Κίνα: Εκτίναξη δαπανών για έργα υποδομής
Η κινεζική κυβέρνηση ξοδεύει τεράστια ποσά για να εκσυγχρονίσει το δίκτυο των σιδηροδρόμων της χώρας, προσφέροντας σε ξένες πολυεθνικές, όπως η IBM, η General Electric και η Siemens ένα ευρύ φάσμα νέων ευκαιριών.
Της Venessa Wong
Η Κίνα έχει ήδη ξεπεράσει τις ΗΠΑ σε μια σειρά από μετρήσεις, από την παραγωγή χάλυβα έως την κατανάλωση μπύρας χάρη στον τεράστιο πληθυσμό της και την ταχέως αναπτυσσόμενη οικονομία της. Με τις νέες επενδύσεις που σχεδιάζει η κινεζική κυβέρνηση, τα έργα υποδομής στον τομέα των μεταφορών πλησιάζουν και ενδεχομένως να ξεπεράσουν τις αντίστοιχες υποδομές στις ΗΠΑ– με τη βοήθεια μάλιστα αμερικανικών πολυεθνικών όπως η IBM (IBM) και η General Electric (GE).
Η κινεζική κυβέρνηση σχεδιάζει να ξοδέψει σχεδόν 87,9 δισ. δολ. στο σιδηροδρομικό της δίκτυο αυτό το έτος και συνολικά 730 δισ. δολ. έως το 2020, σύμφωνα με κρατικές πηγές. Μεταξύ άλλων, θα στρωθούν συνολικά 25.480 μίλια νέων σιδηροδρομικών γραμμών. Ως αποτέλεσμα, η Κίνα θα μπορούσε σύντομα να διεκδικήσει τον κορυφαία τίτλο στον όγκο σιδηροδρομικού δικτύου, αλλά και στη πολυπλοκότητα.
Η IBM αποτελεί τον τελευταίο μεγάλο συνεργάτη της Κίνας στο φιλόδοξο αυτό εγχείρημα. Ο κολοσσός της πληροφορικής και της τεχνολογίας άνοιξε ένα Κέντρο Καινοτομίας για τους Σιδηροδρόμους στο Πεκίνο στις 11 Ιουνίου. Η νέα εγκατάσταση αποτελεί μέρος του κινεζικού Κέντρου Επιχειρηματικής Καινοτομίας και του Εργαστηρίου Ανάπτυξης και έχει στόχο την εφαρμογή τεχνολογιών για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που επιβραδύνουν την ροή αγαθών και ανθρώπων λόγω των παρωχημένων υποδομών. Τα εργαστήρια απασχολούν μερικές δεκάδες άτομα σήμερα, αλλά η IBM επισημαίνει ότι το προσωπικό θα αυξηθεί στα 1.000 άτομα στα τελικά στάδια.
"Πιστεύω ότι υπάρχουν πολλά που μπορεί να μάθει ο κόσμος από την Κίνα στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών", σημειώνει ο Keith Dierkx, διευθυντής του νέου κέντρου. "Αν μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τα αιτήματα της Κίνας, θα είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε ανάλογα αιτήματα σε ολόκληρο τον κόσμο", συμπληρώνει.
Όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες την δεκαετία του 1950 και του 1960, η Κίνα κατασκευάζει ένα τεράστιο εθνικό δίκτυο μεταφορών. Όμως για να αποτραπεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση και η ρύπανση, η Κίνα δίνει κεντρικό ρόλο στους σιδηροδρόμους. "Στόχος της Κίνας είναι να έχει το πιο αποτελεσματικό σιδηροδρομικό δίκτυο" και θέλει να το κάνει αυτό γρήγορα, αναφέρει ο Robert Goodwin, αντιπρόεδρος της Gartner Consulting στο Σαν Φρανσίσκο.
Οι επενδύσεις της κινεζικής κυβέρνησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο επισκιάζουν τις επενδύσεις που υλοποιούνται στις ΗΠΑ. Το ένα πέμπτο από το κινεζικό πακέτο οικονομικής στήριξης των 586 δισ. δολ. προορίζεται για τον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών, σύμφωνα με έκθεση της GE. Συγκριτικά, οι συνδυασμένες επενδύσεις σε κεφαλαιουχικά έργα το 2008 από τις τέσσερις μεγαλύτερες γραμμές εμπορευματικών μεταφορών στις ΗΠΑ –Union Pacific (UNP), Burlington Northern Santa Fe (BNI), Norfolk Southern (NSC) και CSX (CSX) – έφτασαν τα 7 δισ. δολ. ενώ η ομοσπονδιακή κυβέρνηση έχει δεσμεύσει 1,3 δισ. δολ. για τον Εθνικό Οργανισμό Σιδηροδρόμων (Amtrak) και 8 δισ. δολ για σιδηροδρόμους υψηλής ταχύτητας.
"Τα οφέλη που μπορεί κανείς να αποκομίσει από τις σιδηροδρομικές μεταφορές είναι κάτι που οι Κινέζοι αναγνωρίζουν", σημειώνει ο Joseph Sussman, μέλος του συμβουλευτικού συμβουλίου στο Κέντρο Καινοτομίας της IBM και καθηγητής Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών, Περιβαλλοντικής Μηχανικής και Μηχανολογικών Συστημάτων στο MIT. Προσθέτει ότι η κινεζική κυβέρνηση την ίδια στιγμή έχει πρόσβαση στα "λαμπρότερα και καλύτερα ταλέντα".
Άλλες πολυεθνικές εργάζονται παράλληλα στα κινεζικά σιδηροδρομικά δίκτυα. Η Siemens (SI) υπέγραψε συμφωνία ύψους 1 δισ. δολ. το Μάιο για να προμηθεύσει στην Κίνα 100 τραίνα υψηλής ταχύτητας. Η GE κατασκευάζει από τις πλέον προηγμένες και φιλικές προς το περιβάλλον εμπορευματικές μηχανές στην Κίνα σε συνεργασία με την τοπική Qishuyan Locomotive.
Οι ηγέτης της Κίνας από την πλευρά τους, ελπίζουν πως οι ξένες πολυεθνικής θα φέρουν μαζί τους κορυφαίες τεχνολογίες και στη συνέχεια θα αναπτύξουν, σε συνεργασία με κινεζικές επιχειρήσεις, κορυφαίες υπηρεσίες και αγαθά τόσο για εγχώρια χρήση όσο και για τον υπόλοιπο κόσμο.
CAPITAL.GR
No comments:
Post a Comment