Friday, January 22, 2010
Πέφτουν στο νερό φέτος 1.812 φορτηγά πλοία
Πέφτουν στο νερό φέτος 1.812 φορτηγά πλοία
Πέντε φορτηγά πλοία ξηρού φορτίου την ημέρα υπολογίζεται ότι θα παραδίδονται στους πλοιοκτήτες καθ΄ όλη τη διάρκεια της φετινής χρονιάς, δημιουργώντας συνθήκες υπερπροσφοράς στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.
Σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Ν. Cotzias, τη χρονιά που διανύουμε έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν 1.812 bulk carriers, επιπλέον 1.255 πλοία το 2011, 476 πλοία το 2012 και 101 το 2013 μέχρι στιγμής τουλάχιστον.
Παρατηρώντας μάλιστα τις προγραμματισμένες παραδόσεις σε βάθος τετραετίας, σε ορισμένες κατηγορίες πλοίων, διαπιστώνεται μια προβληματική εικόνα που εδράζεται στο γεγονός ότι τα υπό παραγγελία πλοία προσεγγίζουν ή υπερβαίνουν σε αριθμό τον υπάρχων στόλο. Αυτή η εικόνα αποτυπώνεται βασικά στα μεγάλα φορτηγά capes και τα μεσαίας χωρητικότητας φορτηγά πλοία ξηρού φορτίου supramax.
Στα μεν capes ο αριθμός των πλοίων που κατασκευάζεται στα ναυπηγεία ανέρχεται σε 705 χωρητικότητας 141 εκατ. τόνων, όταν ο εν ενεργεία στόλος των μεγάλων capers φθάνει τα 896 πλοία συνολικής χωρητικότητας 161 εκατ. τόνων. Στα δε supramax ο αριθμός των υπό παράδοση πλοίων ξεπερνά τον εν ενεργεία στόλο. Συγκεκριμένα, χτίζονται 900 πλοία supramax, όταν ο υπάρχων στόλος σήμερα δεν ξεπερνά τα 870 πλοία.
Τα υπό παράδοση panamax φορτηγά πλοία ανέρχονται σε 674 πλοία χωρητικότητας 54,4 εκατ. τόνων, αλλά ο στόλος σήμερα φθάνει τα 1.525 πλοία χωρητικότητας 111,9 εκατ. τόνων.
Λιγότερο από κάθε άλλη κατηγορία επιβαρύνεται από τις νέες παραγγελίες αυτή των μικρών φορτηγών handymaxes/handies, που τα υπό παράδοση πλοία είναι μόλις 67, όταν ο στόλος σήμερα φθάνει τα 768 πλοία.
Παρά όμως το μεγάλο αριθμό πλοίων που θα πέσουν στο νερό τα επόμενα χρόνια, οι Έλληνες εφοπλιστές έπαψαν πλέον να πτοούνται, ανοίγοντας νέο κύκλο παραγγελιών. Το τελευταίο διάστημα αρκετοί πλοιοκτήτες έδωσαν τα χέρια με ασιατικές γιάρδες για την κατασκευή νέων πλοίων, ενώ εξίσου αρκετοί είναι εκείνοι που στην παρούσα φάση βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις για την υπογραφή ναυπηγικών συμβολαίων. Βασικός λόγος που το ενδιαφέρον για επενδύσεις ζωήρεψε μετά από απραξία πολλών μηνών, είναι η σημαντική πτώση των τιμών έως και 50% στις ναυπηγήσεις πλοίων.
capital.gr
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment