Η κυβέρνηση επέλεξε τη λύση MIG για Ολυμπιακή
Το «πράσινο φως» στις προσφορές της Marfin Investment Group (MIG) και της Swissport Hellas για την πώληση της Ολυμπιακής, συνολικού ύψους 177,2 εκατ. ευρώ, έδωσε χθες η κυβέρνηση. Η Ολυμπιακή Αεροπορία ύστερα από 35 χρόνια λειτουργίας της ως δημόσιας εταιρείας, περνά και πάλι (έως τα μέσα της δεκαετίας του '70 ανήκε στον Ωνάση) σε «χέρια» ιδιωτών.
Με δήλωσή του αργά χθες το βράδυ, ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης, επιβεβαίωσε την επιτυχή κατάληξη των διαπραγματεύσεων για την πώληση του εθνικού αερομεταφορέα.
«Οι επενδυτικοί και νομικοί σύμβουλοι της κυβέρνησης μας ενημέρωσαν ότι οι διαπραγματεύσεις τους με τους συμβούλους της MIG για την πώληση στοιχείων ενεργητικού του πτητικού έργου και της τεχνικής βάσης της Ολυμπιακής είχαν επιτυχή κατάληξη.
Για την επίγεια εξυπηρέτηση, καθώς οι συζητήσεις της MIG και της Swissport για την ολοκλήρωση μεταξύ τους εμπορικής συμφωνίας συνεχίζονται, ζητήθηκε και δόθηκε παράταση μιας εβδομάδας στις αποκλειστικές διαπραγματεύσεις με το δημόσιο. Εντωμεταξύ, υπάρχει δέσμευση από την πλευρά της MIG, ότι αν δεν ευοδωθούν οι διαπραγματεύσεις της με την Swissport, η MIG θα εξαγοράσει και τα στοιχεία ενεργητικού της επίγειας εξυπηρέτησης στην τιμή που έχει προσδιοριστεί από τους ανεξάρτητους εκτιμητές (44,8 εκ. ευρώ)», δήλωσε ο υπουργός.
Σύμφωνα με πληροφορίες η λύση της ΜΙG προτιμήθηκε από την Aegean για λόγους οικονομικούς και για προστασία του ανταγωνισμού.
Υπό την έγκριση της Ε.Ε.
Επισημαίνεται ότι η όποια συμφωνία με τη MIG τελεί υπό την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μόλις δοθεί η έγκριση αυτή, σε περίπου μια εβδομάδα, θα συνεδριάσει η αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων, η οποία και θα επικυρώσει τη συμφωνία, για να αρχίσει η εφαρμογή της.
Η κυβέρνηση, σύμφωνα με πληροφορίες, κατέληξε στην προσφορά της MIG, θεωρώντας ότι εξασφαλίζει: κεφαλαιακή επάρκεια, εργασιακή ειρήνη και προοπτική συνέχισης της λειτουργίας της εταιρείας, με βάση τις δεσμεύσεις για επενδύσεις 80 εκατ. ευρώ, την εγγύηση της Swissport στον τομέα της τεχνογνωσίας, αλλά και την παρουσία αναγνωρισμένων στελεχών - συμπεριλαμβανομένων των νεοπροσληφθέντων στελεχών από την Aegean - στο δυναμικό της MIG.
Υπενθυμίζεται ότι η ΜΙG, έναντι συνολικού τιμήματος 127,4 εκατ. ευρώ, θα αγοράσει το πτητικό έργο και την τεχνική βάση της Ολυμπιακής, ενώ η Swissport Hellas θα αναλάβει το έργο της επίγειας εξυπηρέτησης, καταβάλλοντας 49,8 εκατ. ευρώ.
Την κατάσταση που εξελίχθηκε σε θρίλερ περιέπλεξε η κατάθεση στο παρά πέντε των δύο προσφορών για την Ολυμπιακή, από την Aegean Airlines [AGNr.AT] και την Chrysler Aviation.
Σημειώνεται ότι η MIG είχε υπογραμμίσει πως, εάν δεν υπήρχε σύντομα συμφωνία, προτίθετο να αποχωρήσει τελεσίδικα από τη διαδικασία. Είναι θέμα πολιτικής απόφασης, εάν τελικά θα κλείσει η συμφωνία με τη ΜΙG ή θα επιλεγεί η λύση της συνέχισης των διαπραγματεύσεων με την Aegean Αirlines ή την Chrysler Aviation, που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την Ολυμπιακή την τελευταία στιγμή, ανέφερε παράγοντας της αγοράς.
Νομική εξέταση
Οι νέες προσφορές εξετάστηκαν από τους οικονομικούς και νομικούς συμβούλους της κυβέρνησης, προκειμένου να διαπιστωθεί η νομική και η οικονομική τους επάρκεια, καθώς και κατά πόσον αυτές ήταν σύμφωνες με την εθνική και κοινοτική νομοθεσία για τον ανταγωνισμό. Οι σύμβουλοι αποκρατικοποίησης της Ολυμπιακής, σύμφωνα με πληροφορίες, γνωμοδότησαν ότι πιθανή εξαγορά της εταιρείας από την Aegean, θα δημιουργούσε καθεστώς μονοπωλίου στην εσωτερική αγορά αερομεταφορών.
NAFTEMPORIKI
No comments:
Post a Comment