Thursday, July 9, 2009

Βουτιά 4,4% για το αργό- Λίγο πάνω από τα 60 δολάρια

Βουτιά 4,4% για το αργό- Λίγο πάνω από τα 60 δολάρια

Με κατακόρυφη πτώση έκλεισε το αργό μετά την ανακοίνωση των αποθεμάτων του, τα οποία αν και υποχώρησαν, η ανοδος των αποθεμάτων της βενζίνης, δημιούργησε νέες ανησυχίες για την πορεία της παγκόσμιας ζήτησης. Το συμβόλαιο παράδοσης Αυγούστου για το αργό σημείωσε απώλειες 4,4% και στα 60,14 δολάρια το βαρέλι. Απώλειες 3,53% σημείωσε το αντίστοιχο συμβόλαιο για το πετρέλαιο τύπου μπρεντ στα 59,63 δολάρια το βαρέλι.

Πτώση 2,9 εκατ. βαρελιών σημείωσαν τα αποθέματα του αργού την εβδομάδα που έληξε την προηγούμενη Παρασκευή, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Παγκόσμια Επιτροπή Ενέργειας. Οι αναλυτές ανέμεναν πτώση 2,3 εκατ. βαρέλια. Ωστόσο, τα διυλισμένα αποθέματα του πετρελαίου, τα οποία περιλαμβάνουν το diesel και το πετρέλαιο θέρμανσης, σημείωσαν αύξηση της τάξεως των 3,7 εκατ. βαρελιών. Ανοδικά κινήθηκαν και τα αποθέματα της βενζίνης, αφού έκλεισαν την εβδομάδα κατά 1,9 εκατ. βαρέλια υψηλότερα.

Σε αρνητική αναθεώρηση των εκτιμήσεων για τις μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες προβλέψεις για την παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου προχώρησε ο ΟΠΕΚ. Στην ετήσια έκθεσή του, ο ΟΠΕΚ εκτιμά ότι η παγκόσμια ζήτηση θα διαμορφωθεί το 2030 κάτω από τα 106 εκατ. βαρέλια την ημέρα, αντί των 113 εκατ. βαρελιών την ημέρα που προβλέπονταν πέρσι.

Η παγκόσμια ζήτηση αναμένεται να διαμορφωθεί στα 90,2 εκατ. βαρέλια την ημέρα το 2015 και στα 105,6 εκατ. βαρέλια την ημέρα το 2030, τη στιγμή που οι αντίστοιχες εκτιμήσεις της Διεθνούς Υπηρεσίας Ενέργειας (ΙΕΑ) κάνουν λόγο για 94,4 εκατ. βαρέλια την ημέρα το 2015 και 106,4 εκατ. βαρέλια την ημέρα το 2030.

Όσον αφορά στη ζήτηση πετρελαίου ανά άτομο, ο ΟΠΕΚ υπολογίζει ότι η ζήτηση στη βόρεια Αμερική θα παραμείνει δέκα φορές μεγαλύτερη από ό,τι στη νοτιοανατολική Ασία. Σημειώνεται ότι ο κλάδος των μεταφορών θα είναι πάντα ο πλέον πετρελαιοβόρος και θα ευθύνεται για το 60% της αύξησης της ζήτησης μέχρι το 2030.

Τέλος, το καρτέλ προβλέπει ότι μέχρι το 2030, πρέπει να αναμένουμε 87 αυτοκίνητα ανά χίλιους κατοίκους στις αναπτυσσόμενες χώρες -τη στιγμή που το 2007 είχαμε 31 αυτοκίνητα ανά 1000 κατοίκους - έναντι 530 αυτοκινήτων ανά χίλιους κατοίκους στις χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ.

reporter.gr

No comments:

Share |