Thursday, March 11, 2010

Οι Έλληνες στέλνουν για παλιοσίδερα τα περισσότερα πλοία


Οι Έλληνες στέλνουν για παλιοσίδερα τα περισσότερα πλοία


Με φουλ ρυθμούς «τρέχουν» και το 2010 οι διαλύσεις πλοίων με την πλειονότητα των πλοιοκτητών να επιλέγουν το scrap για τα ηλικιωμένα πλοία των στόλων τους.

Σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκο N. Cotzias κατά τη διάρκεια των πρώτων δύο μηνών του 2010 ένας συνολικός αριθμός 152 πλοίων, χωρητικότητας 5,7 εκατ. τόνων πουλήθηκαν για scrap, όταν το αντίστοιχο διάστημα του 2009 που οι διαλύσεις συνολικά κατέγραψαν ρεκόρ δεκαετίας, είχαν οδηγηθεί για παλιοσίδερα 181 πλοία χωρητικότητας 5,88 εκατ. τόνων.

Ένα από τα πρόσφατα deals στο scrap αποτελεί και η διάλυση ενός φορτηγού πλοίου ξηρού φορτίου που ανήκε στους αδερφούς Πολέμη.

Το ηλικίας 32 ετών φορτηγό “Milos” της Polembros κατέληξε στα διαλυτήρια του Μπαγκλαντές έναντι 4,6 εκατ. δολαρίων.

Τον περασμένο μήνα, η Dynacom του Γιώργου Προκοπίου έστειλε για παλιοσίδερα το “ Star II”, ένα φορτηγό πλοίο που ναυπηγήθηκε το 1976, έναντι 2 εκατ. δολαρίων περίπου.

Από τα 152 πλοία που μέχρι στιγμής έχουν πάει για παλιοσίδερα, τα 37 είναι φορτηγά bulk carriers, τα 48 είναι δεξαμενόπλοια, τα 39 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, 1 ψυγείο(reefer) και τα υπόλοιπα 27 είναι επιβατηγά και οχηματαγωγά πλοία.

Περισσότερο δραστήριοι εμφανίζονται και φέτος οι Έλληνες εφοπλιστές, έχοντας στο διάστημα των δύο πρώτων μηνών του έτους στείλει για scrap 24 πλοία. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται οι Νορβηγοί με 12 πλοία και ακολουθούν στη τρίτη θέση οι Κινέζοι με 10 πλοία.

Πάντως, όλοι όσοι εμπλέκονται στη ναυτιλία θεωρούν τη φετινή πορεία των διαλύσεων, την κρισιμότερη των τελευταίων ετών, διότι ο όγκος του παλαιού τονάζ που θα αποσυρθεί από την αγορά θα κρίνει σε μεγάλο βαθμό την μετέπειτα πορεία της παγκόσμιας ζήτησης και των ναύλων. Η αγορά όπως μας αναφέρουν αναλυτές, βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σημείο και κανείς δεν μπορεί να προδιαγράψει την εξέλιξη της αγοράς. Το μόνο βέβαιο που υπάρχει είναι ότι το 2010 -παρά τις όποιες ακυρώσεις παραγγελιών- πρόκειται να πέσει στο νερό ένας σημαντικός αριθμός πλοίων που θα εκτοξεύσει την διαθέσιμη χωρητικότητα και οι διαλύσεις φαντάζουν ως το πιο αποτελεσματικό «αντίδοτο» στην υπερπροσφορά τονάζ που τείνει να δημιουργηθεί.

source: capital.gr

No comments:

Share |