Ρεκόρ εξαετίας καταγράφουν οι διαλύσεις πλοίων
Με φουλ ρυθμούς «τρέχουν» οι διαλύσεις πλοίων με την πλειονότητα των πλοιοκτητών να επιλέγουν το scrap για τα ηλικιωμένα πλοία των στόλων τους.
Σύμφωνα μάλιστα με τον αγγλικό ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons οι φετινές επιδόσεις στις διαλύσεις πλοίων στη διάρκεια των πρώτων οκτώ μηνών βρίσκονται στα υψηλότερα επίπεδα από το 2003.
Κατά τη διάρκεια της περιόδου Ιανουαρίου-Αυγούστου, ένας συνολικός αριθμός 590 πλοίων, χωρητικότητας 18,1 εκ. τόνων πουλήθηκαν για scrap, όταν πέρυσι όλο το χρόνο τα πλοία που οδηγήθηκαν για διάλυση είχαν ανέλθει σε 385 μονάδες, χωρητικότητας 13,6 εκ. τόνων.
Μάλιστα, βάσει των στοιχείων του διεθνούς ναυλομεσιτικού οίκου, ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων που έχουν πουληθεί φέτος για scrap, είναι σημαντικά μειωμένος σε σχέση με πέρυσι.
Συγκεκριμένα, το 2008 η μέση ηλικία των πλοίων που οδηγήθηκαν στα διαλυτήρια ήταν 30,5 έτη, ενώ φέτος μέχρι στιγμής ο μέσος όρος έχει πέσει στα 29 έτη. Μάλιστα στα δεξαμενόπλοια ο μέσος όρος ηλικίας είναι 25,3 έτη και 30,5 έτη για τα φορτηγά πλοία.
Πάντως, όλοι οι αναλυτές προέβλεπαν από την αρχή της χρονιάς ότι φέτος θα σημειωθεί έκρηξη στις διαλύσεις πλοίων κυρίως φορτηγών μεταφοράς ξηρού φορτίου, αλλά και πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, εξαιτίας της ραγδαίας πτώσης των ναύλων. Μάλιστα οι διαλύσεις των πρώτων μηνών προδιέγραφαν χρονιά ρεκόρ σε αριθμό και όγκο διαλύσεων.
Οι ναύλοι που συντηρούσαν υπερήλικα πλοία χωρητικότητας εκατομμυρίων τόνων τα τελευταία χρόνια, έχοντας πλέον πάψει να υφίστανται ανάγκασαν εκ των πραγμάτων τους πλοιοκτήτες να τα πουλήσουν για παλιοσίδερα.
“Αντίβαρο στο νέο τονάζ που μπαίνει στην αγορά”
Υψηλόβαθμο στέλεχος μεγάλης ναυτιλιακής εταιρείας με αφορμή τα στοιχεία αυτά για τις διαλύσεις πλοίων, υπογράμμιζε χθες ότι «εφόσον οι ρυθμοί αυτοί συνεχισθούν μέχρι το τέλος του χρόνου, που είναι και το πιο πιθανό, θα λειτουργήσει σαν αντίβαρο στο τονάζ των νέων πλοίων που εισέρχονται στην αγορά».
Σύμφωνα πάντως με το τελευταίο report του ναυλομεσιτικού οίκου G.Moundreas, η κινητικότητα των προηγούμενων μηνών παραμένει αναλλοίωτη και τον Σεπτέμβριο. “Ο όγκος πωλήσεων που ανακοινώθηκε για διάλυση ήταν σημαντικός, έστω και εάν περιλαμβάνει και παλαιότερες της εβδομάδος συναλλαγές , ιδίως σε containerships γενικού φορτίου. Με 510.000 dwt από τα οποία 385.000 dwt της Maersk.
Ενθαρρυντική ήταν και η κάπως αυξημένη διαλυτική δραστηριότητα στον τομέα των bulkers με πωλήσεις 250.000 dwt, ενώ τα δεξαμενόπλοια περιορίσθηκαν σε 140.000 dwt. Από πλευράς τιμών, σημειώνεται πτωτική τάση περίπου 10% που αναμένεται να ενταθεί, καθώς το Bangladesh αναμένεται να τηρεί χαμηλό προφίλ για καιρό”.
capital.gr
No comments:
Post a Comment