Tuesday, September 13, 2011

Αβεβαιότητα στην αγορά αυτοκινήτου


Αβεβαιότητα στην αγορά αυτοκινήτου

Έντονη αβεβαιότητα προκαλούν στην αγορά αυτοκινήτου οι οικονομικές συνέπειες της έκρηξης στο Μαρί και η συζήτηση για τα μέτρα που θα λάβει η κυβέρνηση, δημιουργώντας σημαντικές ανακατατάξεις στην αγορά που αναμένεται να αρχίσουν να φαίνονται στα στοιχεία των επόμενων μηνών.

Τα νέα στοιχεία της ΟΕΒ και του Τμήματος Οδικών Μεταφορών που επεξεργάστηκε η StockWatch, δείχνουν ότι εγγραφές των ιδιωτικών σαλούν τον περασμένο Αύγουστο σημείωσαν νέα μείωση ύψους 5,7%.

Για τους πωλητές καινούριων οχημάτων, ο Αύγουστος αποδείχθηκε θετικός, όχι όμως και για τους πωλητές μεταχειρισμένων οχημάτων που είδαν τις πωλήσεις τους να παρουσιάζουν διψήφια μείωση.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, oι εγγραφές των καινούριων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 10,1% φθάνοντας τις 891 από 809 τον Αύγουστο του 2010. Οι εγγραφές των μεταχειρισμένων μειώθηκαν το φετινό Αύγουστο στις 968 από 1162 πέρσι παρουσιάζοντας μείωση 16,7%.

Όσον αφορά τις συνολικές εγγραφές ιδιωτικών αυτοκινήτων σαλούν, μειώθηκαν σε 1859, σε σύγκριση με 1971 την αντίστοιχη περίοδο του 2010. Καταγράφεται δηλαδή μία μείωση της τάξης του 5,7%.

«Η έκρηξη στο Μαρί ταρακούνησε αισθητά την αγορά και εμείς οι εισαγωγείς έχουμε χρόνια να δούμε τέτοια νούμερα στις πωλήσεις», υπογράμμισε στη StockWatch ο Διευθυντής Πωλήσεων της Mercedes, Λάκης Κωστέκογλου. Σημείωσε ότι «πρέπει να περιμένουμε και το Σεπτέμβριο για να δούμε εάν η πτώση οφείλεται σε ψυχολογικούς λόγους ή εάν θα συνεχιστεί εν μέσω της αβεβαιότητας που υπάρχει στην αγορά».

«Η αγορά συνεχίζει την πτωτική τάση συμβαδίζοντας με την ευρύτερη κάμψη που υπάρχει στην κατανάλωση», επεσήμανε ο εκ των διευθυντών της εταιρείας Ford, Χαράλαμπος Παπαχαραλάμπους, προσθέτοντας ότι η πτωτική τάση θα συνεχιστεί εκτός και εάν προωθηθούν κάποια μέτρα για στήριξη το κλάδου.

«Η παραγωγικότητα των εταιρειών έχει μειωθεί αισθητά τον Ιούλιο λόγω των περικοπών στο ηλεκτρικό ρεύμα επηρεάζοντας τις πωλήσεις, η ψυχολογία του κόσμου έχει κλονιστεί ενώ η αναποφασιστικότητα και αβεβαιότητα στην οικονομία δεν αποτελούν βοηθήματα στην αγορά αυτοκινήτων», ανέφερε στη StockWatch ο διευθυντής marketing της Toyota, Δημήτρης Μελανθίου.

«Κάθε εταιρεία προσπαθεί να περισώσει, ότι περισώζεται, ωστόσο οι δυνατότητες των εταιρειών έχουν μειωθεί», σημείωσε.

source: stockwatch.com.cy

No comments:

Share |