"Σφραγίστηκε" η πώληση της Ολυμπιακής στην MIG
Την πώληση των Ολυμπιακών Αερογραμμών και της τεχνικής βάσης της ΟΑ στη MIG ενέκρινε σήμερα η Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων.
Η σύμβαση αναμένεται να κατατεθεί προς κύρωση στη Βουλή στα τέλη Μαρτίου και μετά την ψήφισή της, θα αποκτήσει ισχύ νόμου.
«Είναι σημαντικό ότι η συμφωνία θα δώσει τέλος στην οικονομική αιμορραγία του κράτους. Κάθε χρόνο η Ολυμπιακή μας κόστιζε 350 εκατ. ευρώ», δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης, μετά το πέρας της συνέντευξης Τύπου της Διυπουργικής Επιτροπής.
«Το άμεσο όφελος για το δημόσιο θα είναι 177,2 εκατ. ευρώ, ενώ κάθε χρόνο οι εισφορές της MIG στα ταμεία και σε άλλους εργοδοτικούς οργανισμούς θα ανέρχονται στα 150 εκατ. ευρώ», συμπλήρωσε ο κ. Χατζηδάκης.
Το Δημόσιο έχει τη δυνατότητα είσπραξης επιπλέον 150 εκατ. ευρώ, τα οποία αφορούν στα λοιπά περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας (αεροπλάνα, κτήρια, εξοπλισμός τεχνικής βάσης).
Σε περίπτωση που δεν τα εξαγοράσει ο επενδυτής, τα συγκεκριμένα περιουσιακά στοιχεία θα εκκαθαριστούν μαζί με τις παλιές εταιρείες.
Επιπλέον, ο κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε ότι «από το Σεπτέμβριο του 2010 και μετά, η MIG έχει τη δυνατότητα να παραχωρήσει πλειοψηφικό πακέτο της ΟΑ».
Η μεταβατική περίοδος θα ολοκληρωθεί, το αργότερο, μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου του 2009, δηλαδή από την 1η Οκτωβρίου και μετά θα πετά, υπό τη MIG, η «νέα Ολυμπιακή».
Κατά την περίοδο αυτή, δηλαδή μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου, οι νέες εταιρείες της Ο.Α. θα βρίσκονται υπό τη συνιδιοκτησία των παλιών εταιρειών της Ο.Α. και της MIG, σε ποσοστό 51% και 49% αντίστοιχα.
Αυτό προκειμένου να διευκολυνθεί η μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων του ομίλου της Ο.Α. στην MIG.
«Δεν θα υπάρξει κανένα αεροπορικό κενό», δήλωσε ο ΥΠΑΝ
Πάντως, ο υπουργός Ανάπτυξης επανέλαβε ότι δεν θα υπάρξει οποιοδήποτε αεροπορικό κενό και ότι θα τηρηθούν στο ακέραιο οι εξαγγελίες της κυβέρνησης για τα προγράμματα εθελούσιας εξόδου, αποζημιώσεων και μετατάξεων των εργαζομένων.
Ωστόσο, αποσαφήνισε ότι δεν έχει υπάρξει δέσμευση της MIG, τόσο για τον ακριβή αριθμό εργαζομένων που θα απασχολήσει στη νέα εταιρεία, όσο και για τις άμεσες επενδύσεις.
Σε ερώτηση, αν κάποια εταιρεία ή ιδιώτης προσβάλλει την όλη διαδικασία με νομικά μέτρα, ο υπουργός Ανάπτυξης δήλωσε ότι δεν έχει υπάρξει πληροφόρηση για προσφυγές, επισημαίνοντας παράλληλα ότι η νέα πραγματικότητα στις αερομεταφορές της Ελλάδος έχει να κάνει με δυο δυναμικά αναπτυσσόμενες ελληνικές εταιρίες, εννοώντας τη MIG και την Aegean Airlines.
«Υπάρχει χώρος και για τις δυο εταιρείες, χωρίς να φάει η μία τις σάρκες της άλλης», υπογράμμισε ενδεικτικά ο κ. Χατζηδάκης.
CAPITAL.GR
No comments:
Post a Comment