Wednesday, March 3, 2010
Η Jaguar αρχίζει να βγάζει λεφτά για την Tata Motors
Η Jaguar αρχίζει να βγάζει λεφτά για την Tata Motors
H απόκτηση του βρετανού κατασκευαστή αυτοκινήτων πολυτελείας Jaguar Land Rover (JLR) από την Tata το 2008 πάντα μου φαινόταν σαν μια πράξη ματαιοδοξίας. Ο συμβολισμός ήταν ωραίος -μια ινδική εταιρεία αγοράζει ένα υψηλού προφίλ σύμβολο της πρώην αποικιοκρατικής δύναμης- αλλά η JLR και οι ζημιογόνες βρετανικές της δραστηριότητες έμοιαζαν περιττό βάρος για μια εταιρεία που θα πρέπει να επικεντρωθεί στις τεράστιες ευκαιρίες που προσφέρει η εγχώρια αγορά της.
Η χρονική στιγμή του deal των 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων ήταν επίσης πολύ άσχημη, καθώς ήρθε λίγο μετά την κατάρρευση των subprime, η οποία ισοπέδωσε τη ζήτηση για ακριβά πολυτελή ονόματα όπως η Τζάγκουαρ.
Πάντως, είναι σαφές πως οι επενδυτές δεν έχουν ανησυχήσει και τόσο. Τα ADRs της Tata πέρυσι ενισχύθηκαν 422% - και αυτό συνέβαινε όταν η JLR ακόμη έχανε χρήματα. Τώρα το πολυτελές σήμα αρχίζει επιτέλους να παράγει κέρδη στην Tata, χάρη στην περικοπή δαπανών, το καλύτερο mix προϊόντων και μια σταδιακή βελτίωση της παγκόσμιας οικονομίας.
Μεγάλος αριθμός αναλυτών -συμπεριλαμβανομένων και εκείνων των Morgan Stanley, Bank of America Merrill Lynch και Nomura- έχουν κυκλοφορήσει θετικές εκθέσεις για την εταιρεία, μετά την ανακοίνωση των τριμηνιαίων αποτελεσμάτων της Tata Motors την περασμένη εβδομάδα. Συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν 47% σε 5,65 δισ. δολάρια και τα κέρδη ήταν 141 εκατομμύρια δολάρια, έναντι ζημιών 565 εκατ. δολαρίων ένα χρόνο νωρίτερα. H JLR πραγματοποίησε κέρδος 4,17 δισ. ρουπίες ($ 90 εκατ.), έναντι ζημιών ύψους 11,8 δισ. ρουπίες πριν από ένα χρόνο.
Εξετάζοντας τα αποτελέσματα, η Nomura περιέγραψε μια «σημαντική μεταστροφή» στην JLR και η Morgan Stanley ανακοίνωσε ότι τα κέρδη της JLR «ήταν πολύ καλύτερα από τις εκτιμήσεις μας.» Ο αναλυτής της Morgan Stanley Binay Singh πρόσθεσε: «Πιστεύουμε ότι η εταιρεία είναι σε θέση να επωφεληθεί από την ανάκαμψη του όγκου» στην αγορά αυτοκινήτων πολυτελείας, καθώς και στην ινδική αγορά για επαγγελματικά οχήματα.
Η Tata προσέλαβε πρόσφατα τον Carl-Peter Forster, πρώην επικεφαλής της GM Europe, ως Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου και τον Ralf Speth, ένα βετεράνο της BMW, ως Διευθύνοντα Σύμβουλο της Jaguar Land Rover. «Οι διορισμοί αυτοί λογικά θα ενισχύσουν το management και θα επιταχύνουν τη διαδικασία ανάκαμψης,» σημείωσε σε έκθεση τη 1η Μαρτίου ο αναλυτής της Macquarie Sanjay Doshi.
Εξακολουθώ να έχω τις αμφιβολίες μου ότι η αγορά της JLR ήταν μια καλή συμφωνία για την Tata, η οποία είναι πολύ πίσω από τον ηγέτη της αγοράς Maruti Suzuki στην εγχώρια αγορά της, παρά το Tata Nano, το οποίο διαφημίζεται ως το φθηνότερο αυτοκίνητο στον κόσμο. Θα έλεγα πως η εταιρεία χρειάζεται να επικεντρωθεί περισσότερο στην Ινδία. Και πάλι, η εταιρεία ανακοίνωσε την 1η Μαρτίου ότι το Φεβρουάριο οι πωλήσεις στην Ινδία αυξήθηκαν 56%, έτσι τα πράγματα κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση εγχώρια. Ο Forster και ο Speth λογικά θα βοηθήσουν την Tata να διατηρήσει επίσης την ανάκαμψη στο εξωτερικό.
source: capital.gr
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment