Thursday, January 26, 2012
9 χρόνια πίσω τα σαλούν
9 χρόνια πίσω τα σαλούν
Στο χαμηλότερο σημείο των τελευταίων εννέα ετών υποχώρησαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων σαλούν το 2011 με τους παράγοντες του κλάδου να δηλώνουν απαισιόδοξοι για τη φετινή χρονιά και να ζητούν κρατικά σχέδια για τόνωση της στήριξης.
Η αγορά αυτοκινήτου αποτελεί έναν από τους τομείς που δέκτηκαν βαρύ πλήγμα λόγω των επιπτώσεων της παρατεταμένης ύφεσης που επηρέασε την οικονομία γενικά, αλλά και την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών ειδικότερα.
Οι αρμόδιοι φορείς εκτιμούν ότι η μη συνέχιση της παροχής κινήτρων για αγορά καινούριου αυτοκινήτου από την κυβέρνηση το 2011 ήταν ένας από τους παράγοντες που συνέβαλαν στη συρρίκνωση του τομέα.
Σύμφωνα με τον Γ.Γ. του Συνδέσμου Εισαγωγέων Μηχανοκίνητων Οχημάτων, Κυριάκο Αγγελίδη «την τελευταία τριετία 2008-2011, ο τομέας παρουσίασε συρρίκνωση πέραν του 40% γεγονός το οποίο προκαλεί προβληματισμό».
Μεγάλη πτώση καταγράφουν το 2011 σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια τόσο η αγορά των καινούριων ιδιωτικών οχημάτων, όσο και η αγορά των μεταχειρισμένων.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η Στατιστική Υπηρεσία, οι συνολικές εγγραφές ιδιωτικών αυτοκινήτων σαλούν, μειώθηκαν σε 26.409 το 2011 σε σύγκριση με 31.423 την αντίστοιχη περίοδο του 2010, καταγράφοντας πτώση 16%.
Με βάση τα ίδια στοιχεία, οι εγγραφές των καινούριων σαλούν σημείωσαν οριακή πτώση 4,3% στα 13.480 από 14.088 το 2010.
Αυτό είναι το χαμηλότερο σημείο για τα καινούρια σαλούν από το 2003.
Πολύ πιο δύσκολη είναι κατάσταση στην αγορά μεταχειρισμένων οχημάτων. Οι εγγραφές μεταχειρισμένων οχημάτων το 2011 υποχώρησαν κατά 25,4% στα 12.929 έναντι 17.335 κατά το προηγούμενο έτος, πέφτοντας στο χαμηλότερο σημείο από το 2000
Περισσότερα κίνητρα ζητούν οι αρμόδιοι φορείς
Σχολιάζοντας το θέμα στη StockWatch, οι αρμόδιοι φορείς επεσήμαναν ότι η μεγάλη μείωση στις εγγραφές αυτοκινήτων είναι εν μέρει αποτέλεσμα και της μη παροχής στήριξης στον τομέα από το κράτος. Το 2011 δεν συνεχίστηκε το σχέδιο επιχορήγησης από το κράτος για απόσυρση παλαιού αυτοκινήτου και αντικατάστασής του με καινούριο που λειτούργησε το 2010.
Όπως σημειώνει ο Χαράλαμπος Παπαχαραλάμπους, διευθυντής πωλήσεων της Ford, τα κίνητρα της κυβέρνησης θα μπορούσαν να αποφέρουν έσοδα μέσω των νέων πωλήσεων που θα ξεπερνούσαν τις δαπάνες για τις χορηγίες. Αντί αυτού βλέπουμε την αγορά να οδηγείται σε χαμηλότερα επίπεδα».
Ο κ. Αγγελίδης με τη σειρά του επεσήμανε ότι η αγορά αυτοκινήτου πλήττεται από τις διάφορες φορολογίες, ενώ πρόσθεσε ότι «αναμένουμε πιο γενναιόδωρα κίνητρα για τον τομέα αυτοκινήτου».
Αρνητικές οι προβλέψεις για το 2012
Όσον αφορά τις εκτιμήσεις για την πορεία που θα διαμορφώσει η αγορά το 2012, οι αρμόδιοι φορείς παρουσιάζονται απαισιόδοξοι.
Ο κ. Αγγελίδης σημειώνει ότι αναμένονται οι σχετικές εξελίξεις της νομοθεσίας αλλά συμπλήρωσε ότι «εάν τα πράγματα παραμείνουν ως έχουν, δεν είμαστε ιδιαίτερα αισιόδοξοι για το 2012».
Ο κ. Παπαχαραλάμπους είπε ότι το 2012 θα είναι μια χρονιά δύσκολη και τόνισε για άλλη μια φορά την ανάγκη παραχώρησης κινήτρων εκ μέρους του κράτους αλλιώς, όπως είπε «πιθανόν να δούμε περαιτέρω μείωση».
Όσον αφορά το μήνα Δεκέμβριο 2011, οι εγγραφές ιδιωτικών αυτοκινήτων σαλούν, μειώθηκαν κατά 15,8% πέφτοντας στις 1.978, σε σύγκριση με 2.348 τον αντίστοιχο μήνα του 2010.
source: stockwatch.com.cy
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment