Tuesday, January 26, 2010
Τα άσχημα νέα για την Toyota συνεχίζονται
Τα άσχημα νέα για την Toyota συνεχίζονται
Τα άσχημα νέα δεν έχουν τέλος για την Toyota. Ακόμη και τα περίπου 29,6 δισ. δολάρια σε μετρητά (έως τις 30 Σεπτέμβρη) που έχει η εταιρεία φαίνεται να μην βοηθούν. Στις 21 Ιανουαρίου, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι ανακαλεί οικειοθελώς 2,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα μάρκας Toyota για να διορθώσει ένα πεντάλ του γκαζιού που κολλάει. Αυτή η ανάκληση ακολουθεί την αντίστοιχη 4,2 εκατομμυρίων οχημάτων Toyota και Lexus για τη διόρθωση προβλημάτων με πατάκια που κολλούσαν στο γκάζι, ανέφερε σε δήλωση η εταιρεία. Οι ανακλήσεις συνέβησαν εν μέσω ισχυρισμών από ορισμένους ιδιοκτήτες οχημάτων πως είτε τα πατάκια ή το πεντάλ γκαζιού έκαναν το αυτοκίνητο να πηγαίνει απροσδόκητα εμπρός, προκαλώντας ατυχήματα.
Οι δικηγόροι των εναγόντων ήδη προετοιμάζουν τις κινήσεις τους. Αλλά για την Toyota, η μεγαλύτερη ζημία θα μπορούσε να γίνει στο δικαστήριο της κοινής γνώμης. Ακόμη και αν τα προβλήματα με τις ανακλήσεις των μοντέλων είναι σπάνια, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Toyota, αυτή είναι η τελευταία σε μια σειρά μεγάλων και ντροπιαστικών ανακλήσεων. Από την πλευρά της, η Toyota εξηγεί στο δελτίο τύπου της ότι «η κατάσταση είναι σπάνια, αλλά μπορεί να συμβεί όταν ο μηχανισμός του πεντάλ φθαρεί και, υπό ορισμένες προϋποθέσεις, το πεντάλ του γκαζιού μπορεί να πατιέται πιο δύσκολα, καθυστερεί να επανέλθει ή στη χειρότερη περίπτωση να κολλήσει σε θέση ανάμεσα. Η Toyota εργάζεται γρήγορα για να την αντιμετώπιση του προβλήματος. "Αυτή είναι η λίστα των αυτοκινήτων που ανακαλεί: 2009-2010 RAV4, 2009-2010 Corolla, Matrix 2009-2010, 2005-2010 Avalon, 2007-2010 Camry, 2010 Highlander, 2007 -- 2010 Tundra, 2008-2010 Sequoia.
Η Toyota ανακαλεί οικειοθελώς τα αυτοκίνητα για να αποφύγει μείζονα προβλήματα ή πιθανά ατυχήματα. Η εταιρεία είναι γνωστό πως χειρίζεται καλά τις ανακλήσεις. Αλλά το πιο πιεστικό πρόβλημα για την Toyota είναι ότι αυτές οι ανακλήσεις και τα προβλήματα με την ποιότητα μπορεί να απειλήσουν τη φήμη που έχει η εταιρεία σε θέματα ποιότητας. Η εικόνα της μεγάλης αξιοπιστίας είναι το θεμέλιο της επιτυχίας των πωλήσεών της. Παρ΄ όλα τα προτερήματά της, η Toyota δεν είναι γνωστή για να το styling ή τις μεγάλες επιδόσεις. Οι φίλοι της Toyota εκτιμούν την ποιότητα της εταιρείας, την μηχανική και την τεχνολογία καυσίμων.
Η ποιότητα έπρεπε να είναι δεδομένη. Και όταν τα προβλήματα άρχισαν να εμφανίζονται, η Toyota υποσχεθεί ότι θα επανόρθωνε γρήγορα. Τον Ιούλιο του 2006, ο πρώην Πρόεδρος της Toyota Katsuaki Watanabe υποκλίθηκε βαθιά σε ένδειξη απολογίας κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, σύμφωνα με δημοσίευμα των New York Times. Η εταιρεία ξεκίνησε μια πρωτοβουλία για την επίλυση των προβλημάτων ποιότητας, να εξετάσει την εξυπηρέτηση των πελατών και τις δαπάνες. Μετά την ραγδαία επέκταση της Toyota κατά τη δεκαετία του ΄90 και το μεγαλύτερο μέρος αυτής της δεκαετίας, φαίνεται ότι πως είχε χάσει τον έλεγχο ορισμένων από τις βασικές αρχές που την έκαναν μια τόσο μεγάλη εταιρεία. Ο Watanabe προσπαθούσε να επαναβεβαιώσει τη δέσμευση της εταιρείας στην ποιότητα.
Ο νέος CEO Akio Toyoda έχει διπλασιάσει τις προσπάθειες αυτές. Σε περίπτωση που η Toyota δεν χειριστεί σωστά το θέμα αυτό, η εταιρεία θα μπορούσε να κάνει τα ίδια λάθη που έκαναν οι αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ όταν άρχισαν να εμφανίζονται τα προβλήματα ποιότητας στη δεκαετία του ΄70. Τα προβλήματα αυτά έδωσαν στους καταναλωτές λόγους να κοιτάξουν άλλες εταιρείες, δίνοντας την ευκαιρία στις Toyota, Honda και Datsun - που έγινε Nissan στις αρχές της δεκαετίας του ΄80- να καταλάβουν μια θέση στην αγορά των ΗΠΑ. Είναι πάρα πολύ νωρίς για να ξεγράψουμε την Toyota. Η εταιρεία δεν είναι ούτε κατά διάνοια στην κατάσταση που ήταν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων του Ντιτρόιτ στη δεκαετία του ΄80. Αλλά αν συνεχιστούν οι ανακλήσεις, η Toyota θα μπορούσε να χτυπηθεί από μια ανακάμπτουσα Ford ή φιλόδοξους παίκτες όπως οι Hyundai-Kia και Volkswagen. Ακόμη και η General Motors παρουσιάζει κάποια σημάδια σταθερότητας. Όλες αυτές οι εταιρείες προχωρούν μπροστά τη στιγμή ακριβώς που η Toyota βρίσκεται σε στασιμότητα.
capital.gr
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment