Online shops: Ανθούν τα "ψώνια" στο Διαδίκτυο- Έρευνα του ''R''
Σαν τα μανιτάρια ξεφυτρώνουν τα τελευταία χρόνια τα ηλεκτρονικά καταστήματα σε κάθε γωνιά του web, έτοιμα να πουλήσουν ότι περνά από το μυαλό μας, ενώ ολοένα και περισσότεροι Έλληνες καταναλωτές υιοθετούν τον ψηφιακό τρόπο αγορών. Οι λόγοι πολλοί: οι σημαντικά χαμηλότερες τιμές, η μεγάλη ποικιλία προϊόντων, ο λιγοστός χρόνος που διαθέτει ο σύγχρονος εργαζόμενος και η δυνατότητα αγορών εύκολα από οπουδήποτε κι αν βρίσκεται κανείς. Μια αγορά που διαρκώς μεγαλώνει
Τα οικονομικά στοιχεία είναι ενδεικτικά αυτής της τάσης. Σταθερά ανοδική είναι η πορεία της Plus4u με την καταναλωτική ζήτηση να αυξάνεται συνεχώς. Το Ε-shop πέτυχε το 2008 αύξηση τζίρου κατά 56% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 112,4 εκατ. ευρώ το 2008, από 72 εκατ. ευρώ πέρσι. Αυτή τη στιγμή δέχεται πάνω από 4.000 παραγγελίες καθημερινά. Αλλά και η πιο φρέσκια στην αγορά Ricardo έχοντας διανύσει 4 μήνες από την επίσημη έναρξη λειτουργίας του στις 13/11/2008, έχει καταφέρει ήδη να αποκτήσει ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς με την επισκεψιμότητα του site να αυξάνεται συνεχώς. Η Ricardo προσφέροντας και τη δυνατότητα online δημοπρασιών, προσπαθεί σταδιακά να εκπαιδεύσει τους χρήστες στο διαδραστικό περιβάλλον του online commerce.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Plus4U, o Έλληνας καταναλωτής δεν είναι απόλυτα εξοικειωμένος με το e-shopping, ωστόσο παρατηρείται εντυπωσιακή αύξηση των χρηστών internet και κατ επέκταση online αγοραστών, ενώ επισημαίνεται ότι αν λάβουμε υπόψη τις χώρες των ΗΠΑ και της Βόρειας Ευρώπης, το e-shopping είναι το μέλλον. Όπως σημειώνει ο κ. Παλιεράκης, Διευθυντής Marketing της Ricardo Internet Ελλάς, «όλες οι έρευνες που έχουμε στα χέρια μας μιλούν για μια σταθερά ανοδική πορεία τόσο στην χρήση του internet, όσο και στις online αγορές. Ο Έλληνας καταναλωτής είναι πλέον καθημερινά στο διαδίκτυο και για αρκετή ώρα, εκπαιδεύεται και εξοικειώνεται με το μέσο. Η τάση ουσιαστικά δείχνει ότι μόνο άνοδος της αγοράς μπορεί να ακολουθήσει, λαμβάνοντας υπόψη και τα παραδείγματα των υπολοίπων χωρών της Ευρώπης». Ανάλογη τάση παρατηρεί και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της E-shop, Σίμος Μαυροειδής. «Οι χρήστες του Internet αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο και σε συνδυασμό με τις απαιτήσεις του σύγχρονου τρόπου ζωής, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το e-shopping είναι το μέλλον».
«Οι εποχές έχουν αλλάξει και η online παρουσία αποτελεί πλέον μονόδρομος για οποιαδήποτε εταιρία όχι μόνο για λόγους προβολής, αλλά και ενημέρωσης των πελατών και αξιοποίησης ενός εναλλακτικού δικτύου προώθησης των προϊόντων», υπογραμμίζει ο κ. Παλιεράκης. «Το e-shopping προσφέρει πλεονεκτήματα που ένα παραδοσιακό κανάλι πώλησης δεν μπορεί να ανταγωνιστεί», συμπληρώνει.
Φαίνεται ότι παρά τις ενδείξεις οικονομικής επιβράδυνσης ο ρυθμός ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου παραμένει ανοδικός. Η κρίση φαίνεται να ευνοεί e-shopping, εκτιμά η Plus4U. «Ο κόσμος κάθεται περισσότερο σπίτι του και σερφάρει στο internet, ενώ αναζητά φθηνότερες λύσεις που το e-shopping προσφέρει». Ανάλογη άποψη υιοθετεί και ο κ. Παλιεράκης, σημειώνοντας ότι «ο καταναλωτής έχει τώρα ένα λόγο επιπλέον για να αναζητήσει την καλύτερη δυνατή πρόσφορα». «Πλέον, ο συνειδητοποιημένος καταναλωτής ενημερώνεται περισσότερο από ποτέ για τις διαφορές τιμών στα καταστήματα και στρέφεται περισσότερο στο e-shopping», συμπληρώνει ο κ. Μαυροειδής.
Εμπιστοσύνη στα ελληνικά online καταστήματα
Ακόμη, οι ελληνικές εταιρίες e-shopping φαίνεται να κερδίζουν την εμπιστοσύνη των Ελλήνων καταναλωτών, καθώς όπως επισημαίνει η εταιρία Plus4u, η φυσική παρουσία και η πληρωμή με αντικαταβολή είναι σημαντική για το χτίσιμο σχέσεων εμπιστοσύνης. Σύμφωνα με τον κ. Μαυροειδή, «όσοι επιλέγουν το ηλεκτρονικό εμπόριο νιώθουν μεγαλύτερη ασφάλεια να χρησιμοποιούν ελληνικές εταιρείες, ενώ καταφεύγουν σε αντίστοιχες του εξωτερικού όταν το προϊόν είναι πιο εξειδικευμένο και όχι διαθέσιμο από τις ελληνικές. Σε γενικές γραμμές η ελληνική αγορά είναι πλέον σε θέση να καλύπτει το 90% των αναγκών του Έλληνα καταναλωτή».
Πιο αναπτυγμένες κατηγορίες συναλλαγών μέσω internet στη χώρα μας είναι, σύμφωνα με τον κ. Παλιεράκη, ο τουρισμός, τα βιβλία, τα περιοδικά και οι ηλεκτρονικές συσκευές. Η Ricardo επιδιώκει να διευρυνθούν οι κατηγορίες συναλλαγών, όχι μόνο με καινούργια προϊόντα, αλλά και με προϊόντα stock και ελαφρώς μεταχειρισμένα, για τα οποία δεν είναι εύκολο να προσδιοριστεί η αντικειμενική τους αξία και συνεπώς είναι ιδανικά για δημοπρασίες. «Τα προϊόντα τεχνολογίας, επειδή τα χαρακτηριστικά τους είναι εμφανή από την περιγραφή τους και οι τιμές πώλησης είναι χαμηλότερες από το μέσο όρο της αγοράς» είναι σύμφωνα με τον κ. Μαυροειδή «ευκολότερο» να πωληθούν μέσω internet.
«Επώνυμα αυθεντικά προϊόντα με εγγύηση, εύχρηστο site, ποικιλία, γρήγορη εξυπηρέτηση, άμεση παράδοση και χαμηλές τιμές» είναι σύμφωνα με την Plus4u τα στοιχεία που καθιστούν ένα site εύχρηστο. Ακόμη, οι δυνατότητες εύκολης και δυναμικής αναζήτησης, φωτογραφίες, αναγραφή τιμών, επαφή με τον πωλητή ή αγοραστή σε πραγματικό χρόνο, ευελιξία συναλλαγών είναι εξίσου σημαντικά. Όπως επισημαίνει και ο κ. Παλιεράκης, κομβικής σημασίας είναι και η ασφάλεια που προσφέρει ένα Online κατάστημα, τόσο για τις συναλλαγές όσο και για τις αυστηρές διαδικασίες εγγραφής και χρήσης της πλατφόρμας.
Προσδοκίες και σχέδια
Όσον αφορά τα σχέδια για το μέλλον, η Plus4u φιλοδοξεί να γίνει η No 1 εταιρία στις ηλεκτρονικές αγορές. Για αυτό επενδύει στην αύξηση της ποικιλίας της, στην καλύτερη εξυπηρέτηση και στις χαμηλές τιμές. Όσον αφορά τη Ricardo, η έναρξη των δραστηριοτήτων της εν μέσω κρίσης, αποδεικνύει ότι μέλημά της στη παρούσα φάση δεν είναι το κέρδος. Σκοπός είναι να εδραιωθεί μέσα στην επόμενη τριετία και να αποτελέσει το σημείο αναφοράς για όλους τους Έλληνες που επιθυμούν να πουλάνε και να αγοράζουν online. Το E-shop έχει θέσει ως στόχο τη σωστά σχεδιασμένη επέκταση των e-shop points σε Ελλάδα και Κύπρο, ενώ επεξεργάζεται την επέκταση της επιχείρησης στα Βαλκάνια, όπως η Βουλγαρία και η Ρουμανία, στις οποίες οι εταιρίες ηλεκτρονικού εμπορίου είναι ακόμη «στα σπάργανα».
REPORTER.GR
No comments:
Post a Comment