Thursday, December 3, 2009

Οι αξίες των πλοίων έπεσαν πάνω από 50%


Οι αξίες των πλοίων έπεσαν πάνω από 50%

Υπάρχει συνημμένο αρχείο τύπου Acrobat (92 KBytes). Κάντε κλικ εδώ για να το δείτε
Σε ποσοστό πάνω από 50% έφτασε η πτώση της αξίας των πλοίων στη διάρκεια του 2009 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσιοποιεί ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied Shipbroking.

Ο Allied Shipbroking καταγράφει σε εβδομαδιαία βάση τις πωλήσεις πλοίων από «δεύτερο χέρι» σε διεθνές επίπεδο. Αθροίζοντας τα στοιχεία που αφορούν μέχρι και το Νοέμβριο του 2009 προκύπτει ότι στη διάρκεια των ένδεκα μηνών του τρέχοντος έτους 1.058 πλοία second hand, συνολικής χωρητικότητας 51.270.954 dwt όλων των τύπων άλλαξαν πλοιοκτήτη και η συνολική τους αξία ανήλθε στα 14,4 δισ. δολ. Στη διάρκεια όλου του 2008 είχαν πουληθεί 1.119 πλοία χωρητικότητας 50.805.157 dwt και συνολικής αξίας 30,2 δισ. δολ.

Από τη σύγκριση των προαναφερόμενων στοιχείων ότι για περίπου ίδια χωρητικότητα το 2009 (και ενώ υπολείπεται ένα μήνας για να κλείσει ο χρόνος) διατέθηκαν λιγότερα από τα μισά χρήματα που δόθηκαν στη διάρκεια του 2008.

Η μείωση της αξίας των πλοίων σχεδόν στο μισό είναι ίσως η σημαντικότερη επίπτωση για τις ναυτιλιακές εταιρείες και κυρίως για όσες έχουν αποκτήσει πλοίο στη διάρκεια του 2007 και των αρχών του 2008 όταν σημειώθηκαν και οι υψηλότερες τιμές στις αξίες των πλοίων.

Από τα στοιχεία του Allied προκύπτει ότι η μεγάλη πτώση των αξιών καταγράφεται σε όλους του τύπους των πλοίων. Στα πλοία ξηρού φορτίου στη διάρκεια του τρέχοντος έτους άλλαξαν χέρια 681 πλοία χωρητικότητας 31,9 εκατ. dwt και συνολικής αξίας 8,52 δισ. δολ. ενώ το 2008 είχαν αγορασθεί 586 πλοία 24,04 εκατ. dwt συνολικής αξίας 14,2 δισ. δολ.

Στα δεξαμενόπλοια μέχρι και το Νοέμβριο του 2009 μεταβιβάσθηκαν 229 δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 16,5 εκατ. dwt και αξίας 4,8 δισ. δολ., ενώ στη διάρκεια του 2008 μεταβιβάσθηκαν 347 δεξαμενόπλοια, χωρητικότητας 23,1 εκατ. δολ. και αξίας 11,3 δισ. δολ.

Στις αγοραπωλησίες οι μεγάλοι πρωταγωνιστές φέτος είναι οι Κινέζοι σε αριθμό πλοίων και οι Έλληνες σε αξία επένδυσης.

Σύμφωνα πάντα με τον Allied Shipbroking, κινεζικά συμφέροντα έχουν αποκτήσει στη διάρκεια του 2009 191 πλοία επενδύοντας 2,46 δισ. δολ. και κατέχουν την πρώτη θέση στη σχετική κατάταξη, λαμβάνοντας υπόψη ότι για 243 πλοία που μεταβιβάσθηκαν δεν έγιναν γνωστοί οι νέοι ιδιοκτήτες τους.

Οι Ελληνες εφοπλιστές στη διάρκεια του 2009 αγόρασαν 157 πλοία καταβάλλοντας όμως 3,087 δισ. δολ. και καταλαμβάνουν την πρώτη θέση μεταξύ όλων των επενδυτών. Οι Κινέζοι έδειξαν αυξημένο ενδιαφέρον για τα πλοία ξηρού φορτίου, στα οποία επένδυσαν 2,1 δισ. δολ. (αγοραστές 166 πλοίων), όπως και οι Ελληνες που ακολουθούν με 115 πλοία, υψηλότερης όμως αξίας (επένδυσαν 2,23 δισ. δολ.).

Οι Ελληνες εφοπλιστές προηγούνται πάντως τόσο σε αριθμό πλοίων όσο και σε επενδύσεις στα δεξαμενόπλοια καθώς εμφανίζονται αγοραστές σε 31 πλοία, αξίας 760,67 εκατ. δολ. Οι Κινέζοι αγόρασαν μόλις 13 δεξαμενόπλοια αξίας 270,6 εκατ. δολ.

Από τα παραπάνω στοιχεία προκύπτει ότι οι Ελληνες εφοπλιστές τόσο στα πλοία ξηρού φορτίου όσο και στα δεξαμενόπλοια προτιμούν μεγαλύτερα και πιο σύγχρονα πλοία σε αντίθεση με τους Κινέζους που προτιμούν παλαιότερα και μικρότερα πλοία.

naftemporiki

No comments:

Share |