Wednesday, December 30, 2009

Νέο ρεκόρ εμπορικής κίνησης στη Μ. Βρετανία


Νέο ρεκόρ εμπορικής κίνησης στη Μ. Βρετανία


(Bloomberg) – Περισσότεροι Βρετανοί καταναλωτές βγήκαν για να ψωνίσουν ή ψώνισαν online από εμπόρους λιανικής αυτό το Σαββατοκύριακο, συμπεριλαμβανομένου του John Lewis Partnership Plc, για να επωφεληθούν από τις μετα-εορταστικές εκπτώσεις.

Ο αριθμός των πελατών στα καταστήματα στις 26 Δεκεμβρίου αυξήθηκε κατά 19%, καθιστώντας την ημέρα με τη μεγαλύτερη κίνηση στην ιστορία, και 18% στις 27 Δεκεμβρίου, είπε σε ένα e-mail η Experian Plc (EXPN). Οι καταναλωτές στη Βρετανία δαπάνησαν 132 εκατομμύρια λίρες (210 εκατομμύρια δολάρια) σε online αγορές στις 25 Δεκεμβρίου και μόνο, μια αύξηση 29% από το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με εκτιμήσεις της εταιρείας επεξεργασίας πληρωμών Retail Decisions.

Οι αγοραστές έπρεπε να περιμένουν περισσότερο χρόνο για τις εκπτώσεις φέτος καθώς οι λιανοπωλητές ανέβαλαν και περιόρισαν τις μειώσεις των τιμών πριν από τα Χριστούγεννα, σύμφωνα με έρευνα της PricewaterhouseCoopers LLP. Οι online πωλήσεις του λιανοπωλητή John Lewis αυξήθηκαν 23% στο τριήμερο που ξεκίνησε στις 24 Δεκέμβρη. Το Marks & Spencer Group Plc (MAKSY), η μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης ενδυμάτων της Βρετανίας, άρχισε να προσφέρει εκπτώσεις που έφθασαν μέχρι και 50% στα καταστήματα της στις 27 Δεκεμβρίου. Πέρυσι, η εταιρεία είχε αρκετές ημέρες μεγάλων εκπτώσεων το Νοέμβριο για να ξεφορτωθεί στοκ.

“Οι έμποροι λιανικής πώλησης είναι πολύ πιο ανθεκτικοί σε σχέση με την ίδια εποχή πέρυσι και επειδή ανέμεναν άσχημα Χριστούγεννα, περιόρισαν τα πλεονασματικά τους αποθέματα, ήταν πιο σφικτοί απέναντι στους προμηθευτές τους και μείωσαν τα γενικά έξοδα αποθήκευσης και τα έξοδα προσωπικού," είπε σε ένα e-mail ο Jonathan De Mello, επικεφαλής της Experian, εταιρεία συμβούλων για το χώρο της λιανικής.

Harrods

Η αύξηση της κίνησης προήλθε καθώς περισσότερες από οτι συνήθως εταιρείες λιανικής πώλησης άνοιξαν τα καταστήματά τους στις 26 Δεκεμβρίου, συμπεριλαμβανομένου του πολυκαταστήματος πολυτελείας Harrods LTD, και της έλλειψης μεγάλων εκπτώσεων πριν από τα Χριστούγεννα, είπε ο De Mello.

"Πέρυσι, πολλά από τα καταστήματα προσέφεραν τεράστιες εκπτώσεις σε μεγάλο αριθμό προϊόντων," δήλωσε από το τηλέφωνο ο Andrew Parkinson, γενικός διευθυντής του εμπορικού κέντρου Bluewater στο Κεντ, στη νότια Αγγλία,. "Δεν το βλέπουμε φέτος."

Έμποροι λιανικής όπως η αλυσίδα Zara της Inditex SA (IDEXF), το House of Fraser Ltd, το BHS του δισεκατομμυριούχου Philip Green και τα καταστήματα ειδών ένδυσης Topshop προσέφεραν εκπτώσεις της τάξης του 50% στην εμπορική περιοχή Oxford Street του Λονδίνου, οι οποίες άρχισαν στις 26 Δεκεμβρίου. Τα καταστήματα απέφυγαν μεγάλο μέρος των εκπτώσεων που έκαναν πέρυσι πριν από τα Χριστούγεννα περικόπτοντας τα αποθέματα σε "πολύ πιο υγιή" επίπεδα, σύμφωνα με αναλυτές της Morgan Stanley (MS).

"Πέρυσι υπήρχε πολύ στοκ που δεν πωλούνταν, και η Oxford Street ήταν γεμάτη από κόκκινες ετικέτες εκπτώσεων,” δήλωσε ο Jace Tyrrell, εκπρόσωπος της The New West End Company σε τηλεφωνική συνέντευξη. "Φέτος η εμπιστοσύνη επέστρεψε. Υπάρχουν εκπτώσεις 50%, σε σύγκριση με το 75% και 80% του περασμένου έτους και άρχισαν πολύ αργότερα."

Η The New West End Co, η οποία εκπροσωπεί τους λιανοπωλητές στην κύρια εμπορική περιοχή του κεντρικού Λονδίνου, εκτιμά ότι οι καταναλωτές θα έχουν δαπανήσει 120 εκατομμύρια λίρες το Σαββατοκύριακο των Χριστουγέννων στην περιοχή, από περίπου 100 εκατομμύρια λίρες πέρυσι.

“Κόκκινες ετικέτες”

Το 63% των λιανοπωλητών προχώρησε σε εκπτώσεις την εβδομάδα που έληξε στις 18 Δεκεμβρίου, με μέση έκπτωση 35%, σύμφωνα με την Pricewaterhouse. Πέρυσι, το 80% των καταστημάτων είχε μειώσει τις τιμές, προσφέροντας έκπτωση κατά μέσο όρο της τάξης του 45%. Οι εκπτώσεις φέτος είναι πιο συγκεκριμένες εξ΄ αιτίας της καλύτερης διαχείρισης των αποθεμάτων και της βελτίωσης της εμπιστοσύνης των καταναλωτών, σύμφωνα με την PWC.

Ο Δεκέμβριος είναι ο "πιο σημαντικός μήνας" για τους λιανοπωλητές, αφού κατά κανόνα αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 12% των ετήσιων εσόδων, σύμφωνα με τον Richard Hyman, σύμβουλο στρατηγικής λιανικής της Deloitte LLP.

Οι ισχυρές χριστουγεννιάτικες πωλήσεις δεν αναμένεται να συνεχιστούν το 2010, σύμφωνα με τους αναλυτές, οι οποίοι λένε πως οι πιθανές περικοπές των δημοσίων δαπανών, οι φορολογικές αυξήσεις και η αύξηση της ανεργίας θα επιβαρύνει την καταναλωτική εμπιστοσύνη τον επόμενο χρόνο.

Η εταιρεία έρευνας αγοράς Euromonitor προβλέπει συνολικά έσοδα για τους λιανοπωλητές το 2010 ύψους 332 δισεκατομμυρίων λιρών, αυξημένες κατά 2,5%.

“Δεν είναι μια μεγάλη αύξηση και, σε σχέση με την πρόσφατη ανάπτυξη, είναι πολύ κάτω," είπε ο Jon Wright, διευθυντής λιανεμπορίου της Euromonitor. “Το 2009 ήταν σίγουρα καλύτερο από οτι περίμεναν οι περισσότεροι. Για το 2010, μας απασχολούν πραγματικά οι μακρο-οικονομικές συνθήκες."

capital.gr

No comments:

Share |