Monday, July 27, 2009

Στη διαδικασία απογείωσης το νέο αεροδρόμιο Λάρνακας

Στη διαδικασία απογείωσης το νέο αεροδρόμιο Λάρνακας


H αντίστροφη μέτρηση για τη λειτουργία του νέου υπερσύγχρονου Διεθνούς Αερολιμένα της Λάρνακας έχει αρχίσει, καθώς οι εργασίες αποπεράτωσής του βρίσκονται ήδη σε προχωρημένο στάδιο. Μάλιστα, σε λιγότερο από τρεις μήνες θ' αρχίσουν οι δοκιμές στις νέες εγκαταστάσεις, ώστε όλα να λειτουργήσουν ομαλά και χωρίς ελλείψεις τον προσεχή Νοέμβριο, οπότε το νέο αεροδρόμιο θα παραδοθεί στο επιβατικό κοινό.

Eίναι απορία όλων, με ποιον τρόπο θα ταξιδεύουμε σε λίγους μήνες από τον νέο Διεθνή Αερολιμένα της Λάρνακας, όμως κανείς δεν έχει δει από κοντά το τεράστιο αυτό μεγαλεπήβολο έργο. Με τη βοήθεια του Εκπροσώπου Τύπου της Hermes Airports Αδάμου Ασπρή εξασφαλίσαμε ενδιαφέρουσες πληροφορίες και στοιχεία, ακόμη και φωτογραφίες για το νέο αεροδρόμιο Λάρνακας, που θα δώσει νέο υπερσύγχρονο χαρακτήρα στις αερομεταφορές από και προς την πόλη του Ζήνωνα.


Ιστορική αναδρομή
Ο Διεθνής Αερολιμένας της Λάρνακας λειτούργησε για πρώτη φορά το Φεβρουάριο του 1975. Λόγω της τουρκικής εισβολής του 1974, ο Διεθνής Αερολιμένας Λευκωσίας περιήλθε σε αχρηστία. Η Κύπρος χρειαζόταν άμεσα τη λειτουργία ενός νέου αεροδρομίου, που θα ένωνε τη χώρα με τον υπόλοιπο κόσμο. Το πρώτο αεροπλάνο που προσγειώθηκε στον Αερολιμένα της Λάρνακας στις 6 Φεβρουαρίου 1975 ήταν τύπου Viscount, που ενοικίασαν οι Κυπριακές Αερογραμμές για να επαναρχίσουν αεροπορικά δρομολόγια.
Οι πρώτες εγκαταστάσεις, που έγιναν πολύ εσπευσμένα, ήταν πολύ μικρές με περιορισμένες δυνατότητες και ήταν σε θέση να εξυπηρετήσουν ταυτόχρονα μόνο τρία αεροπλάνα μεσαίου μεγέθους, κυρίως ελικοφόρα. Ο δίαυλος αρχικά είχε μήκος μόλις 1.300 μέτρα και ο χώρος στάθμευσης αεροσκαφών είχε εμβαδόν 24.300 τετραγωνικά μέτρα. Τα κτίρια επιβατών είχαν εμβαδόν 3.500 τετραγωνικά μέτρα. Τους πρώτους μήνες ο αερολιμένας λειτουργούσε μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας, αφού η περιοχή διακίνησης αεροσκαφών δεν διέθετε τον απαραίτητο φωτισμό.
Κατά τα χρόνια που ακολούθησαν, έγιναν σημαντικές επεκτάσεις στις εγκαταστάσεις και στον εξοπλισμό του αεροδρομίου, αφού η Κύπρος γνώρισε ραγδαία τουριστική ανάπτυξη. Τη δεκαετία του '90, η κυπριακή Πολιτεία προσανατολίζεται στην κατασκευή νέων κτιριακών εγκαταστάσεων. Ωστόσο, μέχρι να τροχοδρομηθεί αυτή η εξέλιξη, ο Αερολιμένας της Λάρνακας συμβιβάστηκε με πολλαπλές προσωρινές λύσεις, που διαρκούν μέχρι και σήμερα.
Στις 12 Μαΐου 2006, η Hermes Airports Ltd αναλαμβάνει τη διαχείριση και των δύο αεροδρομίων της χώρας για περίοδο 25 ετών. Ταυτόχρονα, η Hermes Airports, σε συνεργασία με άλλες μεγάλες διεθνείς εταιρείες, αναλαμβάνει να πραγματοποιήσει ένα φιλόδοξο στόχο για την Κύπρο. Την κατασκευή δυο νέων σύγχρονων αεροδρομίων, ένα στη Λάρνακα και ένα στην Πάφο. Το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Πάφου έχει ήδη ολοκληρωθεί και λειτουργεί από το Νοέμβριο του 2008, ενώ το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Λάρνακας αναμένεται να λειτουργήσει το Νοέμβριο του 2009. Η συνολική δαπάνη ολοκλήρωσης και λειτουργίας των δύο νέων Αεροδρομίων έχει υπολογιστεί στα 622 περίπου εκατομμύρια ευρώ. Πότε αναμένεται επίσημα να λειτουργήσει;
Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς της Hermes Airports, ο νέος Διεθνής Αερολιμένας της Λάρνακας θα τεθεί στη διάθεση του επιβατικού κοινού το Νοέμβρη του 2009, αν και οι εγκαταστάσεις του νέου αεροδρομίου θα είναι έτοιμες αρκετά νωρίτερα. Στο διάστημα που θα μεσολαβήσει θα γίνουν οι απαραίτητοι έλεγχοι και δοκιμές, προκειμένου όλα να είναι έτοιμα στην ώρα τους και να υπάρξει μια ομαλή μετάβαση από τη λειτουργία του παλαιού αεροδρομίου στη λειτουργία του νέου, όπως ακριβώς συνέβη και στην περίπτωση λειτουργίας του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου της Πάφου. Σύντομα, και τα δυο νέα αεροδρόμια της χώρας μας θα είναι έτοιμα ν' ανταποκριθούν στις ανάγκες της Κύπρου στον 21ο αιώνα και θ' αποτελέσουν σημείο αναφοράς για την εξέλιξη της τουριστικής μας βιομηχανίας και της οικονομίας της χώρας γενικότερα.


Γενικά χαρακτηριστικά
Οι κτιριακές εγκαταστάσεις του υφιστάμενου Διεθνούς Αερολιμένα Λάρνακας καλύπτουν έκταση 30.000 τ.μ., ενώ ο Αερολιμένας Λάρνακας διαθέτει χώρο στάθμευσης για 22 αεροσκάφη. Διαθέτει, επίσης, ειδικούς χώρους στάθμευσης για περίπου 40 ελαφρού τύπου ελικοφόρα αεροπλάνα. Ο χώρος αυτός εξυπηρετεί ιδιωτικά και εκπαιδευτικά αεροπλάνα. Η περίοδος αιχμής του Διεθνούς Αερολιμένα Λάρνακας είναι η καλοκαιρινή περίοδος (Ιούλιος-Σεπτέμβριος), οπότε καθημερινά εξυπηρετούνται πέραν των 180 πτήσεων.
Σε κάποιες περιπτώσεις, οι πτήσεις στη διάρκεια μιας μόνο ημέρας είναι δυνατό να ξεπεράσουν τις 210. Ο μήνας με τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση είναι σταθερά ο Αύγουστος. Σε αρκετές περιπτώσεις, κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου, διακινούνται πέραν των 3.000 επιβατών την ώρα.
Το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο της Λάρνακας θα είναι σε θέση να εξυπηρετεί γύρω στα 7,5 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο. Ειδικότερα, θα καλύπτει μια έκταση περίπου 100.000m² (περίπου τριπλάσιο μέγεθος σε σχέση με τις υφιστάμενες εγκαταστάσεις) και θα διαθέτει:
· 67 σημεία ελέγχου εισιτηρίων επιβίβασης.
· 15 σημεία ελέγχου και διάθεσης εισιτηρίων από τις Αερογραμμές.
· 16 Αερογέφυρες (Φυσούνες).
· 11 Σημεία αναχώρησης/άφιξης μέσω λεωφορείων.
· 7 σημεία ελέγχου (αψίδες ασφαλείας).
· 5 ζώνες παραλαβής αποσκευών.
· 2.200 θέσεις στάθμευσης.
· Άμεση πρόσβαση στο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων.
· Αίθουσα επισήμων.
· Αίθουσα ειδικά εξοπλισμένη για επιχειρηματίες.
· Εστιατόρια, καφεστιατόρια και καταστήματα αδασμολόγητων ειδών.
· Υπηρεσία ενοικίασης αυτοκινήτων (Car Rentals).
· Κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης.

sigmalive.com

No comments:

Share |