωλήσεων και των μεριδίων τους, με την ελπίδα ότι θα υπερισχύσουν έναντι ανταγωνιστών με λιγότερο εύρωστους ισολογισμούς.

Η μάχη των μεριδίων ανέδειξε τη Suzuki στην κορυφή των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τον περασμένο μήνα, διαφοροποιώντας την τάση που είχε παρατηρηθεί τους τελευταίους μήνες για αυτοκίνητα πολυτελείας. Το 18,1% ή 340 από το σύνολο των 1876 εγγραφών μεταχειρισμένων οχημάτων ήταν Suzuki.

Ακολουθεί η Toyota με 17,4% (327 εγγραφές), η Mercedes με 16,5% (310 εγγραφές) και η BMW με 12,8% (240 εγγραφές).


Στις εγγραφές των καινούριων οχημάτων, την πρώτη θέση με μερίδιο αγοράς 14,4% είχε το Σεπτέμβριο η Honda καθώς είχε 165 από το σύνολο των 1144 καινούριων οχημάτων. Ακολουθεί η BMW με 9,8% (112 εγγραφές), η Ford με 9,2% (105 εγγραφές) και η Audi με 9% (103 εγγραφές).

Αναφορικά με το σύνολο των εγγραφών ιδιωτικών σαλούν, την πρώτη θέση με βάση τα στοιχεία Σεπτεμβρίου κατέχει η Toyota (425 εγγραφές ή 14,1% μερίδιο αγοράς), ενώ ακολουθούν τα Mercedes με 372 εγγραφές (12,3% μερίδιο αγοράς), τα Suzuki (364 ή 12,1%) και τα BMW με 352 ή 11,7%. Στη δεκάδα με τα μεγαλύτερα μερίδια αγοράς περιλαμβάνεται τα Honda, Nissan, Audi, Ford, Volkswagen, Mazda, Mitsibushi, Peugeot και Opel.

stockwatch.com.cy

No comments:

Share |