Sunday, October 4, 2009
Από την Ολυμπιακή του Ωνάση στην Olympic Air της MIG
Από την Ολυμπιακή του Ωνάση στην Olympic Air της MIG
Όπως ακριβώς είχε συμβεί πριν από 52 χρόνια με την Ολυμπιακή Αεροπορία στα χέρια του Ωνάση να εκτελεί τότε το παρθενικό της δρομολόγιο στην Θεσσαλονίκη με ένα ελικοφόρο αεροπλάνο τύπου Ντακότα, έτσι και σήμερα η νέα Olympic Air υπό την ιδιοκτησία της MIG πραγματοποίησε την παρθενική της πτήση στην συμπρωτεύουσα με ένα Airbus 319.
Βασικός επιχειρησιακός στόχος για την MIG που ανέλαβε την τύχη του πρώην πλέον εθνικού αερομεταφορέα, είναι να καταστεί η νέα εταιρεία και πάλι ηγέτης στην ελληνική αγορά.
Με προσωπικό που αριθμεί 5.000 άτομα σε Olympic Air, Olympic Handling και Olympic Engineering, ο στόλος της Olympic Air θα αποτελείται από 32 αεροσκάφη από τα οποία τα δεκαέξι είναι Airbus A319 και A320, δέκα Bombardier Q400, πέντε Bombardier Dash 100 και ένα ATR – 42. Ήδη από 1ης Οκτωβρίου είναι διαθέσιμα 21 συνολικά αεροσκάφη, τα οποία θα γίνουν 25 την 1η Νοεμβρίου και στη συνέχεια θα προστεθούν τα υπόλοιπα. Συνολικά η επένδυση της εταιρείας σε αεροσκάφη και ανταλλακτικά αναμένεται να φθάσει σε 1,1 δισ. δολάρια.
Η Olympic Air εκτιμά πως "με το στόλο αυτό και σε συνεργασία με άλλες αεροπορικές εταιρείες, θα ανταποκριθεί στις υψηλές απαιτήσεις του επιβατικού κοινού και θα εμπλουτίσει τις λύσεις που έχουν οι πελάτες της για ταξίδια σε όλον τον κόσμο. Η αεροπορική σύνδεση της Ελλάδας με τα εξωτερικό θα βελτιωθεί καθώς θα προσφέρονται περισσότερες συνδέσεις από ότι στο παρελθόν".
Το πτητικό πρόγραμμα της νέας εταιρείας περιλαμβάνει 19 προορισμούς εσωτερικού και 17 εξωτερικού, (έναντι 28 πτήσεων εξωτερικού και 26 πτήσεων εσωτερικού των ΟΑ) ενώ οι υπερατλαντικές πτήσεις θα γίνονται σε συνεργασία με τις Delta, KLM, Air France, Etihad Airways και Cyprus Airways.
Στο δίκτυο εσωτερικού η Olympic Air ξεκινά να πετά από και προς Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη, Λήμνο, Μυτιλήνη, Χίο, Σάμο, Κω, Ρόδο, Σύρο, Μύκονο, Σαντορίνη, Ηράκλειο, Χανιά, Κεφαλονιά, Ζάκυνθο, Πρέβεζα, Ιωάννινα, Κέρκυρα.
Σε ό,τι αφορά το εξωτερικό η εταιρεία πετά προς Λονδίνο, Παρίσι, Βρυξέλλες, Άμστερνταμ, Βελιγράδι, Βουκουρέστι, Βιέννη, Μιλάνο, Ρώμη, Κωv/πoλη, Λάρνακα, Βηρυτό, Κάιρο, Αλεξάνδρεια, Σόφια, Τίρανα και Τελ Αβίβ.
Εξετάζεται να ενταχθεί στο δίκτυο το Μόναχο
Σύμφωνα με πληροφορίες το Μόναχο είναι ένας ακόμη ευρωπαϊκός προορισμός που εξετάζεται να ενταχθεί στο δίκτυο εξωτερικού, παρά το γεγονός ότι οι προορισμοί προς Γερμανία δεν συμπεριλήφθηκαν στα αρχικά σχέδια της εταιρείας.
Πάντως η Olympic Air έχει ήδη καταρτίσει συμφωνίες με μεγάλες αεροπορικές εταιρείες για πτήσεις κοινού κωδικού προς Νέα Υόρκη, Τορόντο, Μόντρεαλ, Αυστραλία, Γιοχάνεσμπουργκ, Ατλάντα, Abu Dhabi.
Υπεγράφη συμφωνία με την Delta Airlines για πτήσεις κοινού κωδικού προς Νέα Υόρκη, από 1η Οκτωβρίου 2009, η οποία θα εμπλουτιστεί και με άλλους προορισμούς από τις αρχές του 2010.
Την ίδια ώρα, σε στάδιο τελικής επεξεργασίας βρίσκεται η συνεργασία της Olympic Air με την Air France, για πτήσεις κοινού κωδικού, τόσο μεταξύ Ελλάδας-Γαλλίας, όσο και για πτήσεις προς το Μόντρεαλ του Καναδά από τον Μάρτιο 2010. Παράλληλα, ολοκληρώνεται η διασφάλιση πτήσεων κοινού κωδικού με την KLM για την εκμετάλλευση των δρομολογίων Ελλάδας-Ολλανδίας καθώς και δρομολογίων προς και από Τορόντο από τον Μάρτιο του 2010.
Προχώρησε επίσης η υλοποίηση της συνεργασίας της Olympic Air με την Etihad Airways για πτήσεις κοινού κωδικού προς και από Abu Dhabi καθώς επίσης και για πτήσεις προς και από Νότιο Αφρική, Αυστραλία και Νοτιοανατολική Ασία, Κίνα και Ιαπωνία.
Επίσης θέμα χρόνου είναι να ολοκληρωθούν οι συμφωνίες συνεργασίας με την CSA-Czech Airlines για Πράγα, την Aerosvit για Κίεβο και Οδησσό, την Fly Baboo για Γενεύη και την Kuwait Airways για Κουβέιτ.
Απώτερος στόχος πάντως της Olympic Air μέσω της εμπορικής συνεργασίας της με τις Delta Airlines και Air France/KLM είναι η ένταξη της στη συμμαχία της Sky Team, την παγκόσμια αεροπορική συμμαχία πού αριθμεί στις τάξεις της 14 μέλη από τέσσερις ηπείρους.
Παρά τον τερματισμό της λειτουργίας τους, οι Ολυμπιακές Αερογραμμές θα συνεχίσουν να εμφανίζονται ως η εταιρεία που θα εκτελεί τα 24 δρομολόγια της «άγονης» γραμμής, χρησιμοποιώντας τα αεροσκάφη και το προσωπικό της Olympic Air. Η εκκαθάριση των Ολυμπιακών Αερογραμμών και της Ολυμπιακής Αεροπορίας-Υπηρεσίες αναμένεται να ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου, βάσει της συμφωνίας της Ελλάδας με την Ε.Ε.
Ανοίγει πάλι τα φτερά της η "Μακεδονικές Αερογραμμές"
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο πρόεδρος της MIG κ. Ανδρέας Βγενόπουλος από τη Θεσσαλονίκη, στη διάρκεια τελετής με αφορμή την έναρξη των πτήσεων της «Olympic Air», «Εχουμε στην κατοχή μας και στην ιδιοκτησία μας ένα σήμα που λέγεται Μακεδονικές Αερογραμμές. Το σήμα αυτό είναι κατοχυρωμένο διεθνώς, έχουμε όλους τους κωδικούς για να πετάξουμε, δεν μπορεί να πετάξει ποτέ κανένας άλλος με το όνομα Μακεδονικές Αερογραμμές. Ξεκινάμε άμεσα δημιουργία θυγατρικής και θα ξεκινήσουμε σύντομα πτήσεις Μακεδονικές Αερογραμμές, με έδρα τη Θεσσαλονίκη της πραγματικής Μακεδονίας και με κάλυψη όλων των προορισμών αυτών που θα βρούμε σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς, για να καλύψουμε επιχειρηματικές, τουριστικές ανάγκες και ανάγκες μεταναστών».
Ο ίδιος ανέφερε ότι η δημιουργία των «Μακεδονικές Αερογραμμών» έχει ως στόχο να καλυφθούν σύντομα οι επιχειρηματικές και τουριστικές ανάγκες της περιοχής. Πρόσθεσε επίσης ότι την άλλη εβδομάδα θα έχει συνάντηση με φορείς της Βόρειας Ελλάδος προκειμένου να συζητήσουν διαδικαστικά θέματα, ενώ όπως είπε, η νέα εταιρεία θα πετάξει σε λίγους μήνες. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι πρώτες πτήσεις που θα κάνει η νέα εταιρία θα είναι προς Γερμανία και Άμστερνταμ.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι "Μακεδονικές Άερογραμμές" θα τεθούν σε λειτουργία τους επόμενους 2-3 μήνες.
“Το... καρέ της ηγετικής ομάδας στην Olympic Air”
Τέσσερα πρώην έμπειρα στελέχη της Aegean συγκροτούν την ηγετική ομάδα της νέας Ολυμπιακής. Πρώτος τη τάξει στην διοικητική πυραμίδα της Olympic Air, ο Αντώνης Συμιγδαλάς που προσέλαβε η MIG για τη νέα Ολυμπιακή μετά την παραίτηση του από την Aegean. Είναι ο άνθρωπος που έχει αναλάβει την υψηλότερη θέση στην εταιρεία έχοντας τον πρώτο λόγο για τις προσλήψεις και το επιχειρησιακό σχέδιο της νέας Ολυμπιακής.
Στο εμπορικό τμήμα της Olympic Air τη θέση του διευθυντή έχει αναλάβει ο Σταύρος Δαλιάκας, μια θέση που κατείχε και στην Aegean, από όπου και προέρχεται.
“Αφεντικό” στη τεχνική βάση της νέας Ολυμπιακής, που συνιστά και την “καρδιά” της εταιρείας, είναι ο πολύπειρος Θάνος Πασχάλης, που κατείχε τη θέση του τεχνικού διευθυντή στην Aegean, προτού αναλάβει τα νέα του καθήκοντα.
Το καρέ της ηγετικής ομάδας της Olympic Air συμπληρώνει η Ελενα Μαζίτη που ανέλαβε το ρόλο της υπεύθυνης για τα πληρώματα καμπίνας, μετά από παραίτηση που υπέβαλε και εκείνη στην Aegean. Στέλεχος με σημαντική εμπειρία που ήταν υπεύθυνη στον ίδιο τομέα στην Aegean.
capital.gr
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment