Γερμανία: Σοβαρό πλήγμα στην αυτοκινητοβιομηχανία
Οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία παίρνουν ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις, σύμφωνα με δημοσίευμα της ιστοσελίδας της Ντόιτσε Βέλε («ΝΒ»), ενώ είναι πλέον ορατές και στους προμηθευτές των μεγάλων μονάδων.
Ήδη, ανακοινώθηκε πως θα τεθούν εκτός λειτουργίας επί τέσσερις εβδομάδες τα 14 εργοστάσια της Daimler (Mercedes) στη Γερμανία, επειδή σημειώνεται αισθητή μείωση των πωλήσεών της παγκοσμίως. Μάλιστα, στους περίπου 150 χιλιάδες εργαζόμενους θα παραταθεί η χριστουγεννιάτικη άδεια κατά δύο εβδομάδες.
Σχεδόν ταυτόχρονα, ο άλλος γερμανικός κολοσσός, η BMW ανακοίνωσε πάγωμα των εργασιών στο εργοστάσιο της Λειψίας επί τέσσερις ημέρες. Αυτό διότι τον περασμένο Σεπτέμβριο υποχώρησαν οι πωλήσεις της κατά 14,6%. Μάλιστα, στις Ηνωμένες Πολιτείες η μείωση των πωλήσεων ξεπέρασε το 25% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2007.
Μείωση της παραγωγής τους, με ταυτόχρονη αναστολή εργασιών σε μονάδες τους, έχουν ανακοινώσει και η Opel, θυγατρική της αμερικανικής GM, καθώς και οι SEAT και Skoda που είναι θυγατρικές της Volkswagen
«Παράπλευρη απώλεια» οι προμηθευτές ανταλλακτικών
Η οικονομική κρίση όμως περνάει αυτόματα από την αυτοκινητοβιομηχανία και στη βιομηχανία εξαρτημάτων και ανταλλακτικών αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με εκτίμηση του Γερμανού αναλυτή, Φέρντιναντ Ντούντενχοφερ, οικονομική κρίση θέτει σε κίνδυνο τουλάχιστον 50 χιλιάδες θέσεις εργασίας στον κλάδο των προμηθευτών της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τι προτείνει ο Φερχόιγκεν
Πάντως, ο αρμόδιος για θέματα βιομηχανίας ευρωπαίος Επίτροπος, κ. Γκίντερ Φερχόιγκεν, επιμένει στις απόψεις του για την αντιμετώπιση της κατάστασης και επικρίνει την ΕΕ για τις συγκεκριμένες επιλογές της.
Ο Γερμανός επίτροπος προτείνει να δοθούν στους καταναλωτές οικονομικά κίνητρα, ώστε να αποσύρουν τα παλαιά τους ΙΧ και να επιδοτηθεί η αγορά φιλικών προς το περιβάλλον νέων οχημάτων.
Παράλληλα, όμως, ασκεί εκ νέου κριτική στα σχέδια της Επιτροπής για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, λέγοντας πως, «οι περιβαλλοντικοί στόχοι μπορούν να επιτευχθούν με λιγότερο κόστος για τη βιομηχανία».
Στη Γερμανία, εξάλλου, εκπρόσωποι της βιομηχανίας αλλά και ειδικοί έχουν κάνει εδώ και καιρό την πρόταση να αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας των ΙΧ και να υπολογίζεται πλέον βάσει των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Η αυτοκινητοβιομηχανία εκτιμά ότι το μέτρο αυτό θα συμβάλει, αφενός μεν στη μείωση των ρύπων, αφετέρου δε στην αύξηση των πωλήσεων νέων ΙΧ.
NAFTEMPORIKI
No comments:
Post a Comment