Φαίνεται πως το τσίρκο στη Βουλή των Αντιπροσώπων θα συνεχιστεί για πολύ.
Ήδη συζητούνται δύο προτάσεις νόμου, α. Η εισαγωγή διαδικασίας συμψηφισμού των αξιογράφων με τις δανειακές υποχρεώσεις (πρόταση της ΕΔΕΚ) και β.
Η υποχρεωτική στελέχωση κατά 20% των θέσεων του Διοικητικού Συμβουλίου της Τράπεζας Κύπρου από κουρεμένους καταθέτες, μετόχους και κατόχους αξιογράφων (πρόταση του ΔΗΚΟ).
Όσο ρομαντικό και εάν ακούγεται στα αυτιά των μαχητών των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της δικαιοσύνης τόσο πιο τρελό είναι που απλά χαϊδεύει τα αυτιά των ψηφοφόρων στις επικείμενες Βουλευτικές Εκλογές και σαν αποτέλεσμα τα κόμματα το εκμεταλλεύονται στο μέγιστο.
Σε σχέση με την πρώτη πρόταση νόμου, προφανώς και κανείς δεν σκέφτηκε ή τουλάχιστον αγνοεί το ποιο θα είναι το αποτέλεσμα αυτής της ενέργειας. Καταρχήν συμψηφίζοντας τα αξιόγραφα με τις δανειακές υποχρεώσεις σημαίνει πως αυτόματα η τράπεζα θα χρειαστεί άμεσα εκατοντάδες εκατομμύρια για να καλύψει την τρύπα που θα δημιουργηθεί εφόσον δεν προβλέφτηκε στους ισολογισμούς της ως πχ επισφάλεια.
Σαν αποτέλεσμα η τράπεζα θα πρέπει να διατηρήσει το αυξημένο επίπεδο ίδιων κεφαλαίων βάση και των νέων κανονισμών, να προχωρήσει σε αύξηση κεφαλαίου ή σε κάποιου είδους δανεισμό. Μια αύξηση κεφαλαίου σημαίνει έκδοση νέων μετοχών και συνάμα πτώση της αξία της μετοχής της τράπεζας. Αυτόματα αυτό σημαίνει μείωση της αξίας των μετοχών που έχουν στα χέρια τους οι μετόχοι που οι πλείστοι πλέον είναι κουρεμένοι καταθέτες.
Ένας νέος δανεισμός σημαίνει αύξηση των δανειακών υποχρεώσεων της τράπεζας και μείωση των κερδών της που πάλι θα έχει αντίκτυπο σε τυχόν μέρισμα που θα αναλογεί στους μετόχους δηλαδή και πάλι κατά πλειοψηφία στους κουρεμένους καταθέτες. Επίσης η τράπεζα θα πρέπει να ανακτήσει τα χαμένα κεφάλαια αυξάνοντας τα δανειακά επιτόκια και μειώνοντας περεταίρω τα καταθετικά επηρεάζοντας έτσι άμεσα καταθέτες και δανειζομένους.
Και στις δύο περιπτώσεις δηλαδή επηρεάζονται άμεσα οι κουρεμένοι καταθέτες συν του ότι μια τέτοια ενέργεια πιθανόν να κριθεί και αντισυνταγματική σε περίπτωση προσφυγής της τράπεζας στο δικαστήριο, κάτι που θεωρείται βέβαιο.
Σε σχέση με την δεύτερη πρόταση νόμου είναι πιστεύω αστείο να συζητάνε την τοποθέτηση ατόμων άνευ προσόντων, πείρας, εμπειρίας κα σε καίριες θέσεις κλειδιά της τράπεζας που αποφασίζουν για την οικονομική πολιτική της τράπεζας.
Ακόμα πιο αστείος είναι ο τρόπος που το προωθούν, με το έτσι θέλω δηλαδή μόνο και μόνο για να ικανοποιήσουν τα καπρίτσια μιας μάζας ανθρώπων που ρίσκαραν τα λεφτά των καταθετών μιας και μιλάμε για δάνεια της τράπεζας που τους δόθηκαν. Tα επένδυσαν σε άκρως επικίνδυνες επενδύσεις για την τότε εποχή με την Λαϊκή Τράπεζα να είναι υπό χρεοκοπία τουλάχιστον ένα χρόνο πριν από το κούρεμα και την Τράπεζα Κύπρου στον αναπνευστήρα με 1δις τρύπα, για να εισπράττουν εξωπραγματικους τόκους και σε περίπτωση εμπλοκής να είναι καλυμμένοι με συμψηφισμό και θέσεις στο Διοικητικό Συμβούλιο της τράπεζας.
Παράξενο είναι και το γεγονός πως οι Βουλευτές μας δεν γνωρίζουν και θα έπρεπε - πως Διοικητικός Σύμβουλος σε τράπεζα δεν μπαίνει όποιος θέλει αλλά υπάρχουν κριτήρια και κανονισμοί που πρέπει να πληροί σε συνδυασμό με την ψήφιση του από από τους μετόχους της τράπεζας και έγκριση του από την Κεντρική Τράπεζα της Κύπρου. Μια πρόταση που πάλι πιθανόν να κριθεί αντισυνταγματική σε περίπτωση προσφυγής της τράπεζας στο δικαστήριο, κάτι που θεωρείται βέβαιο.
Τελικά πότε θα τελειώσει αυτό το θέατρο του παραλόγου που παίζεται για το θεαθήναι εδώ και χρόνια στην Βουλή μέσω των κομμάτων φυσικά, με μοναδικό σκοπό την εφάρπαγη των ψήφων των διψασμένων πολιτών για αποζημίωση και δικαιοσύνη προς ικανοποίηση του λαϊκού αισθήματος.
No comments:
Post a Comment