Tuesday, July 20, 2010

Όπισθεν 7ετίας για τα σαλούν


Όπισθεν 7ετίας για τα σαλούν


Στο χαμηλότερο επίπεδο της τελευταίας επταετίας περιορίστηκε το πρώτο εξάμηνο η ζήτηση για ιδιωτικά σαλούν, που συνεχίζει να συρρικνώνεται παρά την ήδη χαμηλή περσινή βάση.

Τα νέα στοιχεία που δημοσίευσε σήμερα η Στατιστική Υπηρεσία, αποτυπώνουν τη δύσκολη κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο τομέας των μηχανοκίνητων οχημάτων, που εξακολουθεί να πλήττεται από το μούδιασμα της εγχώριας κατανάλωσης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, οι εγγραφές ιδιωτικών σαλούν μειώθηκαν το εξάμηνο στις 16.514 έναντι 19.838 το εξάμηνο του 2009, καταγράφοντας μείωση 16,8%. Οι εγγραφές υποχώρησαν στο χαμηλότερο σημείο από το 2003 (βλέπε πίνακα).

Από το σύνολο των ιδιωτικών αυτοκινήτων σαλούν, 7.307 ή 44,2% ήταν καινούρια και 9.207 ή 55,8% ήταν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

Όσον αφορά τον Ιούνιο, οι εγγραφές ιδιωτικών σαλούν σημείωσαν μείωση 13,3% στις 2.964 από 3.417 τον Ιούνιο του 2009. Η μείωση είναι η μικρότερη των τελευταίων μηνών.

Οι εγγραφές μεταχειρισμένων κατέγραψαν μείωση 23% στις 1.380 έναντι 2.056 τον Ιούνιο του 2009.

Εν μέσω του έντονου ανταγωνισμού και των προσφορών των εισαγωγέων για τόνωση του κλάδου, οι εγγραφές των καινούριων οχημάτων αυξήθηκαν κατά 1,4% στις 1.380 από 1.361 τον περσινό Ιούνιο.

Η δύσκολη πορεία που καταγράφει ο κλάδος ανάγκασε την κυβέρνηση μετά από επανελλειμμένες πιέσεις όλων των ενδιαφερομένων πλευρών στην επανάληψη του σχεδίου απόσυρσης παλιών οχημάτων με κουτσουρεμένο όμως κονδύλι €2 εκ. Παράγοντες της αγοράς θεωρούν πολύ μικρό το κονδύλι τονίζοντας ότι η αγορά χρειάζεται πιο στοχευμένα και ξεκάθαρα μέτρα.

Παράλληλα, εκφράζουν την διαφωνία τους με το χρόνο εξαγγελίας του μέτρου. «Η κυβέρνηση κακώς εξήγγειλε το μέτρο τώρα. Όπως έχουμε πληροφορηθεί το μέτρο θα τεθεί σε εφαρμογή το φθινόπωρο, επομένως για λίγους μήνες, η αγορά θα παγοποιηθεί», τόνισε στη StockWatch ο operations manager της εταιρείας Ford, Χαράλαμπος Παπαχαραλάμπους. Σημείωσε ότι το μέτρο θα βοηθήσει λίγο την αγορά να ανακάμψει, αναφέροντας ότι «θα ήταν ευχής έργο εάν δινόταν το αρχικό ποσό που ανακοινώθηκε (€5 εκ.).

Σύμφωνα με το διευθυντή marketing της εταιρείας Toyota, Δημήτρη Μελανθίου οι παράμετροι του σχεδίου δεν έχουν συγκεκριμενοποιηθεί, αλλά με βάση τους ψίθυρους που ακούγονται δεν αναμένεται να συντελέσει στην ουσιαστική ανάκαμψη της αγοράς».

Το μέτρο θα βοηθήσει την αγορά αλλά δεν είναι ιδιαίτερα τολμηρό, σαν μέτρο θα μπορούσε να είναι πιο τολμηρό χωρίς να περιορίσει τα έσοδα του κράτους, επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της Unicars, Αλέξανδρος Διογένους. Σύμφωνα με τον κ. Διογένους, με βάση τις ενδείξεις ο Ιούλιος θα είναι χειρότερος από τον Ιούνιο όσον αφορά τις εγγραφές.

source: stockwatch.com.cy

No comments:

Share |