Thursday, September 1, 2011

Κυπριακές Αερογραμμές: 30εκ. παρά κάτι οι ζημιές


Κυπριακές Αερογραμμές: 30εκ. παρά κάτι οι ζημιές

Ζημιά ύψους €29,3 εκατομμυρίων για το πρώτο εξάμηνο του 2011 σε σύγκριση με ζημιά ύψους €25,5 εκατομμυρίων κατά την αντίστοιχη περίοδο του 2010, παρουσίασαν οι Κυπριακές Αερογραμμές, σημειώνοντας αύξηση ύψους €3,8 εκατομμυρίων.

Σύμφωνα με την ίδια την εταιρεία, η αύξηση της ζημιάς της περιόδου οφείλεται κυρίως στον περιορισμό των εσόδων από μεταφορά επιβατών που ήταν αποτέλεσμα του εντεινόμενου ανταγωνισμού καθώς και της συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσης που επηρεάζουν τις κύριες αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται.

Επίσης, προστίθεται στην ανακοίνωση των εξαμηνιαίων αποτελεσμάτων, η σημαντική αύξηση στις τιμές των καυσίμων είχε αρνητικό αντίκτυπο στα αποτελέσματα της πρώτης εξαμηνίας σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Τα εισοδήματα του Συγκροτήματος κατά το πρώτο εξάμηνο του 2011 παρουσίασαν μείωση €7,9 εκατομμυρίων ή 8,0% αφού περιορίστηκαν σε €90,6 εκατομμύρια σε σύγκριση με €98,5 εκατομμύρια κατά την αντίστοιχη περίοδο του 2010. Αυτό οφείλεται κυρίως στη μείωση του
αριθμού επιβατών που μεταφέρθηκαν καθώς και των εσόδων από μεταφορά φορτίου. Πιο συγκεκριμένα, τα τελευταία αποτελέσματα για την επιβατική κίνηση δεικνύουν ότι κατά την περίοδο Ιανουαρίου -Ιουνίου 2011, οι Κυπριακές Αερογραμμές μετέφεραν περίπου 96 χιλιάδες ή 14,1% λιγότερους επιβάτες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Οι προσφερόμενες θέσεις στην αγορά για την πρώτη εξαμηνία του 2011 μειώθηκαν κατά 218 χιλιάδες ή 18,7%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Ο συντελεστής επιβατικής πληρότητας ανήλθε στο 67,3% κατά την πρώτη εξαμηνία του 2011 σε σχέση με 65,0% την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Τα λειτουργικά έξοδα του Συγκροτήματος, που περιλαμβάνουν τόσο το κόστος πωλήσεων όσο και τα διοικητικά έξοδα (εξαιρουμένων των αποζημιώσεων σε πλεονάζον προσωπικό), ανήλθαν σε €122,4 εκατομμύρια για το πρώτο εξάμηνο του 2011 σε σύγκριση με €124,6 εκατομμύρια κατά την αντίστοιχη περίοδο του 2010. Η μείωση αυτή στα λειτουργικά έξοδα είναι αποτέλεσμα κυρίως μειώσεων στα έξοδα προσωπικού και στα τέλη διαδρομής, προσγείωσης και εξυπηρέτησης επιβατών, ενώ αυξήσεις παρουσιάστηκαν στο κόστος καυσίμων καθώς και στο κόστος λειτουργικών μισθώσεων αεροσκαφών.

Το πρώτο εξάμηνο του 2011 περιλαμβάνει το μη επαναλαμβανόμενο έξοδο των €9 εκατομμυρίων που αφορά αποζημιώσεις σε υπαλλήλους που αποχώρησαν από την Εταιρεία λόγω πλεονασμού

Τα άλλα εισοδήματα αυξήθηκαν από €33 χιλιάδες κατά το πρώτο εξάμηνο του 2010 σε €10,9 εκατομμύρια την αντίστοιχη περίοδο του 2011 ως αποτέλεσμα της συμπερίληψης στα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2011 μέρους του μη επαναλαμβανόμενου οφέλους
από την ανταλλαγή χρονοθυρίδων στο αεροδρόμιο Heathrow του Λονδίνου μεταξύ της εταιρείας και της Virgin Atlantic Airways καθώς και του κέρδους από την πώληση ενός αεροσκάφους Α320-200 και μιας εφεδρικής μηχανής αεροσκαφών.

Η ζημιά από εργασίες αυξήθηκε κατά €3,8 εκατομμύρια σε €29,9 εκατομμύρια κατά το πρώτο εξάμηνο του 2011 σε σύγκριση με €26,1 εκατομμύρια κατά την αντίστοιχη περίοδο του 2010.

Επεξεργάζεται σχέδια

Το Συγκρότημα παρακολουθεί στενά την κατάσταση και επεξεργάζεται σχέδια, όπως παρουσιάζονται πιο κάτω:

• Το πτητικό πρόγραμμα της Εταιρείας το οποίο έχει αναπροσαρμοστεί σαν αποτέλεσμα της μειωμένης ζήτησης που παρατηρείται λόγω της κρίσης, αξιολογείται σε συνεχή βάση με στόχο τον εξορθολογισμό του, την περαιτέρω ενίσχυση της συχνότητας των πτήσεων και την προσθήκη νέων προορισμών, όπου αυτό είναι εφικτό, με στόχο την αύξηση του τουριστικού ρεύματος από και προς την Κύπρο.
• Με την διαφοροποίηση του πτητικού προγράμματος της Εταιρείας , ένα αεροσκάφος τύπου Α330 ήταν διαθέσιμο προς υπενοικίαση. Κατόπιν συμφωνίας με το Υπουργείο Άμυνας της Μεγάλης Βρετανίας το εν λόγω αεροσκάφος έχει υπενοικιασθεί για τους μήνες Αύγουστο μέχρι Νοέμβριο 2011 καθώς και το δεύτερο αεροσκάφος τύπου Α330 για την περίοδο Σεπτεμβρίου – Νοεμβρίου 2011.
• Έχει επίσης επέλθει κατ’ αρχή συμφωνία με την μισθώτρια εταιρεία για την επίσπευση της επιστροφής των δύο Α330 τον Δεκέμβριο 2011 και Ιανουάριο 2012 αντίστοιχα, δηλαδή ένα περίπου χρόνο ενωρίτερα από την ημερομηνία λήξης της συμφωνίας μίσθωσης, έναντι καταβολής αποζημίωσης προς τη μισθώτρια εταιρεία. Η πρόωρη επιστροφή των αεροσκαφών Α330 αναμένεται να επιφέρει σημαντικές βελτιώσεις στο
λειτουργικό αποτέλεσμα της Εταιρείας. Παράλληλα έχει συμφωνηθεί η ενοικίαση δύο αεροσκαφών Α321-200 για έξι χρόνια, με ημερομηνία παράδοσης τον Απρίλιο και Μάιο 2012.
• Κατά την επικείμενη διαπραγμάτευση της ανανέωσης των συλλογικών συμβάσεων, θα επιδιωχθεί άρση υφιστάμενων στρεβλώσεων με στόχο τον περαιτέρω εξορθολογισμό της λειτουργίας της Εταιρείας που θα επιφέρει εξοικονομήσεις στο εργατικό κόστος.
• Τον Σεπτέμβριο 2011 αναμένεται να ολοκληρωθεί η συμφωνία πώλησης δύο εφεδρικών μηχανών αεροσκαφών η οποία θα βελτιώσει τόσο την ταμειακή ροή όσο και τα οικονομικά αποτελέσματα και κατ’ επέκταση την κεφαλαιουχική βάση της Εταιρείας.

ΚΑτά την εταιρεία πάντως, ως αποτέλεσμα των πιο πάνω ενεργειών της Εταιρείας, αναμένεται ότι τα αποτελέσματα της δεύτερης εξαμηνίας του 2011, θα είναι σημαντικά βελτιωμένα σε σύγκριση με αυτά της πρώτης τόσον όσον αφορά το λειτουργικό αποτέλεσμα όσο και το τελικό αποτέλεσμα.

Είναι σημαντικό να αναφερθεί, καταλήγουν οι ΚΑ, ότι το Συγκρότημα έχει επαρκή ρευστότητα για αντιμετώπιση των τρεχουσών υποχρεώσεών του.


source: inbusinessnews.com

No comments:

Share |