Σήμερα οι εγκρίσεις της Κομισιόν για ΟΑ - Απόδοση κεφαλαίου 20% προβλέπει η MIG
Απόδοση πάνω από 20% στο επενδεδυμένο κεφάλαιο στοχεύει να επιτύχει η MIG από την επένδυση της στην Ολυμπιακή πουμπορεί να φθάσει έως τα 200 εκατ ευρώ. Όμως τα μεγαλύτερα οφέλη η MIG θα τα αποκομίσει κυρίως από το γεγονός ότι μέσω της Ολυμπιακής έχει αποκτήσει ισχυρά κοινωνικά και πολιτικά ερείσματα. Πηγές στην MIG τονίζουν ότι στόχος είναι «να δημιουργήσουμε μια υγιή και οικονομικά εύρωστη αερομεταφορική εταιρία και ευέλικτη που να προσαρμόσει τους οικονομικούς της στόχους».Η πρώτη επίσημη αντίδραση, θα έρθει , από τον επικεφαλής της MIG τον Α. Βγενόπουλο την Πέμπτη από την Κρήτη. Τα Super fast Ferries ξεκινούν δρομολόγια και από και προς την Κρήτη και με αφορμή την κίνηση αυτή στην ναυσιπλοΐα ο Α. Βγενόπουλος θα αναφερθεί και στην Ολυμπιακή.
Εν τω μεταξύ σήμερα θα δοθεί το πράσινο φως από την Commission για την συμφωνία ελληνικού δημοσίου καιMIG για την Ολυμπιακή. Ήδη οι αρμόδιες επιτροπές της Commission έχουν εγκρίνει την συμφωνία και οι ανακοινώσεις θα επιβεβαιώσουν ότι λύση που προτείνεται για την Ολυμπιακή τυγχάνειαποδοχής από την ΕΕ.
Η διυπουργική επιτροπή αποκρατικοποιήσεων θα συνεδριάσει την Τετάρτη ή Πέμπτη ώστε να επικυρώσει την συμφωνία ενώ την επόμενη εβδομάδα θα εγκριθεί από την Βουλή.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η MIG με μια συνολική επένδυση 110εκατ ευρώ που μαζί με της Swissport θα φθάσει τα 150εκατ ευρώ ουσιαστικά αποκτούν όλες τις δραστηριότητες της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η προσφορά της Swissport για την επίγεια εξυπηρέτηση κατά πάσα πιθανότητα θαγίνει δεκτή από το ελληνικό δημόσιο ενώ αν δεν εγκριθεί η MIG είναι διατεθειμένη να υποβάλλει οικονομική πρόταση και για την επίγεια εξυπηρέτηση.
Σημειώνεται ότι η προσφορά της MIG ανέρχεται στα 110 εκατ ευρώ και θα υλοποιήσει μια επένδυση επιπλέον 90 με 100εκατ ευρώ κυρίως για ανανέωση του στόλου. Συνολικά η ΟΑ διαθέτει 43 με 45 αεροπλάνα τα οποία κατά μέσο όρο η ηλικία τους αγγίζει τα 15 χρόνια. Στόχος είναι με την ανανέωση που θα υπάρξει ο μέσος όρος ηλικίας των αεροπλάνων να διαμορφωθείστα 2 με 3 χρόνια.
Η MIG ήδη βρίσκεται σε επαφές με την Boeing ώστε να προβεί σε αγορές αεροπλάνων αλλά και με άλλες αεροπορικές εταιρίες ώστε να ενισχυθεί το αερομεταφορικό έργο της Ολυμπιακής. Επίσης είναι προφανές ότι τα σχέδια της MIG για τηνΟλυμπιακή ξεκινούν από μηδενική βάση καθώς όλα θα επανεξετασθούν , πτητικό έργο , εργαζόμενοι , στόλος και πλήθος άλλων δραστηριοτήτων θα επαναξιολογηθούν.
Στόχος της MIG είναι να επιτύχει απόδοση κεφαλαίου πάνω από 20% από την επένδυση της στην Ολυμπιακή. Ταυτόχρονα είναι διατεθειμένη να διαθέσει ένα ποσοστό μειοψηφίας στο δημόσιο η MIG της Ολυμπιακής ωστόσο μπορεί να ανακύψει πρόβλημα με την Commission.
Τα κοινωνικά και πολιτικά ερείσματα
Η εξαγορά της Ολυμπιακής δημιουργεί πολλαπλασιαστικά οφέλη για την MIG κυρίως κοινωνικά και πολιτικά ερείσματα. Στο παρελθόν πολιτικοί, επιχειρηματίες , τραπεζίτες αντιμετώπιζαν με πολύ σκεπτικισμό τις κινήσεις της MIG και του Βγενόπουλου.
Οι επιτελείς στην MIG αποφάσισαν να αλλάξουν στάση και αφενός να βελτιώσουν τις σχέσεις τους με το ελληνικό δημόσιο , να αποκαταστήσουν τις σχέσεις τους με τα πολιτικά κόμματα αλλά και με επιχειρηματίες. Η πώληση της Ολυμπιακής αποτέλεσε ιδανική ευκαιρία για τον Α. Βγενόπουλο να αποδείξει ότι επιθυμεί εξομάλυνση σχέσεων με όλους και η παράμετρος αυτή θα αναδειχθεί πιο σημαντική ακόμη και από την εξαγορά της Ολυμπιακής.
Τα επιχειρηματικά πλάνα Βγενόπουλου είναι προφανές ότι είναι πολυσύνθετα και δεν περιορίζονται στην Ολυμπιακή. Όταν θα ανοίξει το θέμα των εξαγορών στις τράπεζες η MIG θα είναι προνομιακός συνομιλητής με το δημόσιο , τους τραπεζίτες και ορισμένους βασικούς μετόχους. Είναι προφανές ότι η κίνηση της MIG στην Ολυμπιακή δημιουργεί σοβαρότατα κοινωνικά και πολιτικά ερείσματα στον Α. Βγενόπουλο ο οποίος στοχεύει πολύ υψηλοτέρα.
REPORTER.GR
No comments:
Post a Comment