Mc Coffee Vs Starbucks
Ο αμερικανικός όμιλος ταχείας εστίασης (Fast food) Mc Donald's, προτίθεται να επενδύσει στη λιανική κατανάλωση των ποικιλιών καφέ εσπρέσο και καπουτσίνο κάνοντας την εμφάνισή του σε μια λίαν προσοδοφόρο αγορά, η οποία η οποία μέχρι σήμερα στις ΗΠΑ ελέγχεται σε μεγάλο βαθμό από την αλυσίδα Starbucks. Κατά την εφημερίδα "Γουόλ Στριτ Τζέρναλ" "εφόσον τούτα υλοποιηθούν εν τέλει, θα πρόκειται για την σημαντικότερη αλλαγή στο μενού του "Mc Donald's" τα 30 τελευταία έτη. Μιλώντας αποκλειστικά στο Γαλλικό Πρακτορείο, ο εκπρόσωπος του ανωτέρω ομίλου, Βαλτ Ρίκερ, τόνισε πως "εδώ δεν μιλάμε μόνον για τον καφέ, αλλά διατυπώνουμε μία συνολική στρατηγική στον τομέα των ποτών, γενικώς". Ενδεικτικώς, ο κ. Ρίκερ ανέφερε ότι υπάρχουν τα σχέδια μελλοντικών πωλήσεων από τον όμιλό του και τσαγιών, και εμφιαλωμένων νερών και πολλών ποικιλιών καφέ, όπως παραδείγματος χάρη το "εσπρέσσο λάτε", ή τον "καφέ μόκα".
Σε εφαρμογή του σχεδίου στις ΗΠΑ η "McDonald's", που έχει εκεί περίπου 14 χιλιάδες καταστήματα, θα προσλάβει σε πολύ μεγάλο αριθμό αυτών, ειδικευμένο προσωπικό παρασκευής πολλών ποικιλιών καφέ στελεχώνοντας έτσι τα δικά του ποτοπωλεία, όπως κάνουν εδώ και πολλά χρόνια στα "Starbucks". Πηγές της "Mc Donald's" δηλώνουν ανωνύμως πως "η αγορά των καφέδων είναι ανταγωνιστική, δεν θέλουμε να δημιουργήσουμε αντιπαλότητα ειδικά με την αλυσίδα 'Starbucks', αλλά (θέλουμε) να προσελκύσουμε μερίδιο της πελατείας, που προτιμά τα ποτά με πολλά ειδικά χαρακτηριστικά".
Η "Starbucks" το έτος 1987 αριθμούσε στην ευρεία περιοχή του Σιάτλ έξι όλα και όλα καταστήματα. Όμως σήμερα έχει πλέον παρουσία σε 38 κράτη σε όλο τον κόσμο και λειτουργεί περίπου 13 χιλιάδες καταστήματα. Αναλυτές της λιανικής αγοράς καφέ κρίνουν ότι η περίοδος διαρκούς ανάπτυξής της έχει συμπληρωθεί και ήδη, διεθνώς, εκδηλώνεται "κορεσμός" της προσφοράς.
ΠΟΛΙΤΗΣ
No comments:
Post a Comment