Monday, February 8, 2010
Απειλή λουκέτου στη Eurocypria
Απειλή λουκέτου στη Eurocypria
Την άμεση ψήφιση από τη βουλή του συμπληρωματικού προϋπολογισμού για στήριξη της Eurocypria ζήτησε σήμερα από τη βουλή ο υπουργός Οικονομικών, Χαρίλαος Σταυράκης, υποστηρίζοντας ότι η εταιρεία θα βάλει λουκέτο εάν δεν λάβει τα €35 εκ. μέχρι την Παρασκευή, κοστίζοντας στους φορολογούμενους περισσότερο.
Υπεραμυνόμενους του νομοσχεδίου για αύξηση του κεφαλαίου της κρατικής εταιρείας, ο κ. Σταυράκης έκανε λόγο «για ιστορικό λάθος να αφεθεί η εταιρεία ναυλωμένων πτήσεων Eurocypria να λειτουργεί με μηδενικό κεφάλαιο» και συμμερίστηκε τις ανησυχίες του προέδρου της εταιρείας, Ελευθέριου Ιωάννου, για τη βιωσιμότητα της σε περίπτωση που οι φορολογούμενοι δεν βάλουν το χέρι στην τσέπη.
Κατά τη διάρκεια της εξέτασης του νομοσχεδίου ενώπιον της Επιτροπής Οικονομικών της βουλής, ο κ. Σταυράκης υποστήριξε ότι το κόστος για τους φορολογούμενους θα είναι πολύ μεγαλύτερο και άμεσο αν κλείσει η εταιρεία, διότι τα ποσά που θα κληθεί να καλύψει νομικά και ηθικά είναι πολύ περισσότερα από τα €35 εκ. Επίσης, «τα έμμεσα οφέλη από τη λειτουργία της θα είναι πολύ μεγαλύτερα, παρά αν κλείσει σε 1, 2 ή 3 βδομάδες».
«Δεν μπορούσε η εταιρεία να ξεκινήσει με μηδενικό κεφάλαιο, άρα νομίζω ότι θα μπορεί να πάει καλύτερα εάν τύχει κάποιων διευκολύνσεων. Εάν δεν εγκριθεί όμως την ερχόμενη Πέμπτη το νομοσχέδιο υπάρχει κίνδυνος η εταιρεία να κλείσει», ξεκαθάρισε ο κ. Σταυράκης, συμμεριζόμενος τη θέση που εξέφρασε νωρίτερα ο κ. Ιωάννου ότι έχουν εξαντληθεί όλα τα ταμειακά αποθέματα της εταιρείας.
Η εταιρεία χρειάζεται αμέσως €28 εκ. για αποπληρωμή χρεών προς τη Marfin (€20 εκ.) και στην Τρ. Πειραιώς (€8 εκ.), οι οποίες έδωσαν τα δάνεια στη Eurocypria μετά που έλαβαν γραπτές διαβεβαιώσεις από το υπουργείο Οικονομικών ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει με την αύξηση κεφαλαίου.
Το πρώτο δάνειο ύψους €8 εκ. λήγει στις 15 Φεβρουαρίου ενώ τα άλλα δύο, €10 εκ. έκαστο, λήγουν στις 28 Φεβρουαρίου και 5 Μαρτίου, αντίστοιχα. Μέχρι τον Απρίλιο, η εταιρεία χρειάζεται άλλα €13 εκ., πέραν των €28 εκ., για να συνεχίσει να λειτουργεί, παρά το ότι φέρεται να έχει προπωλήσει το 70% των πτήσεων της για το 2010.
Η έκκληση Σταυράκη για ψήφιση του νομοσχεδίου στην ολομέλεια την Πέμπτη συνάντησε αντιστάσεις από τη βουλή, που ζητά εξηγήσεις για το πως έφθασε η εταιρεία σε αυτή την κατάσταση και για την πορεία υλοποίησης του business plan που καταρτίστηκε προ 7 μηνών.
Ο πρόεδρος της Επιτροπής Νικόλας Παπαδόπουλος ανέφερε, αρχικά, ότι επειδή το νομοσχέδιο δεν κατατέθηκε ως κατεπείγον και δεν συμπεριλαμβάνεται στην ατζέντα της ερχόμενης ολομέλειας, η συζήτηση επί του νομοσχεδίου θα ακολουθήσει τη συνήθη οδό.
Για να λάβει όμως αμέσως το λόγο ο κ. Σταυράκης. Αφού εξέφρασε την έκπληξη του για την τοποθέτηση του κ. Παπαδόπουλου, είπε ότι είχε ενημερώσει τόσο τον πρόεδρο της βουλής Μάριο Καρογιάν όσο και όλους τους αρχηγούς των κοινοβουλευτικών κομμάτων ότι επείγει το θέμα, προσθέτοντας ότι η βουλή θα αρθεί στο ύψος των περιστάσεων.
Το νομοσχέδιο κατατέθηκε μόλις την περασμένη Πέμπτη, μετά από μήνες τεχνοκρατικής επεξεργασίας του από το υπουργείο Οικονομικών.
Ύστερα από δεύτερες σκέψεις, ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε μετά το πέρας της συνεδρίας ότι τελικά αποφασίστηκε να συνεχιστεί η εξέταση του νομοσχεδίου και αύριο το πρωί, ώστε να δοθεί ο απαιτούμενος χρόνος στους βουλευτές να ενημερωθούν πλήρως για την κατάσταση της εταιρείας και να οδηγηθεί το νομοσχέδιο στην Ολομέλεια για έγκριση τη μεθεπόμενη Πέμπτη, νοουμένου ότι οι βουλευτές έχουν πεισθεί και έχουν ικανοποιηθεί όλες οι ανησυχίες τους.
Στο μεταξύ ο κ. Σταυράκης κατά τη διάρκεια της συζήτησης ενώπιον της Επιτροπής αναφέρθηκε στα ευρήματα της μελέτης που έγινε από 5 ανεξάρτητους αξιωματούχους του υπουργείου Οικονομικών πριν μερικούς μήνες, σύμφωνα με τα οποία, η λειτουργία των Κυπριακών Αερογραμμών δεν επηρεάζει τη λειτουργία της Eurocypria. Είπε επίσης ότι αν συνεργαστούν οι δύο εταιρείες υπάρχει μεγάλο περιθώριο λειτουργικών εξοικονομήσεων σε διάφορους τομείς.
Ως γνωστό, οι ΚΑ αντιτίθενται στη στήριξη της Eurocypria, την οποία θεωρούν ανταγωνιστική.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης αναφέρθηκε, πάντως, πως ο μεγαλύτερος ανταγωνιστικός κίνδυνος για τις ΚΑ είναι από την ιδιωτική εταιρεία Aegean, που όπως λέχθηκε, «ροκανίζει» το μερίδιο των ΚΑ στο προσοδοφόρο δρομολόγιο της Αθήνας.
Η Eurocypria έχει συσσωρεύσει ζημιές ύψους €35 εκ. την τελευταία τριετία, αμέσως μετά την πώληση της από τις ΚΑ στο κράτος έναντι €23 εκ.
Ο κ. Ιωάννου ανέφερε σήμερα ότι η εταιρεία έχει κλείσει ήδη το 70% των πτήσεων της για το 2010 και ότι υπάρχει ενδιαφέρον για εξαγορά της από ξένο επενδυτή.
stockwatch.com.cy
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment