Tuesday, July 5, 2011

Λάκης Γαβαλάς: Στο άρθρο 99 και η "επώνυμη" μόδα


Λάκης Γαβαλάς: Στο άρθρο 99 και η "επώνυμη" μόδα

Η κρίση χτυπάει και τον λαμπερό κόσμο της μόδας, των ισχυρών brands και των επιχειρηματιών που μέχρι πρότινος αποτελούσαν “ορόσημο” σε αυτή την ειδική αγορά, η οποία απευθύνεται στα ανώτερα οικονομικά στρώματα.

Αυτή την κρίση βιώνει και ο Λάκης Γαβαλάς, ένας από τους πιο επιτυχημένους εισαγωγείς επώνυμων ρούχων και υποδημάτων στην Ελλάδα. Ο εκκεντρικός επιχειρηματίας, που έκανε τις δραστηριότητές του συνώνυμες με την τελευταία λέξη της μόδας, εκπροσωπώντας στην Ελλάδα πάνω από 60 λαμπερές μάρκες, από την Anna Molinari και τους D&G, στην Burberry, την Sonia Rykiel και τους DSquared, ζήτησε την προστασία του άρθρου 99, προκειμένου να διαχειριστεί τις υποχρεώσεις προς τους πιστωτές του.

Τα «σύννεφα» στην επιχειρηματική δραστηριότητα του κ. Γαβαλά ξεκίνησαν από τα τέλη του 2010, όπως ανέφεραν καλά πληροφορημένες πηγές και άρχισαν να πυκνώνουν μετά τον Φεβρουάριο, την έφοδο του ΣΔΟΕ στις επιχειρήσεις του και το πρόστιμο των 5 εκατ. ευρώ για τον ΦΠΑ που "αμέλησε" να πληρώσει το δεύτερο εξάμηνο του 2010. Μάλιστα, τον Απρίλιο η ΔΟΥ ΦΑΕΕ Αθηνών εξέδωσε κατασχετήριο στο όνομά του, και ως φυσικό και ως νομικό πρόσωπο, ύψους 4,184 εκατ. ευρώ.

Καλά πληροφορημένες πηγές ανέφεραν στο Capital.gr ότι τόσο η κακή διαχείριση των οικονομικών θεμάτων από αρμόδια στελέχη της εταιρείας του κ. Γαβαλά όσο και η μεγάλη κάμψη των λιανικών πωλήσεων ήταν δύο από τους βασικούς λόγους που έφεραν αυτή την αρνητική εξέλιξη.

Φίλοι και ανταγωνιστές αναγνωρίζουν στον επιχειρηματία Λάκη Γαβαλά την ευρηματικότατα, την προσήλωση στην ποιότητα, αλλά και την ακλόνητη επιλογή του για ελληνικά υφάσματα και πρώτες ύλες στις σειρές ρούχων που έφεραν την υπογραφή του, έστω και αν του κόστιζαν περισσότερα χρήματα από το να ράψει σε Βαλκανικές χώρες.

Όπως και δεν είναι λίγοι εκείνοι στον χώρο που κάνουν λόγο για την επαγγελματική φερεγγυότητα του Λάκη Γαβαλά, ο οποίος φρόντισε να επιστρέψει επιταγές τους για ανεκτέλεστες παραγγελίες . Όμως, όπως όλα δείχνουν δεν κατάφερε να τους καλύψει όλους, γι’ αυτό και επιστρατεύει το άρθρο 99, σαν μια προσπάθεια να διαχειριστεί τα οικονομικά του ομίλου έχοντας προστασία από τους πιστωτές του. Αντίθετα, κλήθηκε να διαχειριστεί σημαντικές επισφάλειες, κυρίως από καταστήματα της επαρχίας, τα οποία δεν του εξόφλησαν παραγγελίες, καθώς έκλεισαν.

Με βάση τον ισολογισμό της χρήσης 2009, η εταιρεία είχε κύκλο εργασιών 69,32 εκατ. ευρώ έναντι 68,6 εκατ. το 2008 και καθαρά κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 1,84 εκατ. ευρώ από 4,4 εκατ. το 2008. Τα συνολικά δάνεια της εταιρείας ήταν 17,37 εκατ. ευρώ, ενώ το σύνολο των υποχρεώσεων ανήλθε το 2009 σε 94,3 εκατ. ευρώ.

Αντίστοιχα, τα οικονομικά αποτελέσματα της «Λάκης Γαβαλάς ΑΕ Εσωτερικοί Χώροι», η οποία ασχολείται με τις εισαγωγές και εμπόριο επίπλων κλπ., είχε το 2009 κύκλο εργασιών 4,679 εκατ. ευρώ και καθαρά αποτελέσματα προ φόρων -568.830 ευρώ και ζημίες εις νέον 3,22 εκατ. ευρώ. Οι συνολικές υποχρεώσεις της εν λόγω εταιρείας ήταν 5,8 εκατ. ευρώ.

Αυτά τα οικονομικά αποτελέσματα επιδεινώθηκαν στην χρήση του 2010, με τον τζίρο να καταγράφει κάμψη της τάξης του 10%, ενώ η εταιρεία προκειμένου να διαχειριστεί την κρίση ρευστότητας που αντιμετώπιζε, προχώρησε και σε κλείσιμο ζημιογόνων καταστημάτων.

Η εταιρεία πάντως, διαθέτει σημαντική ακίνητη περιουσία, μεταξύ των οποίων τα κεντρικά κτήρια της διοίκησης στην Κάντζα, σε ένα οικόπεδο συνολικής έκτασης 33.000 τ.μ., το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες προσπάθησε να πουλήσει αντί 40 εκατ. ευρώ, αναθέτοντάς το σε μεγάλο μεσιτικό γραφείο, αλλά χωρίς επιτυχία. Αυτή η επένδυση, η οποία ξεκίνησε πριν από 5 χρόνια, για να στεγάσει την “αυτοκρατορία Γαβαλά”, σήμερα κρίνεται ως μια ακόμη κίνηση που δεν έφερε τα επιθυμητά αποτελέσματα και επιβάρυνε τον ισολογισμό της εταιρείας με δανεισμό.

Αναφορικά με τις ξένες φίρμες που εμπορεύεται στη χώρα μας ο όμιλος, έχοντας συνεργασίες στην χονδρική πώληση με πάνω από 700 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, το Gruppo Pagoni πήρε ήδη την αντιπροσωπία των Moschino και DSquared, η Fashion Lobby, ιδιοκτήτρια των καταστημάτων «Soho-Soho», ανέλαβε την αντιπροσωπεία των Tortuga, ενώ η βρετανική Burberry και η ιταλική «D&G» παραδίδουν εμπορεύματα απευθείας στους πελάτες.

Ποιος είναι ο Λάκης Γαβαλάς

Ο Λάκης Γαβαλάς γεννήθηκε και µεγάλωσε στον Πειραιά. Τέλειωσε την Ελληνογαλλική Σχολή St. Paul και, στα 20 χρόνια του, πήγε στην Ιταλία για σπουδές χορού. Εκεί, συνεργάστηκε µε την ιταλική τηλεόραση Rai και γνώρισε πολλούς σχεδιαστές και επώνυµους της εποχής.

Παρά το γεγονός ότι παρακολούθησε κάποια μαθήματα µόδας, το σχέδιο δεν ήταν η πρώτη επιλογή του. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, αποφάσισε να ασχοληθεί επιχειρηματικά µε τη µόδα, εκπροσωπώντας ξένους οίκους, σε µια εποχή όπου αυτό το σκεπτικό ήταν εντελώς άγνωστο στην ελληνική αγορά. Σήµερα, πέρα από την αλυσίδα καταστημάτων «.LAK», η εταιρεία «Lakis Gavalas S.A.» διαχειρίζεται τα καταστήµατα «Lakis Gavalas», καθώς επίσης τα monobrands «Burberry».





source: capital.gr

No comments:

Share |