Monday, April 6, 2009

Visa Europe: Το Σάββατο αγαπημένη μέρα για shopping στην Ελλάδα

Visa Europe: Το Σάββατο αγαπημένη μέρα για shopping στην Ελλάδα


Το Σάββατο είναι η ημέρα που φαίνεται να προτιμούν οι Έλληνες για την πραγματοποίηση αγορών τους, σύμφωνα με έρευνα της Visa Europe για τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, ενώ η ώρα των αγορών διαφέρει ανάλογα με την ηλικία - με 40% των καταναλωτών ηλικίας 25-34 να επιλέγουν το απόγευμα και τους μεγαλύτερους (65+) να προτιμούν το πρωί (με ποσοστό 58%) - το Σάββατο παραμένει η μέρα κατά την οποία οι αγορές “κυλούν” πιο εύκολα.

Η έρευνα της Visa Europe επίσης καταδεικνύει ότι το μεσημέρι είναι η πιο ήσυχη ώρα για αγορές τροφίμων, καθώς 80% των Ελλήνων καταναλωτών προτιμούν να ψωνίζουν τρόφιμα το απόγευμα. Αντιθέτως, για την αγορά ρούχων χωρίς ουρές στα ταμεία, η καλύτερη ώρα είναι αργά το απόγευμα, καθώς 80% των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσαν πως προτιμούν να αγοράζουν ρούχα τις πρώτες απογευματινές ώρες.

Τα σούπερ μάρκετ αποτελούν την πρώτη επιλογή των Ελλήνων καταναλωτών για την αγορά τροφίμων με ποσοστό 47%, ενώ με μικρή διαφορά ακολουθούν τα συνοικιακά καταστήματα (45%). Όπως δείχνουν τα στοιχεία της έρευνας, οι Έλληνες αναγνωρίζουν τα πλεονεκτήματα που τους προσφέρουν τα μεγάλα καταστήματα τροφίμων, εκτιμούν όμως και την προσωπική επαφή και εξυπηρέτηση που τους προσφέρουν τα μικρά συνοικιακά καταστήματα.

Στην αγορά ρούχων τα στοιχεία διαφοροποιούνται αρκετά: η διείσδυση των εμπορικών κέντρων φαίνεται να είναι ακόμα περιορισμένη, αφού πρώτα σε προτίμηση έρχονται τα μεγάλα εμπορικά καταστήματα με ποσοστό 44% ακολουθούμενα από τα συνοικιακά καταστήματα με ποσοστό 29% -μόνο 23% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι προτιμούν τα εμπορικά κέντρα όταν πρόκειται να αγοράσουν ρούχα.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η κοινωνική διάσταση των αγορών με τις γυναίκες να προτιμούν να ψωνίζουν ρούχα μόνες (ποσοστό 49%) ή με κάποια φίλη τους (24%) καθώς τα ψώνια αποτελούν απ’ ότι φαίνεται «γυναικεία υπόθεση». Οι άνδρες δεν αποτελούν την ιδανική παρέα για ψώνια, αφού μόνο 14% των γυναικών που ερωτήθηκαν επιλέγουν να ψωνίζουν με τον σύντροφό τους. Αντιθέτως η πλειοψηφία των ανδρών φαίνεται να εμπιστεύεται την κρίση των συντρόφων τους, καθώς το 42% τις θεωρεί ιδανική παρέα για αγορές.

Σε αντίθεση με τους καταναλωτές άλλων ευρωπαϊκών χωρών, οι Έλληνες, σύμφωνα με την έρευνα, προτιμούν τα μετρητά για τις αγορές τους με ποσοστό 94% για τα τρόφιμα και 87% για τα ρούχα, ενώ ακολουθούν οι κάρτες πληρωμών (κυρίως πιστωτικές). Αντιθέτως, στο Ηνωμένο Βασίλειο για παράδειγμα, οι καταναλωτές αναγνωρίζουν τα πλεονεκτήματα της ασφάλειας και της ευκολίας που προσφέρουν οι κάρτες πληρωμών και έτσι το 60% των συμμετεχόντων στην έρευνα δηλώνουν ότι για τις αγορές τους χρησιμοποιούν κάρτες πληρωμών ενώ μόνο το 33% προτιμούν τα μετρητά.

«Η έρευνα αυτή μας δίνει χρήσιμα στοιχεία για τις καταναλωτικές μας συνήθειες και προτιμήσεις. Ανεξάρτητα από το είδος των αγορών και των καταστημάτων, η Visa παρέχει μία ευρεία σειρά καρτών πληρωμών – πιστωτικές, χρεωστικές ή προπληρωμένες – που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως εργαλείο για τη διευκόλυνση των καταναλωτών στις καθημερινές τους αγορές, παρέχοντας ευκολία, ασφάλεια και ευελιξία στις συναλλαγές» σημείωσε ο Νίκος Καμπανόπουλος, Αντιπρόεδρος & Γενικός Διευθυντής της Visa Europe στην Ελλάδα.

CAPITAL.GR

No comments:

Share |