Ποιοι διεκδικούν το Λιμάνι Λάρνακας
Δημόσιες εταιρείες, ιδιωτικές εταιρείες τοπικών συμφερόντων και διαχειριστές μεγάλων λιμανιών του εξωτερικού διεκδικούν το project της αναβάθμισης και διαχείρισης του λιμανιού και της μαρίνας Λάρνακας.
Όπως αναφέρθηκε σήμερα ενώπιον της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Συγκοινωνιών, η οποία εξέτασε το θέμα, μέχρι τέλος Μαΐου θα ανακηρυχθεί ο προτιμητέος προσφοροδότης, ενώ το έργο αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2009 και να ολοκληρωθεί σε 6 χρόνια.
«Το όλο έργο, η προσφορά του οποίου προκηρύχθηκε το Νοέμβριο του 2006, θα γίνει με τη μέθοδο του Βuild Οperate Τransfer», δήλωσε, κατά τη διάρκεια της συζήτησης, ο διευθυντής των Δημοσίων Έργων και συντονιστής του έργου Αλέκος Μιχαηλίδης.
Οι τρεις Κοινοπραξίες οι οποίες πέρασαν στο τελικό στάδιο της διαδικασίας της προσφοράς είναι:
• Βούρος Investments Ltd και oι Singapore Cruise Centre Pte Ltd, DP Arhitecw Pte Ltd, J&P AVAX S.A.
• Λάρνακα Ζήνων Consortium μαζί με την Bouyques Batiment International, Iacovou Brothers, Amsterdam Logistics Group B.V., Lienense Consulting Engineers, Louis Public Company Ltd, Marinaman Ltd.
• D.J. Καραπατάκης και Υιοί Ltd μαζί με per & Nichoisonw Marinas Limited, Wimberly Alison Tony & Goo inc, ERA, Spanopoulos Group of Companies, Parsons Corporation Port and Harbor & Odell International LLC.
Ο κ. Μιχαηλίδης εξήγησε επίσης ότι η ανάπτυξη θα είναι ενιαία και θα περιλαμβάνει την ανάπτυξη του λιμανιού Λάρνακας, της μαρίνας, καθώς και του χερσαίου χώρου στον οποίο ο επενδυτής θα έχει το δικαίωμα ανέγερσης εστιατορίων, συνεδριακού κέντρου, ξενοδοχείου και πολυκατοικιών εκτός καζίνου, ενώ η συμφωνία μεταξύ κυβέρνησης και Κοινοπραξίας θα είναι 35 χρόνια και για τις χερσαίες εγκαταστάσεις 99 χρόνια.
Σύμφωνα επίσης με τον κ. Μιχαηλίδη, τέθηκε χρονοδιάγραμμα στην υλοποίηση του έργου στο λιμάνι και στη μαρίνα 6 και 3 χρόνων αντίστοιχα από την ημερομηνία έναρξης του έργου.
Επιπλέον, όσον αφορά την υλοποίηση των αναπτυξιακών έργων στη μαρίνα στόχος είναι, ανέφερε ο κ. Μιχαηλίδης, να μπορεί να φιλοξενεί μέχρι 1.000 σκάφη χωρητικότητας 10 μέτρων κατά μέσο όρο, αλλά και να διαθέτει και χώρο ώστε να φιλοξενεί και σκάφη χωρητικότητας μέχρι και 30 μέτρων.
Ο εγγράψας προς συζήτηση το θέμα, βουλευτής Λάρνακας, Γεώργιος Τάσου δήλωσε ότι το αίτημα της αναβάθμισης του λιμανιού Λάρνακας εκκρεμεί εδώ και 20 χρόνια. Και μεταφέροντας τις ανησυχίες των Λαρνακέων τόνισε ότι αυτό που τους προβληματίζει είναι ότι ο επενδυτής θα έχει το δικαίωμα να ξεκινήσει το έργο με την αναβάθμιση του χερσαίου χώρου και μετά του λιμανιού και ως εκ τούτου φοβούνται ότι η ολοκλήρωση του έργου θα πάρει δέκα χρόνια.
Θέμα προσφοράς του λιμανιού και της μαρίνας Λάρνακας, όπως εξήγησε ο κ. Τάσου, τέθηκε και το 2001 για να απορριφθεί όμως στη συνέχεια από το δημαρχείο της πόλης και την Επιτροπή Ανάπτυξης γιατί θεωρήθηκε ότι ήταν πιο σωστό να προκηρυχθεί προσφορά και για τα δύο έργα μαζί ώστε η ανάπτυξη να γίνει ενιαία και ομοιόμορφα.
STOCKWATCH.COM.CY
No comments:
Post a Comment