Την έγκρισή της στην εξαγορά της Olympic Air από την Aegean Airlines έδωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής και αρμόδιος για την πολιτική ανταγωνισμού, Xoακίν Αλμούνια δήλωσε σχετικά: «Είναι σαφές ότι, εξαιτίας της συνεχιζόμενης ελληνικής κρίσης και δεδομένης της ιδιαίτερα δύσκολης οικονομικής κατάστασης που αντιμετωπίζει, η Olympic θα ήταν αναγκασμένη, σε κάθε περίπτωση, να εγκαταλείψει την αγορά σύντομα. Ως εκ τούτου, εγκρίναμε τη συγκέντρωση δεδομένου ότι δεν έχει καμία πρόσθετη αρνητική επίπτωση στον ανταγωνισμό»...
Ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής και αρμόδιος για την πολιτική ανταγωνισμού, Xoακίν Αλμούνια δήλωσε σχετικά: «Είναι σαφές ότι, εξαιτίας της συνεχιζόμενης ελληνικής κρίσης και δεδομένης της ιδιαίτερα δύσκολης οικονομικής κατάστασης που αντιμετωπίζει, η Olympic θα ήταν αναγκασμένη, σε κάθε περίπτωση, να εγκαταλείψει την αγορά σύντομα. Ως εκ τούτου, εγκρίναμε τη συγκέντρωση δεδομένου ότι δεν έχει καμία πρόσθετη αρνητική επίπτωση στον ανταγωνισμό»...
Νέα εποχή στις αερομεταφορές
Η απόφαση της Κομισιόν σηματοδοτεί «νέα εποχή» για την εγχώρια αγορά αερομεταφορών, με τις Aegean Airlines και Olympic Air να επιδιώκουν τη συγχώνευσή τους από το 2010. Τότε οι δύο εταιρείες είχαν ανακοινώσει τη συμφωνία τη συμφωνία των μετόχων τους για δημιουργία «Εθνικού Πρωταθλητή» στις αερομεταφορές.
Τον Ιούλιο του 2011 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε απορρίψει το αίτημα συγχώνευσης των δύο εταιρειών, με την αιτιολογία ότι θα δημιουργούνταν συνθήκες μονοπωλίου στην ελληνική αγορά. Ωστόσο, από τότε έως σήμερα έχει μεσολαβήσει ένας «οικονομικός αιώνας», καθώς η μακροχρόνια ύφεση κατέστησε αναγκαίο το «merger».
Ο παράγοντας που έλαβε σοβαρά υπόψη η Επιτροπή Ανταγωνισμού σχετίζεται με το γεγονός ότι εάν η απόφαση ήταν απορριπτική, η Olympic Air- της οποίας ποσοστό 20% θα περιερχόταν στην Aegean- θα βρισκόταν αντιμέτωπη με το «λουκέτο».
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η DG τον τελευταίο χρόνο έχει πραγματοποιήσει εξαντλητικό έλεγχο. Στο πλαίσιο αυτό, τουριστικοί φορείς τοπικών αγορών, ανά την Ελλάδα, κλήθηκαν να περιγράψουν στους Κοινοτικούς τις πιθανές επιπτώσεις που θα δημιουργούνταν στην αγορά από τη συγχώνευση των δύο εταιρειών.
H συγχώνευση των δύο εταιρειών θα επιτρέψει στην οικογένεια Βασιλάκη, που ελέγχει πλειοψηφικά την Aegean Airlines, να δημιουργήσει έναν αερομεταφορέα με σημαντικό ρόλο στην ευρωπαϊκή αγορά. Το «πράσινο φως» της Ε.Ε. θα επιτρέψει στην Aegean να προετοιμαστεί για την επόμενη θερινή σεζόν, με στόχο η εκπροσώπηση της Ελλάδας να φτάσει στο τουλάχιστον 30% της αγοράς εξωτερικού από και προς τη χώρα, όπως έχει αναφέρει παλαιότερα ο αντιπρόεδρος της εισηγμένης Ευτύχης Βασιλάκης.
Η συγχώνευση αποτελούσε μονόδρομο για την Aegean που υπολογίζει ότι θα εξοικονομήσει περίπου 20 εκατ. ευρώ λόγω των συνεργιών από την (διοικητική, τεχνική κτλ) ενοποίηση με την Olympic.
Σημειώνεται ότι η μετοχή της Aegean Airlines ενισχύεται αυτή τη στιγμή σε ποσοστό άνω του 3,5%, με την τιμή της να διαμορφώνεται στα 5,08 ευρώ.
MIG: Μειώνεται ο συνολικός δανεισμός
"H Marfin Investment Group (MIG) ανακοινώνει ότι εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η πώληση της Olympic Air στην Aegean Airlines. Η μεταβίβαση των μετοχών αναμένεται να ολοκληρωθεί τις επόμενες δύο εβδομάδες ώστε η Olympic Air να καταστεί θυγατρική της Aegean ενώ οι δύο εταιρείες θα διατηρήσουν η κάθε μία το σήμα, το διακριτό πτητικό έργο και τον στόλο τους. Το συνολικό τίμημα της συναλλαγής ανέρχεται σε €72 εκατ. από τα οποία €20 εκατ. έχουν ήδη καταβληθεί.
Το συνεχιζόμενο δυσμενές οικονομικό περιβάλλον στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης κατέστησε αναγκαία την συμφωνία αυτή με την οποία εξασφαλίζεται η μελλοντική χρήση του εμπορικού σήματος της Ολυμπιακής, ενώ διασφαλίζονται οι δυνατότητες συνεχούς και απρόσκοπτης αεροπορικής σύνδεσης της Ελλάδος τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό. Εκτιμούμε ότι χωρίς την συμφωνία αυτή οι λειτουργικές ζημίες και η αναπόφευκτη συρρίκνωση δραστηριοτήτων των αεροπορικών εταιρειών θα περιόριζαν την αεροπορική σύνδεση της χώρας με απροσδιόριστες συνέπειες για τον κλάδο και την οικονομία.
Η συμφωνία έχει σαν αποτέλεσμα την ενίσχυση των ταμειακών διαθεσίμων της MIG κατά το πρόσθετο τίμημα των €52 εκατ. το οποίο θα καταβληθεί σταδιακά, καθώς και την μείωση του συνολικού δανεισμού του ομίλου κατά το ποσό των €117,8 εκατ. που αντιστοιχεί σε υποχρεώσεις που απορρέουν από συμβάσεις χρηματοοικονομικής μίσθωσης αεροσκαφών. Οι παραπάνω κινήσεις βελτιώνουν σημαντικά τη χρηματοοικονομική δομή του Ομίλου. Στις ενοποιημένες λογιστικές καταστάσεις της MIG η Olympic Air εμφανίζεται ως διακοπείσα δραστηριότητα από το τέλος του 2012.
Η συμφωνία αυτή εντάσσεται στην στρατηγική του Ομίλου Marfin Investment Group για την απεμπλοκή από ζημιογόνες δραστηριότητες με αρνητικές ταμειακές ροές και την επικέντρωση στις κύριες δραστηριότητές της με θετικές προοπτικές, και οικονομικά αποτελέσματα στοχεύοντας μεσοπρόθεσμα στη δημιουργία προστιθέμενης αξίας για τους μετόχους του Ομίλου."
Aegean: Δημιουργείται ένας βιώσιμος αερομεταφορέας
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε σήμερα την απόφασή της να εγκρίνει την εξαγορά της Olympic Air από την AEGEAN. Η λογική στην οποία βασίστηκε η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής καταδεικνύει την απόλυτη αναγκαιότητα των συνεργειών στην ελληνική αγορά αερομεταφορών. Με την εξαγορά δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για ένα βιώσιμο, ελληνικό αερομεταφορέα, ανταγωνιστικό στην ευρύτερη περιοχή, ικανό να δημιουργήσει μια σταθερή αναπτυξιακή δυναμική και με το απαραίτητο μέγεθος για να συμβάλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη του τουρισμού και της ελληνικής οικονομίας.
Μετά την έγκριση της ΕΕ, η εξαγορά των μετοχών της Olympic Air και η ανάληψη της ευθύνης διοίκησης από την AEGEAN αναμένεται να ολοκληρωθεί ως τις 18/10/2013. Το συνολικό τίμημα της συναλλαγής ανέρχεται σε €72 εκ., από τα οποία τα €20 εκ. έχουν ήδη καταβληθεί. Με την ολοκλήρωση της εξαγοράς, η Olympic Air θα καταστεί θυγατρική της εισηγμένης AEGEAN και θα ξεκινήσει άμεσα η ενοποίηση των διοικητικών υπηρεσιών. Οι δύο αεροπορικές εταιρείες θα διατηρήσουν η κάθε μια το όνομα και το σήμα της καθώς και διακριτό πτητικό έργο και στόλο.
Θεόδωρος Βασιλάκης:Έρχονται φθηνότεροι ναύλοι
«Από σήμερα μεγαλώνουν οι ευθύνες μας απέναντι στη χώρα και το επιβατικό κοινό. Μεγαλώνουμε και καλούμαστε να γίνουμε ακόμα καλύτεροι, να στηρίξουμε ακόμα περισσότερο την Περιφέρεια και να διασφαλίσουμε ποιοτική πρόσβαση και στο πιο μικρό νησί της Ελλάδας. Οι οικονομίες κλίμακος θα μας επιτρέψουν να προσφέρουμε ακόμη πιο χαμηλούς ναύλους στο εσωτερικό, ιδιαίτερα προς τα μικρά νησιά της χώρας. Παράλληλα, μας δίνεται η δυνατότητα να αυξήσουμε ακόμη περισσότερο την εξωστρέφειά μας και το ρυθμό ανάπτυξης του δικτύου εξωτερικού, τόσο από την Αθήνα όσο και την Περιφέρεια, συμβάλλοντας ακόμα πιο ουσιαστικά στον ελληνικό τουρισμό και την ελληνική οικονομία».
Η εταιρεία θα παραθέσει Συνέντευξη Τύπου στις 23 Οκτωβρίου 2013 για την παρουσίαση του γενικότερου σχεδιασμού των υπηρεσιών της, όπως διαμορφώνεται μετά την εξαγορά, αλλά και του προγράμματος του 2014.
Κομισιόν: Πραγματοποιήσαμε διεξοδική έρευνα
"Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε, βάσει του κανονισμού της ΕΕ για τις συγκεντρώσεις, την προτεινόμενη εξαγορά της Olympic Air από την Aegean Airlines, αμφότερες ελληνικές αεροπορικές εταιρείες. Από διεξοδική έρευνα της Επιτροπής προέκυψε ότι αν η Olympic Air δεν εξαγοραζόταν από την Aegean, θα αναγκαζόταν στο άμεσο μέλλον να παύσει να λειτουργεί λόγω οικονομικών δυσχερειών. Μόλις η Olympic σταματούσε την επιχειρηματική της δραστηριότητα, η Aegean θα καθίστατο η μοναδική εταιρεία πτήσεων εσωτερικού και θα αποκτούσε τα μερίδια αγοράς της Olympic. Ως εκ τούτου, ανεξαρτήτως της συγκέντρωσης, η Olympic σύντομα θα έπαυε να υπάρχει ως ανταγωνίστρια της Aegean. Κατά συνέπεια, η συγκέντρωση δεν στρεβλώνει τον ανταγωνισμό, ο οποίος ούτως ή άλλως δεν θα υπήρχε.
Ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής και αρμόδιος για την πολιτική ανταγωνισμού, Xoακίν Αλμούνια δήλωσε σχετικά: «Είναι σαφές ότι, εξαιτίας της συνεχιζόμενης ελληνικής κρίσης και δεδομένης της ιδιαίτερα δύσκολης οικονομικής κατάστασης που αντιμετωπίζει, η Olympic θα ήταν αναγκασμένη, σε κάθε περίπτωση, να εγκαταλείψει την αγορά σύντομα. Ως εκ τούτου, εγκρίναμε τη συγκέντρωση δεδομένου ότι δεν έχει καμία πρόσθετη αρνητική επίπτωση στον ανταγωνισμό».
Η Επιτροπή εξέτασε τις επιπτώσεις της προτεινόμενης εξαγοράς στον ανταγωνισμό των επηρεαζόμενων αγορών όσον αφορά τις επιβατικές πτήσεις εσωτερικού. Η Aegean είναι ο πλησιέστερος ανταγωνιστής της Olympic στις αγορές αυτές στην Ελλάδα. Η Επιτροπή είχε εκφράσει αρχικά ανησυχίες και ξεκίνησε διεξοδική έρευνα τον Απρίλιο του 2013 (IP/13/361).
Εξαιτίας της ελληνικής κρίσης, η ζήτηση επιβατικών πτήσεων εσωτερικού με αναχώρηση από την Αθήνα μειώθηκε κατά 26%: από 6,1 εκατομμύρια επιβάτες το 2009 σε 4,5 εκατομμύρια το 2012. Η μείωση αυτή συνεχίστηκε και το πρώτο εξάμηνο του 2013 (6,3% μείωση σε σχέση με το προηγούμενο έτος).
Επιπλέον, ο αριθμός των διαδρομών που εξυπηρετούν η Aegean και η Olympic μειώθηκε σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Όταν η Επιτροπή απαγόρευσε την προηγούμενη προσπάθεια της Aegean να εξαγοράσει την Olympic το 2011, οι εταιρείες εκτελούσαν ανταγωνιστικά δρομολόγια σε 17 διαδρομές, εκ των οποίων εννέα δημιουργούσαν προβλήματα ανταγωνισμού (βλ. IP/11/68). Σήμερα, η Aegean και η Olympic εκτελούν ανταγωνιστικά δρομολόγια σε επτά διαδρομές, εκ των οποίων οι ακόλουθες πέντε εξυπηρετούνται μόνον από αυτές: Αθήνα – Χανιά, Αθήνα – Μυτιλήνη, Αθήνα – Σαντορίνη, Αθήνα – Κέρκυρα (η Aegean εκτελεί δρομολόγια μόνο τον καλοκαίρι), Αθήνα – Κως (η Aegean εκτελεί δρομολόγια μόνο τον καλοκαίρι).
Η έρευνα αγοράς έδειξε ότι δεν είναι πιθανή η είσοδος άλλων αεροπορικών εταιρειών στο άμεσο μέλλον σε καμία από αυτές τις διαδρομές. Αυτό οφείλεται σε διάφορους λόγους: οι δυνητικοί ανταγωνιστές διαβλέπουν πιο κερδοφόρες ευκαιρίες αλλού, θεωρούν το κόστος εισόδου πολύ υψηλό ή παραμένουν εκτός της ελληνικής εγχώριας αγοράς εξαιτίας της δυσχερούς κατάστασης στην οποία βρίσκεται σήμερα η Ελληνική οικονομία.
Ωστόσο, η διεξοδική έρευνα της Επιτροπής έδειξε επίσης καθαρά ότι η Olympic είναι ούτως ή άλλως προβληματική επιχείρηση και ότι θα έπαυε σύντομα να λειτουργεί. Η Olympic δεν ήταν ποτέ κερδοφόρα μετά την ιδιωτικοποίησή της το 2009 και ελάμβανε έκτοτε σημαντική χρηματοδοτική στήριξη από τον μοναδικό της μέτοχο, την Marfin Investment Group («MIG»). Η διεξοδική ανάλυση των επιχειρηματικών προοπτικών της Olympic επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία είναι εξαιρετικά απίθανο να καταστεί κερδοφόρα στο άμεσο μέλλον, με οποιοδήποτε επιχειρηματικό σχέδιο.
Η MIG είχε, συνεπώς, αποφασίσει να διακόψει τη στήριξη που παρείχε στην Olympic, αν αυτή δεν επωλείτο στην Aegean. Αυτό θα είχε βραχυπρόθεσμα ως αποτέλεσμα την οριστική παύση λειτουργίας της Olympic.
Επιπλέον, η έρευνα αγοράς επιβεβαίωσε ότι δεν υπάρχει άλλος αξιόπιστος αγοραστής που να ενδιαφέρεται να αποκτήσει την Olympic εκτός από την Aegean. Επίσης δεν έχει εκδηλωθεί κανένα αξιόπιστο ενδιαφέρον για την απόκτηση των περιουσιακών στοιχείων της Olympic, συμπεριλαμβανομένου του εμπορικού της σήματος. Συνεπώς, το πιθανότερο σενάριο είναι ότι η μη πραγματοποίηση της σχεδιαζόμενης πράξης, θα είχε ως συνέπεια να τεθούν τα περιουσιακά στοιχεία της Olympic εκτός αγοράς.
Η Επιτροπή κατέληξε, επομένως, στο συμπέρασμα ότι οι τυχόν αρνητικές συνέπειες για τον ανταγωνισμό από την απομάκρυνση της Olympic ως ανεξάρτητου ανταγωνιστή δεν οφείλονται στη συγκέντρωση. Κατά συνέπεια, η συγκέντρωση είναι συμβατή με την εσωτερική αγορά και πρέπει να εγκριθεί.
Η πράξη κοινοποιήθηκε στην Επιτροπή στις 28 Φεβρουαρίου 2013."
Source:http://www.capital.gr/Articles.asp?id=1885924
No comments:
Post a Comment