Friday, February 6, 2009

Moody's: Υποβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της Toyota

Moody's: Υποβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της Toyota

Υποβάθμισε την πιστοληπτική ικανότητα της Toyota Motor Corp. από τα υψηλότερα επίπεδα η Moody's Investors Service, καθώς η μείωση της ζήτησης αυτοκινήτων στις ΗΠΑ και την Ιαπωνία είχαν σαν αποτέλεσμα η εταιρεία να εμφανίσει λειτουργικές ζημίες για πρώτη φορά σε 71 χρόνια.

Η Moody's υποβάθμισε την εταιρεία στο Aa1 από το Aaa. Η προοπτική είναι «αρνητική», σύμφωνα με τη σημερινή έκθεση του αμερικανικού οίκου αξιολόγησης.

Η χαμηλότερη πιστοληπτική ικανότητα θα αυξήσει το κόστος δανεισμού καθώς ο νέος πρόεδρος της εταιρείας, Ακιο Τογιόντα, το πρώτο μέλος της ιδρυτικής οικογενείας της Toyota που θα την διοικήσει, αγωνίζεται να επαναφέρει την αυτοκινητοβιομηχανία στην κερδοφορία. Η Toyota προσφέρει δάνεια χωρίς τόκο για να στηρίξει τις πωλήσεις στις ΗΠΑ, όπου η χειρότερη κατάσταση στην αγορά αυτοκινήτων από το 1982 ανάγκασε την General Motors Corp. και την Chrysler LLC να ζητήσουν οικονομική στήριξη από την κυβέρνηση.

Η Τoyota θα ανακοινώσει αργότερα σήμερα τα αποτελέσματά της. Σύμφωνα με τις προβλέψεις της θα εμφανίσει λειτουργικές ζημίες ύψους 150 δισ. γιέν [JPY=X] (1,65 δισ. δολ.) τη χρήση που λήγει τον Μάρτιο. Οι μετοχές της Toyota σημείωσαν άνοδο 1,3% φθάνοντας τα 3.080 γιέν στις 12:47 μ.μ. στο Τόκιο. Το τελευταίο δωδεκάμηνο οι μετοχές της αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν υποχωρήσει 47%.

Τον Ιανουάριο οι πωλήσεις της Toyota μειώθηκε 32%. Στην Ιαπωνία – την έδρα της εταιρείας – οι πωλήσεις ολόκληρου του κλάδου αυτοκινήτων μειώθηκαν τα μέγιστα σε 35 χρόνια τον μήνα που πέρασε. Η χώρα οδεύει προς τη χειρότερη οικονομική ύφεση μετά τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο καθώς η βιομηχανική παραγωγή μειώθηκε απροσδόκητα κατά 9,6% τον Δεκέμβριο και η ανεργία αυξήθηκε.

Το ιαπωνικό νόμισμα ισχυροποιήθηκε στα 90,93 έναντι του δολαρίου των ΗΠΑ στις 12:20 μ.μ. στο Τόκιο από 91,23 που ήταν αργά χθες στη Ν. Υόρκη. Το γιέν αναρριχήθηκε στα 116,22 ανά ευρώ από 116,63.

Τον περασμένο μήνα η Toyota διεύρυνε τη μείωση της παραγωγής για να ισοσταθμίσει τη μείωση της ζήτησης. Στις 16 Ιανουαρίου η αυτοκινητοβιομηχανία περιόρισε τα προγράμματα εργασίας έως τις 3 Απριλίου σε εννέα μονάδες σε ΗΠΑ και Καναδά μετά την προσωρινή παύση λειτουργίας δύο γραμμών παραγωγής φορτηγών στις ΗΠΑ το 2008.

Η αυτοκινητοβιομηχανία αρνήθηκε να κάνει πρόβλεψη για τις φετινές πωλήσεις αυτοκινήτων στις ΗΠΑ. Το 2008 η Toyota εμφάνισε 15% χαμηλότερες πωλήσεις στις ΗΠΑ, τη μεγαλύτερη μείωση σε 34 χρόνια.


NAFTEMPORIKI

No comments:

Share |