Wednesday, June 9, 2010
Αργοπεθαίνει η αγορά αυτοκινήτου
Αργοπεθαίνει η αγορά αυτοκινήτου
Αργοπεθαίνει η αγορά αυτοκινήτου στην Κύπρο με τις εγγραφές ιδιωτικών οχημάτων να παρουσιάζουν μείωση και το Μάιο παρά την περσινή χαμηλή βάση.
Οι εισαγωγείς οχημάτων προβαίνουν σε στρατηγικές για να αντιμετωπίσουν την κρίση στην αγορά προσφέροντας μειωμένες τιμές και προσφορές εξοπλισμού και ελέγχοντας πιο αποτελεσματικά το stock τους.
Παράγοντες της αγοράς τονίζουν ότι επείγει η επίσημη εξαγγελία του σχεδίου απόσυρσης παλιών οχημάτων για να τονωθεί η αγορά, επισημαίνοντας ότι η συζήτηση για το νέο σχέδιο προσθέτει στην αβεβαιότητα του κλάδου.
Σύμφωνα με στοιχεία της ΟΕΒ που επεξεργάστηκε η StockWatch, το Μάιο οι αγορές ιδιωτικών σαλούν στην Κύπρο καταγράφουν μείωση 17,2% πέφτοντας στις 2.604 από 3.145 το Μάιο του 2009.
Τα μεταχειρισμένα καταγράφουν πτώση 17,2% στις 1.520 από 1.835 και τα καινούρια 17,3% στις 1.084 από 1.310. Τον Απρίλιο οι εγγραφές ιδιωτικών σαλούν είχαν σημειώσει μείωση 21%. Τα επίσημα στοιχεία για τις εγγραφές των αυτοκινήτων στην Κύπρο μέχρι το Μάιο, θα δημοσιευτούν σήμερα από τη Στατιστική Υπηρεσία.
Τη μουδιασμένη κίνηση στην αγορά επισημαίνουν και οι εισαγωγείς οχημάτων που εναποθέτουν τις ελπίδες τους στην εξαγγελία του σχεδίου απόσυρσης των παλιών οχημάτων από την κυβέρνηση, που όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Οικονομικών, θα ανέλθει στα €5 εκ.
«Η αγορά είναι μουδιασμένη, είναι δύσκολοι καιροί για τους εισαγωγείς οχημάτων», τόνισε στη StockWatch ο Χαράλαμπος Παπαχαραλάμπους εκ μέρους της Ford. «Ευελπιστούμε ότι η εξαγγελία του σχεδίου απόσυρσης των παλιών οχημάτων θα βοηθήσει την αγορά. Είναι θετικό ότι με βάση τις εξαγγελίες του υπουργού Οικονομικών αυξάνεται το ποσό του προϋπολογισμού στα €5 εκ., ωστόσο το θέμα είναι πότε θα εξαγγελθεί και να τεθεί σε εφαρμογή. Επείγει η εξαγγελία του», τόνισε ο κ. Παπαχαραλάμπους.
Εκ μέρους της Toyota, ο διευθυντής μάρκετινγκ Δημήτρης Μελανθίου, τόνισε ότι οποιοδήποτε σχέδιο εξαγγελθεί θα πρέπει να είναι στοχευμένο για να έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα. «Δεν μπορούμε να βασιστούμε σε προθέσεις. Οποιοδήποτε σχέδιο εξαγγελθεί θα είναι καλοδεχούμενο, πρέπει όμως να είναι στοχευμένο καθώς πέρσι μόνο το 23% όσων υπέβαλαν αίτηση για απόσυρση, προχώρησαν σε αγορά νέου αυτοκινήτου».
Η κρίση στην αγορά ωθεί τις εταιρείες σε αναπροσαρμογή της στρατηγικής τους. Κάποιες εταιρείες προβαίνουν σε μειώσεις τιμών αλλά και σε προσφορές για να τονώσουν τη ζήτηση, άλλες προβαίνουν σε απολύσεις προσωπικού ενώ κάποιες μειώνουν και τα αποθέματά τους.
«Κάποιες εταιρείες δεν έχουν πολλά αποθέματα όπως παλιά λόγω της κρίσης και του περιβάλλοντος αβεβαιότητας», ανέφερε στη StockWatch ο γραμματέας του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων, Κυριάκος Αγγελίδης.
Πέφτουν οι πωλήσεις, εντείνεται ο ανταγωνισμός
Την ίδια ώρα που η αγορά είναι μουδιασμένη, ο ανταγωνισμός μεταξύ των εισαγωγέων βρίσκεται στα φόρτε του.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΟΕΒ, στην πρώτη θέση της αγοράς νέων ιδιωτικών σαλούν το Μάιο ήταν η Nissan με μερίδιο 13,2% καθώς είχε 143 από το σύνολο των 1084 καινούριων οχημάτων. Στις προτιμήσεις των αγοραστών κυριαρχεί το Nissan Qashquai.
Ακολουθεί η Volkswagen με 10,7% (1116 εγγραφές) και η Audi με 9,1% (99 εγγραφές). Στα Volkswagen, οι προτιμήσεις στρέφονται κυρίως στα Golf και Polo και στα Audi στα A3.
Στα μεταχειρισμένα, στην πρώτη θέση ανήλθε το Μάιο η Toyota και ακολούθησε η Mercedes. Το 18,7% ή 284 από το σύνολο των 1520 εγγραφών μεταχειρισμένων οχημάτων ήταν Toyota και 281 ή 18,5% Mercedes. Ακολουθούν η Suzuki με 14,3% (218 εγγραφές) και η BMW με 13% (88 εγγραφές).
Αναφορικά με το σύνολο των εγγραφών ιδιωτικών σαλούν, την πρώτη θέση με βάση τα στοιχεία Μαΐου κατέχει η Toyota (354 εγγραφές ή 13,6% μερίδιο αγοράς), ενώ ακολουθούν σε απόσταση αναπνοής τα Mercedes με 352 εγγραφές (13,5% μερίδιο αγοράς) και τα BMW (285 ή 10,9%). Το μερίδιο αγοράς της Suzuki ανέρχεται στο 9,1% (237 εγγραφές).
source: capital.gr
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment