Ταχύτερη εγγραφή 30 χιλ. εταιρειών
Μερική βελτίωση παρουσιάζει η εγγραφή νέων εταιρειών στον Έφορο Εταιρειών τους τελευταίους μήνες, καθώς αρκετά από τα προβλήματα που δημιουργούσαν μεγάλες καθυστερήσεις έχουν ξεπεραστεί. Σύμφωνα όμως με τον Έφορο, Σταύρο Κόκκινο, παραμένουν ανυπέρβλητα εμπόδια σε παρεμφερείς τομείς, όπως στον τομέα πτωχεύσεων και εμπορικών σημάτων.
«Με υπερωρίες και έκτακτο προσωπικό επιχειρείται η κάλυψη του τεράστιου όγκου εργασίας στον τομέα της εγγραφής εταιρειών», ανέφερε o Έφορος Εταιρειών στη StockWatch, σημειώνοντας ότι αυτό γίνεται εις βάρος των άλλων τμημάτων όπου παρατηρείται μεγάλη καθυστέρηση στη διεκπεραίωση της εργασίας. «Οι συνεχώς αυξανόμενες όμως αιτήσεις που υποβάλλονται για εγγραφή νέων εταιρειών μας φέρνουν στον ίδιο παρονομαστή», παρατήρησε ο κ. Κόκκινος.
Το 2007 οι εγγραφές νέων εταιρειών έφθασαν τις 29 χιλ. και ήταν τριπλάσιες από το μέσο όρο που υπήρχε πριν την ένταξη της Κύπρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Μέχρι το τέλος Μαρτίου 2008 ο αριθμός των νέων εταιρειών που εγγράφηκαν έφθασε τις 6.591.
«Από τον περασμένο Νοέμβριο μέχρι και τα τέλη Μαρτίου καλύψαμε μεγάλο μέρος των καθυστερημένων υποθέσεων εγγραφής των εταιρειών, έμεινε όμως πίσω μεγάλος όγκος εργασίας σε άλλους ζωτικούς τομείς, όπως ο τομέας των πτωχεύσεων, τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας και ο κλάδος εμπορικών σημάτων», είπε ο κ. Κόκκινος.
Σύμφωνα επίσης με τον κ. Κόκκινο, η ενίσχυση της υπηρεσίας με έκτακτο προσωπικό, αν και έφερε αέρα αισιοδοξίας στην υπηρεσία, ανέδειξε ταυτόχρονα την ανάγκη ενίσχυσης της υπηρεσίας με μόνιμο προσοντούχο προσωπικό. Όπως δήλωσε ο κ. Κόκκινος, προσβλέπει σε διευθέτηση του ζητήματος από το Υπουργείο Οικονομικών, συμπληρώνοντας ότι η υπηρεσία χρειάζεται ακόμη 50 υπαλλήλους.
Μια νέα καινοτομία, η διαδικασία της οποίας θα ολοκληρωθεί σε μερικούς μήνες, αυτή του λεγόμενου e-filing (η ηλεκτρονική καταχώρηση) και e-search (ηλεκτρονική έρευνα), αναμένεται να βοηθήσει στον τομέα της επικοινωνίας των ενδιαφερομένων εταιρειών με την υπηρεσία, σημείωσε ο κ. Κόκκινος.
Χρόνιο πρόβλημα αποτελεί και η μεταστέγαση της υπηρεσίας σε άλλο πιο άνετο κτίριο το οποίο θα τεθεί ως προτεραιότητα στη νέα κυβέρνηση. «Δεν είναι εύκολο να στεγάσεις 200 άτομα και ένα αριθμό φακέλων που ξεπερνά τις 270 χιλιάδες», ανέφερε ο Έφορος Εταιρειών. «Μέχρι όμως να τακτοποιηθεί το πρόβλημα θα προσπαθήσουμε με τη βοήθεια που μας παρέχει το Υπουργείο Οικονομικών, είτε σε έμψυχο είτε μηχανογραφικό εξοπλισμό, όπως περισσότερους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, να αντεπεξέλθουμε στον όγκο εργασίας».
Όχι σε υπεραπλούστευση διαδικασιών
Σύμφωνα με τον κ. Κόκκινο, οι διαδικασίες που υπάρχουν στον Έφορο Εταιρειών είναι δίκοπο μαχαίρι, καθώς από τη μια εταιρείες εγκαταλείπουν την Κύπρο μη αντέχοντας τις γραφειοκρατικές, κατά την εκτίμησή τους, απαιτήσεις του κράτους, ενώ από την άλλη η υπεραπλούστευση τους μπορεί να πλήξει την αξιοπιστία της Κύπρου.
Σχολιάζοντας τα όσα ακούγονται κατά καιρούς περί εταιρειών που εγκαταλείπουν την Κύπρο λόγω καθυστέρησης στην εγγραφή τους, ο κ. Κόκκινος ανέφερε: «Χωρίς να ισχυρίζομαι ότι δεν υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης και εξάλειψης των γραφειοκρατικών διαδικασιών για άμβλυνση του προβλήματος, θεωρώ ότι θα πρέπει να ασκούνται έλεγχοι και διαπραγματεύσεις. Επίσης, δε θα πρέπει να υπεραπλουστεύσουμε τις όλες διαδικασίες και ελέγχους και να καταλήξουμε να θεωρούμαστε, από κάποιους που μας εποφθαλμιούν, ως αναξιόπιστοι. Δε θέλουμε να μετατραπούμε μια χώρα φορολογικού παράδεισου, ούτε βέβαια να δυσκολεύουμε τους επενδυτές», παρατήρησε ο κ. Κόκκινος.
STOCKWATCH.COM.CY
No comments:
Post a Comment