Κρίσιμη ημέρα για την Ολυμπιακή
Κρίσιμη ημέρα για το μέλλον της Ολυμπιακής χαρακτηρίζεται η σημερινή, με την κυβέρνηση να καλείται να επιλέξει το νέο ιδιοκτήτη της εταιρείας, καθώς λήγει το χρονικό περιθώριο των τριών εβδομάδων αποκλειστικών διαπραγματεύσεων που έχει συμφωνήσει η MIG με την κυβέρνηση για την επίτευξη συμφωνίας.
Ολα τα ενδεχόμενα είναι πλέον ανοικτά, καθώς, εάν δεν ολοκληρωθεί σήμερα η διαπραγμάτευση με την υπογραφή συμφωνίας, η ΜΙG απειλεί με αποχώρηση και τότε θα αρχίσει ένας νέος κύκλος λεπτών επιχειρηματικών ισορροπιών και διεκδικήσεων με τους δυο νέους μνηστήρες, Aegean και Chrysler
Χθες, κατά τη διάρκεια της τελικής συνάντησης των συμβούλων του ελληνικού Δημοσίου με εκπροσώπους της εταιρείας του Ανδρέα Βγενόπουλου, όπου και συντάχθηκε το κείμενο της συμφωνίας, φαίνεται να διεμηνύθη από τους τελευταίους ότι, η προσφορά της ΜΙG θα πάψει να ισχύει, εάν δεν υπογραφεί η συμφωνία σήμερα.
Δεδομένο είναι ότι η κατάθεση των δύο νέων προσφορών προκάλεσε αλλαγή του σκηνικού αποκρατικοποίησης της Ολυμπιακής, αφού περιέπλεξαν την κατάσταση, καθώς η κυβέρνηση -που ετοιμαζόταν να κλείσει τη συμφωνία με τη MIG- είναι υποχρεωμένη να τις εξετάσει.
Κυβερνητικοί παράγοντες ανέφεραν ότι απόφαση είναι δύσκολο να ληφθεί πριν να αξιολογηθούν οι νέες προτάσεις, δεδομένου μάλιστα ότι η οικονομική προσφορά της Aegean για το κομμάτι του πτητικού έργου είναι υψηλότερη εκείνης της MIG.
Οι νέες προσφορές εξετάζονται ήδη από τους οικονομικούς και νομικούς συμβούλους της κυβέρνησης, προκειμένου να διαπιστωθεί η νομική και η οικονομική τους επάρκεια, καθώς και κατά πόσον αυτές είναι σύμφωνες με τα όσα ορίζει η εθνική και κοινοτική νομοθεσία για τον ανταγωνισμό.
Βαρύνουσα σημασία θα έχει και η άποψη του επιτρόπου Παρακολούθησης του διαγωνισμού, που έχει ορίσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία παρακολουθεί τη διαδικασία και εγκρίνει κάθε βήμα.
Αυτό αφορά κυρίως την πρόταση της Aegean, ο αντιπρόεδρος της οποίας, Ευτ. Βασιλάκης, δηλώνει πρόθυμος να παραχωρήσει μέρος της δραστηριότητας σε αεροπορικές εταιρείες που ήδη δραστηριοποιούνται στην ελληνική αεροπορική αγορά (Athens Airways, Sky Express κ.λπ.).
Ο κ. Αν. Βγενόπουλος
Σχετικά με το χρονικό «όριο» που έχει εκχωρηθεί στην κυβέρνηση (έως την Παρασκευή) και των αποκλειστικών διαπραγματεύσεων μαζί της, μιλώντας χθες στο ραδιοφωνικό σταθμό Real FM ο κ. Βγενόπουλος υπογράμμισε ότι, από την πλευρά της, η MIG τήρησε τους όρους της συμφωνίας. «Εάν η κυβέρνηση θέλει να μη δημιουργηθεί μονοπώλιο στο χώρο των μεταφορών, η σύμβαση θα υπογραφεί αύριο», τόνισε.
Κατά την εκτίμησή του, δεν είναι σωστό να συγκρίνονται οι οικονομικές προσφορές της MIG και της Aegean, αφού δεν είναι δυνατόν να συγκριθούν τα οφέλη που θα έχει η Aegean, η οποία, με την απόκτηση της Ολυμπιακής, θα δημιουργήσει μονοπώλιο, και της MIG που τώρα εξετάζει να πρωτομπεί στο χώρο.
Τέλος, και σε απόλυτα μεγέθη, όπως είπε ο κ. Βγενόπουλος, η προσφορά της Aegean δεν είναι απαραιτήτως καλύτερη, αφού θα αποκτήσει το πτητικό έργο και την τεχνική βάση, μη ενδιαφερόμενη για το handling, το οποίο θα μείνει στα αζήτητα.
Οι εργαζόμενοι
Την αντίδραση του συνόλου των εργαζομένων της Ολυμπιακής προκάλεσε η κατάθεση πρότασης για την εξαγορά της εταιρείας από την ανταγωνίστρια Aegean Airlines [AGNr.AT] .
Ακόμη και το σωματείο των πιλότων της Ο.Α., που έχουν ταχθεί εξ αρχής υπέρ της ιδιωτικοποίησης της εταιρείας, σε ανακοίνωσή του κάνει λόγο για «βαθύ προβληματισμό και την αγανάκτησή τους για τη διαφαινόμενη μεθόδευση παράδοσης του εθνικού αερομεταφορέα, ως βορά επιβίωσης του ανταγωνιστή της».
Το σωματείο των πιλότων καταλήγει ότι, σε περίπτωση η κυβέρνηση ξεκινήσει διαπραγμάτευση με την Aegean, τότε τα μέλη του δεν θα έχουν, όπως αναφέρουν, κανένα κίνητρο προσφοράς υπηρεσιών.
NAFTEMPORIKI
No comments:
Post a Comment