Sunday, October 17, 2010

O γίγαντας των σούπερ μάρκετ στο δρόμο της βιωσιμότητας


O γίγαντας των σούπερ μάρκετ στο δρόμο της βιωσιμότητας

Η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στον κόσμο, η αμερικανική Wal-Mart ανακοίνωσε ότι στο εξής δεσμεύεται να στηρίξει τη βιώσιμη γεωργία, βοηθώντας μικρούς και μεσαίους καλλιεργητές να επεκταθούν και να λαμβάνουν περισσότερα χρήματα για τα προϊόντα τους και παράλληλα περιορίζοντας τις επιπτώσεις της γεωργίας στο περιβάλλον.

Σύμφωνα με τον όμιλο, αυτό το παγκόσμιο πρόγραμμα βιώσιμης γεωργίας θα ενισχύσει τις τοπικές οικονομίες προσφέροντας βέβαια στους καταναλωτές φρέσκα τρόφιμα καλύτερης ποιότητας και σε καλές, όπως λέει, τιμές.

«Οι προσπάθειές μας θα συμβάλουν στην ενίσχυση του αγροτικού εισοδήματος και θα οδηγήσουν σε μείωση της χρήσης παρασιτοκτόνων, λιπάσματος και νερού», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Wal-Mart Μάικ Ντιουκ.

Tρεις άξονες

Η στρατηγική κινείται σε τρεις άξονες. Ο πρώτος αφορά τους αγρότες και προβλέπει την πώληση τροφίμων ύψους 1 δισ. δολαρίων, τα οποία θα προέρχονται από μικρούς και μεσαίους καλλιεργητές, την παροχή εκπαίδευσης, την ενίσχυση του αγροτικού εισοδήματος κατά 10-16% και το διπλασιασμό στην πώληση προϊόντων από ντόπιους αγρότες. Ο δεύτερος αφορά την παραγωγή των προϊόντων. Οι στόχοι προβλέπουν μεταξύ άλλων την επένδυση άλλου 1 δισ. στη διοχέτευση φρέσκων προϊόντων στην παγκόσμια αγορά μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια και τη μείωση των οργανικών απορριμάτων στα καταστήματα του ομίλου στις αναπτυσσόμενες χώρες κατά 10-15%. Όπως δήλωσε ο Ντιουκ «το 30-40% των τροφίμων παγκοσμίως χάνεται στη διαδρομή από τις φάρμες στο τραπέζι, όμως αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί. Πρέπει να παράγουμε περισσότερο και να πετάμε λιγότερο.»

Ο τελευταίος άξονας υπό τον τίτλο «βιώσιμη παραγωγή βασικών αγροτικών προϊόντων» σχετίζεται με την παραγωγή φοινικέλαιου και βοδινού κρέατος, με τρόπο τέτοιο που δεν θα επιτείνεται το πρόβλημα της αποψίλωσης και θα περιορίζεται η παραγωγή εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 5 εκατομμύρια τόνους έως το 2015.

Θετικές οι αντιδράσεις

Ακόμη και οικολογικές οργανώσεις που συνεργάστηκαν στην κατάρτιση του σχεδίου, όπως το WWF, χαιρέτισαν τους στόχους της Wal-Mart, λέγοντας ότι ανοίγουν το δρόμο για αλλαγές σε ολόκληρη τη βιομηχανία. «Με ενθάρρυνε το γεγονός ότι η Wal-Mart πήρε δημοσίως αυτή τη θέση απέναντι στο φοινικέλαιο», δήλωσε μεταξύ άλλων ο Μάτ Γκάιερ του WWF, αναφερόμενος σε ένα προϊόν, το οποίο φέρει μεγάλη ευθύνη για την αποψίλωση των δασών. «Έχουν 200 εκατομμύρια πελάτες, που επισκέπτονται τα καταστήματά τους κάθε εβδομάδα. Προσπαθούμε να κινητοποιήσουμε τους "μεγάλους παίκτες", προκειμένου να επιτευχθεί πραγματική πρόοδος.»

Εντύπωση προκαλεί και το γεγονός ότι για πρώτη φορά, ο όμιλος δεσμεύτηκε να ζητά από τους προμηθευτές του στοιχεία για την κατανάλωση νερού, ενέργειας, λιπάσματος και παρασιτοκτόνων που χρησιμοποιούν, σε μια προσπάθεια να περιορίσει πρακτικές που θεωρούνται βλαβερές για το περιβάλλον και να βελτιώσει τη θέση του στο λεγόμενο Δείκτη Βιωσιμότητας.

source: naftemporiki.gr

No comments:

Share |