Ζητείται ένεση €8,5 εκ. για Eurocypria
Ένεση πολλών εκατομμυρίων χρειάζεται η αεροπορική εταιρεία ναυλωμένων πτήσεων Eurocypria για να είναι σε θέση να επιβιώσει. Λιγότερο από δύο χρόνια μετά την πώληση της στο κράτος έναντι €23 εκ., οι φορολογούμενοι ενδέχεται να κληθούν να βάλουν για μία ακόμη φορά το χέρι στην τσέπη για να στηρίξουν την αεροπορική εταιρεία, αυτή τη φορά μέσω αύξησης κεφαλαίου.
Αντέχει μέχρι το 2009
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας Λάζαρο Σαββίδη, «δεν μπορεί μια εταιρεία της οποίας ο τζίρος εργασιών ξεπερνά τα £60 εκ. ετησίως να μη μπορεί να ενισχυθεί οικονομικά. Η κυβέρνηση θα πρέπει να μελετήσει αυτή τη δυνατότητα με τον Έφορο Κρατικών Ενισχύσεων και μετά να αποταθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση να της δώσει το πράσινο φως», είπε στη StockWatch ο κ. Σαββίδης.
Όσο αφορά στους μελλοντικούς σχεδιασμούς της κυβέρνησης, ο κ. Σαββίδης επεσήμανε ότι «οπωσδήποτε το ποσό που θα πρέπει να εξασφαλιστεί στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδίου δεν μπορεί να είναι λιγότερο από £5 εκ.».
Σύμφωνα με στοιχεία που είδαν κατά καιρούς το φως της δημοσιότητας, η εταιρεία είχε ζημιές £1,9 εκ. το 2007 έναντι £2,8 εκ. το 2006 και £0,1 εκ. το 2005. Η τελευταία χρονιά που η εταιρεία ήταν κερδοφόρα ήταν το 2004, όταν είχε κερδίσει £1,9 εκ.
Παρόλα αυτά σήμερα για την εταιρεία δεν τίθεται θέμα ρευστότητας. Μπορεί να αντέξει μέχρι και το 2009, υπογράμμισε ο κ. Σαββίδης. «Το ζήτημα που τίθεται είναι πως πρέπει να παρθούν αμέσως οι στρατηγικές αποφάσεις προτού εξαντληθεί η ρευστότητα».
Μετοχοποίηση όχι ιδιωτικοποίηση
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου υπάρχουν αρκετά σενάρια σε σχέση με τους στρατηγικούς σχεδιασμούς της κυβέρνησης. Μεταξύ αυτών είναι και η δημιουργία μια νέας εταιρείας κάτω από την ομπρέλα της οποίας θα ενωθούν οι Κυπριακές Αερογραμμές και η Eurocypria».
Ωστόσο σε αυτό το ενδεχόμενο η κυβέρνηση θα πρέπει να ικανοποιήσει τους όρους που της έθεσε η Ευρωπαϊκή Ένωση προκειμένου να τη δανειοδοτήσει προς ενίσχυση των ΚΑ.
Μεταξύ των όρων είναι και η μη επανένταξη της Eurocypria για περίοδο δέκα χρόνων στις ΚΑ, άρα το σενάριο αυτό θεωρείται ως το πιο απομακρυσμένο.
Η κυβέρνηση σύμφωνα με τον κ. Σαββίδη αποκλείει και το σενάριο πώληση της εταιρείας σε ξένο ή ντόπιο επιχειρηματία.
Για την ώρα το πιθανότερο σενάριο που φαντάζει πιο ρεαλιστικό είναι να δοθεί σημαντικό ποσοστό της εταιρείας σε στρατηγικό επενδυτή διατηρώντας όμως το κράτος την πλειοψηφία του κεφαλαίου της εταιρείας.
Μελετάται επίσης και η πιθανότητα τα αεροπλάνα της Eurocypria να μη πραγματοποιούν μόνο ναυλωμένες πτήσεις αλλά να επεκταθούν και σε άλλα δρομολόγια.
Η εταιρεία διαθέτει έξι αεροσκάφη τύπου Boeing.
STOCKWATCH.COM.CY
No comments:
Post a Comment