Μια στις δύο κατασκευαστικές έβαλε λουκέτο
Καμπανάκι από το ΣΤΕΑΤ για τις επιπτώσεις από την ύφεση στον κλάδο. Η συντριπτική πλειοψηφία των εταιρειών βρίσκεται στα πρόθυρα της πτώχευσης
Δραματική προειδοποίηση από τον ΣΤΕΑΤ για τις επιπτώσεις από την κατάσταση ύφεσης στην οποία έχει περιέλθει ο κατασκευαστικός κλάδος. Ήδη, μια στις δυο εταιρείες έχει βάλει λουκέτο, ενώ η συντριπτική πλειοψηφία των «ασθμαινόντων επιζώντων» βρίσκεται στα πρόθυρα της πτώχευσης.
Όπως χαρακτηριστικά επισημάνθηκε χθες σε εκδήλωση του κλάδου «είναι απαράδεκτο για την κυβέρνηση να δίνει χρήματα στις τράπεζες για να βγουν από τη κρίση, την ίδια στιγμή που αρνείται να εξοφλήσει τις κατασκευαστικές εταιρείες για τα έργα που υλοποιούν.
Πώς είναι δυνατόν να θεωρείται τόσο επαχθές να διατεθούν 2 δισ. ευρώ για το ΠΔΕ και δεν είναι επαχθές να διατεθεί έστω και μικρό μόνο μέρος των 28 δισ. ευρώ που προορίζονται για την ενίσχυση των τραπεζών;», τονίστηκε στη συγκέντρωση του κλάδου που διοργανώθηκε με πρωτοβουλία του Συνδέσμου Τεχνικών Εταιρειών Ανωτέρων Τάξεων (ΣΤΕΑΤ).
Γ. Συριανός
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Γ. Συριανός, «η επιλογή για ενίσχυση των τραπεζών αποδείχθηκε διεθνώς ότι απέτυχε να λειτουργήσει αποτρεπτικά της κρίσης που οι ίδιες δημιούργησαν.
Θα μπορούσε να ήταν διαφορετικά, εάν οι ενισχύσεις έφθαναν στη πραγματική οικονομία μέσω της ενίσχυσης όλων των κλάδων με κεφάλαια κίνησης. Προς το παρόν το μόνο που εισπράττουν οι τεχνικές εταιρείες είναι η κατακόρυφη μείωση των πλαφόν των δανείων χορηγήσεων και η αντίστοιχη σημαντική αύξηση των επιτοκίων, ώστε τα έσοδα των τραπεζών να παραμένουν σταθερά και τα χρήματα στα θησαυροφυλάκιά τους».
Μείωση ΠΔΕ
Επιπλέον έδωσε έμφαση στη συνεχόμενη μείωση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. «Η ήδη παρασχεθείσα ενίσχυση των 300 εκατ. στο νέο σχέδιο του προϋπολογισμού, που ανεβάζει την συνολική πρόβλεψη στα 8,8 δισ. ευρώ, είναι ανεπαρκέστατη (πολύ μικρότερη των προβλέψεων του 2008 για 9,65 δισ. ευρώ). Από το 2004 έως σήμερα οι δημόσιες επενδύσεις μειώθηκαν κατά 33,3% και σε πλήρη αντίθεση με τις πραγματικές ανάγκες της οικονομίας.
Την ίδια πολιτική υπηρέτησε και υπηρετεί η συστηματική καθυστέρηση πληρωμών εκ μέρους του Δημοσίου, με αποκορύφωμα τη διακοπή χρηματοδότησης για τα έργα του Ταμείου Συνοχής, στα μέσα του 2008. Χωρίς δημόσιες επενδύσεις δεν υπάρχουν έργα και χωρίς έργα δεν υπάρχει ανάπτυξη. Δεν υπάρχουν δουλειές για το κόσμο. Ο κόσμος θέλει δουλειά κι όχι επιδόματα», είπε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Συριανός τόνισε ότι «το δημόσιο δανείζεται από τις κατασκευαστικές μη πληρώνοντας αυτά που τους οφείλει και εισπράττοντας προκαταβλητέο φόρο πολλαπλάσιο από αυτόν που πραγματικά πρέπει να εισπράξει.
Ακόμα, αυξάνει τα έσοδά του σε βάρος του κλάδου μέσα από ένα στρεβλό σύστημα υπολογισμού της αναθεώρησης των τιμών κατά τη διάρκεια της κατασκευής, ενώ εξαιρεί τον κλάδο από κάθε αναπτυξιακό νόμο, αν και τον ονομάζει «πυλώνα της ανάπτυξης». Παράλληλα δεν αφήνει απροστάτευτες τις εταιρείες που υπόκειται σε ανατροπή των όρων δανεισμού τους από τις τράπεζες».
Οι κατασκευαστές ζητούν αλλαγή πολιτικής και δεν αποκλείουν να προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις.
IMERISIA.GR
No comments:
Post a Comment