Η online αγοραπωλησία τέχνης είχε πάρει περίεργες διαστάσεις στο παρελθόν, όταν ο μεγάλος οίκος δημοπρασιών Sotheby's καθώς και η εταιρία Artnet προσπάθησαν, στα τέλη της δεκαετίας του 1990, να εισέλθουν στο χώρο της...
ιντερνετικής αγοράς, αποτυγχάνοντας παταγωδώς.
ιντερνετικής αγοράς, αποτυγχάνοντας παταγωδώς.
Οι δυο οίκοι «παραιτήθηκαν», αφού διαπίστωσαν ότι οι υποψήφιοι αγοραστές δεν ήταν έτοιμοι να πληρώσουν υπέρογκα ποσά για έργα που δεν έχουν δει από κοντά. Το VIP Art Fair είχε μια κάπως καλύτερη τύχη ξεκινώντας το 2011, αν και τα τεχνικά προβλήματα που προέκυψαν στην πορεία επισήμαναν τις δυσκολίες της εικονικής δημοπρασίας.
Όμως το τοπίο φαίνεται να αλλάζει ριζικά με την είσοδο ενός online μεγαθήριου: η εταιρία Amazon βρίσκεται σε συζητήσεις με δεκάδες αξιόλογες γκαλερί ανά τον κόσμο, στοχεύοντας στο «κλείσιμο» μιας συνεργασίας με σκοπό την διαδικτυακή προσφορά σύγχρονης τέχνης. Η Amazon διαθέτει ήδη στα αποθέματά της αφίσες και ολιγοδάπανα έντυπα, αλλά με την επερχόμενη κίνηση της θα εισέλθει δυναμικά στο χώρο της υψηλής τέχνης.
Η εταιρία είχε επιχειρήσει ανεπιτυχώς στο παρελθόν να προσχωρήσει στον κόσμο της τέχνης ως συνέταιρος της Sotheby's το 1999. Με την μελλοντική της επέκταση θα ανταγωνιστεί άλλους εδραιωμένους «παίκτες» της online αγοράς, όπως την Paddle8, την Artspace και την αναδιοργανωμένη Artnet.
Εκπρόσωπος της Amazon δήλωσε μέσω e-mail ότι η εταιρία δεν έχει να κάνει κάποιο σχόλιο σχετικά με τα επερχόμενα σχέδια της, αλλά πολλές από τις «υποψήφιες» γκαλερί συνεργασίας δήλωσαν ότι οι πωλήσεις ενδέχεται να ξεκινήσουν αυτό το μήνα, με την Amazon να προσφέρει στους πωλητές ποσοστά κέρδους από 5 έως 20%. Το κατά πόσο η εταιρία θα προχωρήσει σε πωλήσεις μοναδικών έργων τέχνης, όπως πίνακες και γλυπτά, μένει ακόμα άγνωστο.
Η αύξηση των online αγορών έχει πυροδοτηθεί τον τελευταίο καιρό από ποικίλους παράγοντες, ανάμεσα στους οποίους βρίσκεται ο ολοένα αναπτυσσόμενος αριθμός των συλλεκτών έργων τέχνης, καθώς και η αυξανόμενη προθυμία τους να αγοράσουν κομμάτια έχοντας δει μοναχά φωτογραφίες τους. Χαρακτηριστικά, μια έρευνα της διεθνούς ασφαλιστικής εταιρίας Hiscox, που διεξήχθη πάνω σε 200 συλλέκτες, βρήκε ότι σχεδόν τα 2/3 των μετεχόντων είχε αγοράσει έργα τέχνης online χωρίς να τα έχει δει πρώτα από κοντά.
«Παρατηρούμε ότι τα ποσά που ο κόσμος δέχεται να προσφέρει αυξάνονται συνεχώς»,δήλωσε η Καθρίν Λεβίν, συν-ιδρύτρια της Artspace, η οποία ξεκίνησε το online εμπόριο τέχνης το 2011. Η εταιρία δεν γνωστοποιεί τις συνολικές αποδοχές της, αλλά αποκαλύπτει ότι παραπάνω από 200.000 κόσμος έχει ιδιότητα μέλους. Σύμφωνα με τη Λεβίν, η σύγχρονη διαδικτυακή αγορά τέχνης θα συνεχίσει να επεκτείνεται σταθερά στα επόμενα χρόνια. «Αυτό γίνεται όλο και πιο ξεκάθαρο από την είσοδο της Amazon».
Source:http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=521353
No comments:
Post a Comment