Tuesday, September 28, 2010
H Apple απειλεί τους "μεγάλους" της αγοράς mobile advertising
H Apple απειλεί τους "μεγάλους" της αγοράς mobile advertising
Η Apple (AAPL) ενδέχεται να κερδίζει μερίδιο στην αμερικανική αγορά mobile advertising (διαφημιστική αγορά κινητών τηλεφώνων) αυτό το χρόνο, εις βάρος της Google (GOOG) και της Microsoft (MSFT).
Η Apple θα ολοκληρώσει το χρόνο με 21% της αγοράς, σύμφωνα με εκτιμήσεις που έδωσε στο Businessweek.com η εταιρεία ερευνών IDC. Το μερίδιο της Google θα μειωθεί στο 21%, από 27% τον περασμένο χρόνο, όταν συνυπολογιστούν τα αποτελέσματα της AdMob, του διαφημιστικού δικτύου που αγόρασε το Μάιο. Η Microsoft θα υποχωρήσει στο 7% από 10%.
Οι εταιρείες αναβαθμίζουν το λογισμικό διαφημίσεων και αγοράζουν επιχειρήσεις με σκοπό να πάρουν μεγαλύτερο μέρος της πίτας του mobile advertising, που αναμένεται να υπερδιπλασιαστεί στις ΗΠΑ σε σχεδόν 500 εκατ. δολάρια το 2010, εκτιμά η IDC. Η Apple, κατασκευάστρια των iPhone και iPad, δεν πούλησε διαφημίσεις κινητών τον περασμένο χρόνο. Τον Ιανουάριο, αγόρασε της Quattro Wireless, που είχε 9% της αγοράς το 2009, σύμφωνα πάντα με την IDC. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Steve Jobs ανακοίνωσε το δίκτυο iAd τον Απρίλιο και το παρουσίασε τον Ιούλιο.
«Η εξαγορά της Quattro από την Apple και η παρουσίαση του iAd από τον Steve Jobs έφερε στο προσκήνιο το mobile advertising», τόνισε ο Paran Johar, επικεφαλής marketing του ανταγωνιστικού δικτύου εταιρείας Jumptap.
Πουλήθηκαν: Best Buy, Unilever, DirecTV
Η εισβολή της Apple στις διαφημίσεις κινητών μπορεί να είναι ένας λόγος για τη μείωση των μεριδίων αγοράς των ανταγωνιστών. Από τον Ιούνιο, ο αριθμός των φιρμών που συμφώνησαν να «τρέχουν» διαφημίσεις μέσω του δικτύου iAd της Apple έχει διπλασιαστεί, σχολίασε η Natalie Kerris, εκπρόσωπος της Apple.
Στις 7 Ιουνίου, η εδρεύουσα στο Cupertino της Καλιφόρνια Apple, ανακοίνωσε ότι είχε 60 εκατ. δολάρια δεσμεύσεις από εμπόρους, συμπεριλαμβανομένης της εταιρείας τροφίμων και προσωπικής περιποίησης Unilever (UN), την εταιρεία ηλεκτρονικών Best Buy (BBY), και τον πάροχο υπηρεσιών δορυφορικής τηλεόρασης DirecTV (DTV).
Η Unilever, που η πρώτη της iAd έκανε ντεμπούτο τον Ιούλιο, είναι «εξαιρετικά ευχαριστημένη» με τα αποτελέσματα των διαφημιστικών εκστρατειών, όπως δήλωσε σε συνέντευξή του ο Rob Master, διευθυντής media της εταιρείας στη Βόρεια Αμερική. Πάνω από το 20% των ατόμων που κάνουν «click» στα iAd της Unilever – που έχουν video και interactive game – έβλεπαν τη διαφήμιση και δεύτερη φορά, υποστηρίζει.
Οι πωλήσεις mobile ads της Google σημειώνουν ραγδαία ανάπτυξη, τόνισε ο Jason Spero, διευθυντής του τομέα κινητών για την Αμερική της εδρεύουσας στο Mountain View της Καλιφόρνια, Google. Η εταιρεία δεν δίνει λεπτομέρειες για τις πωλήσεις διαφημίσεων κινητών του έτους. Ούτε άλλα δίκτυα διαφημίσεων κινητών.
Τα μερίδια αγοράς των Yahoo και Nokia μειώνονται επίσης
«Αν χάνουμε μερίδιο, η αγορά αυτή αναπτύσσεται πιο γρήγορα από κάθε άλλη που έχουμε δει», σημείωσε ο Spero σε συνέντευξη. Η Google έχει αυξήσει τις επενδύσεις της σε mobile advertising και η AdMob θα λανσάρει νέες λειτουργίες το 2011, πρόσθεσε.
Το μερίδιο της Yahoo! (YHOO) στις διαφημίσεις κινητών θα μειωθεί στο 9% φέτος, από 12% πέρσι, ενώ η εδρεύουσα στο Espoo της Φινλανδίας Nokia (NOK) θα δει πτώση στο 2%, από 5%, σύμφωνα με την IDC.
«Πιστεύουμε στην στρατηγική μας και εστιάζουμε στο μέλλον», τόνισε ο Scott Lahde, εκπρόσωπος της εδρεύουσας στο Sunnyvale της Καλιφόρνια, Yahoo. Η Jackie Lawrence, εκπρόσωπος της εδρεύουσας στο Redmond της Ουάσινγκτον Microsoft, και ο Laurie Armstrong, εκπρόσωπος της Nokia, αρνήθηκαν να σχολιάσουν.
Το δίκτυο iAd της Apple ίσως δεν αναπτύσσεται με το ρυθμό που ήλπιζε ο CEO Steve Jobs. Μιλώντας στο παγκόσμιο συνέδριο της εταιρείας Worldwide Developers Conference τον Ιούνιο, ο Jobs είπε ότι το iAd θα «αρπάξει» σχεδόν το ήμισυ του συνόλου των προβλεπόμενων δαπανών για διαφημίσεις κινητών στις ΗΠΑ, στο δεύτερο εξάμηνο του έτους. Αυτό μπορεί να είναι ευσεβής πόθος, λέει η Karsten Weide, αναλύτρια της IDC στο San Mateo της Καλιφόρνια.
Για να αναπτυχθεί ακόμη πιο γρήγορα, το iAd θα χρειαστεί χαρακτηριστικά διαφημίσεων, όπως τη δυνατότητα για τους διαφημιστές να στοχεύουν σε συγκεκριμένες συσκευές. Ο Philippe Browning, διευθυντής στρατηγικής κινητών και ανάπτυξης δραστηριοτήτων της CBS (CBS/A), είπε ότι εγκατέλειψε το iAd όταν είδε ότι η Apple δεν μπορούσε να εξυπηρετεί διαφημίσεις αποκλειστικά για χρήστες iPad. Επέλεξε την AdMob, που προσέφερε μεγαλύτερη ευελιξία.
Η Apple και η Google αντιμετωπίζουν επίσης αυξανόμενο ανταγωνισμό από μικρότερες εταιρείες. Η Jumptap από το Cambridge της Μασαχουσέτης, μπορεί να δει το μερίδιό της να αυξάνεται στο 13% φέτος, από 10% το 2009, ανέφερε η IDC. Η Millennial Media, μία διαφημιστική από την Βαλτιμόρη, ίσως ανέλθει από το 9% στο 11%.
«Η Millenial συνεχίζει να κερδίζει έδαφος γιατί θεωρούμαστε ανεξάρτητοι», δήλωσε ο CEO Paul Palmieri σε συνέντευξη. Η Google προωθεί το λειτουργικό σύστημα κινητών Android, ενώ η Apple πουλάει το hardware. Τα συμφέροντά τους μπορεί να συγκρουστούν με εκείνα των διαφημιστών, σημειώνει.
Νέοι ανταγωνιστές μπαίνουν στην αγορά. Στις 22 Σεπτεμβρίου, η εταιρεία Ericsson (ERIC) ανακοίνωσε το δικό της διαφημιστικό δίκτυο, AdMarket. Η ξένη InMobi άνοιξε γραφεία στις ΗΠΑ τον Ιούνιο. Η κατασκευάστρια εταιρεία του Blackberry, Research In Motion (RIMM) εξετάζει την εξαγορά ενός δικτύου mobile ad, τόνισε ο Weide της IDC. Η RIM δεν ανταποκρίθηκε σε αίτημα να σχολιάσει το θέμα.
«Δεν πρόκειται να είναι αγώνας δύο αλόγων», μεταξύ της Google και της Apple, υπογράμμισε ο Weide. «Η κούρσα δεν έχει σε καμία περίπτωση τελειώσει».
source: capital.gr
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment