Thursday, August 27, 2009

Επενδύσεις 2,3 δισ. δολ. για πλοία από τους Έλληνες εφοπλιστές

Επενδύσεις 2,3 δισ. δολ. για πλοία από τους Έλληνες εφοπλιστές


Η έλλειψη ρευστότητας στις τάξεις των εφοπλιστών λόγω της απροθυμίας των τραπεζών να ρίξουν χρήμα στη ναυτιλία, αποτυπώνεται στις αγορές πλοίων που δεν θυμίζουν σε τίποτα τις επιδόσεις των προηγούμενων ετών, έστω και αν οι Έλληνες συνεχίζουν να οδηγούν την παγκόσμια «κούρσα» των επενδυμένων κεφαλαίων.

Σύμφωνα με στοιχεία της "Allied", μέχρι τα τέλη Αυγούστου, οι Έλληνες πλοιοκτήτες επένδυσαν 2,35 δισ. δολάρια για την αγορά 118 μεταχειρισμένων πλοίων, στη συντριπτική τους πλειονότητα φορτηγά πλοία και δεξαμενόπλοια, όταν πέρυσι στο αντίστοιχο διάστημα είχαν καταγραφεί ελληνικές αγορές 164 secondhand πλοίων, αξίας 7,4 δισ. δολαρίων.

Σε καμία όμως περίπτωση οι φετινές «επιδόσεις» των Ελλήνων εφοπλιστών δεν θυμίζουν την περυσινή χρονιά, πόσο μάλλον δε εκείνες του 2007 που ήταν μια χρονιά ρεκόρ σε επίπεδο επενδύσεων για την ελληνική ναυτιλία.

Το 2008 οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες δαπάνησαν 8 δισ. δολάρια για την απόκτηση 197 μεταχειρισμένων πλοίων, έστω και αν κατά τη διάρκεια των τελευταίων τριών μηνών οι αγορές ήταν μετρημένες στα δάκτυλα των δύο χεριών, εξαιτίας της γενικότερης επενδυτικής απραξίας των εφοπλιστών που προκάλεσε η μεγάλη κρίση στη ναυτιλία, ενώ το 2007 οι Έλληνες πλοιοκτήτες είχαν αγοράσει 445 πλοία, η αξία των οποίων άγγιζε τα 17 δισ. δολάρια.

Βάσει πάντως των δεδομένων που διαθέτει το ναυλομεσιτικό γραφείο "Allied", τα "second hand" πλοία που αποκτήθηκαν από τους Έλληνες κατά τη διάρκεια του πρώτου οκταμήνου της χρονιάς που διανύουμε, χωρίζονται στους τομείς:

- 88 bulk carrier, αξίας 1,76 δισ. δολαρίων έναντι 96 φορτηγών πλοίων ξηρού φορτίου, αξίας 4,52 δισ. δολαρίων το αντίστοιχο πρώτο οκτάμηνο του 2008.

- 21 τάνκερ αξίας 535 εκατ. δολαρίων έναντι 58 δεξαμενόπλοιων αξίας 2,52 δισ. δολαρίων το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

- 8 containerships αξίας 52,2 εκατ. δολαρίων, έναντι πέρυσι 10 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αξίας 326,5 εκατ. δολαρίων.

Έστω πάντως και αν οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες εμφανίζονται να έχουν επενδύσει μέχρι στιγμής τα περισσότερα κεφάλαια για αγορές πλοίων, οι Κινέζοι είναι εκείνοι που οδηγούν την κούρσα σε αριθμό πλοίων που φτάνουν τα 148 πλοία έναντι 118 πλοίων από ελληνικής πλευράς.

Στις θέσεις που ακολουθούν στην παγκόσμια κατάταξη των αγοραστών μεταχειρισμένων πλοίων, τρίτοι είναι οι Τούρκοι με 23 πλοία, ενώ στην τέταρτη θέση βρίσκονται μαζί οι Ιάπωνες και οι Σύριοι με 20 πλοία. Ακολουθούν οι Ινδονήσιοι με 19 πλοία και οι Νορβηγοί με 17 πλοία.

capital.gr

No comments:

Share |